עקוב אחרינו

כמו זרים: הגיע הזמן שהשחקנים הישראלים יובילו כאן, לא ההיפך

רועי גלדסטון
17:50|13/10/2012

כשעל הפרקט רצים 8 אמריקאים ו-2 ישראלים ששומרים אחד על השני, איך ניצור זהות ועניין? דו"ח גלדסטון, במהדורה מיוחדת לפתיחת העונה, רוצה לראות יותר דקות בכחול-לבן ורק 3 זרים. וגם: למה בלאט ופדרמן לא אמורים להיות חברים?

שהם יובילו
שהם יובילו

ליגת העל בכדורסל, או בשמה החדש - "ליגת ווינר סל" תצא מחר לדרך, עם לא מעט שינויים והבולט שבהם, לאחר מחאות האוהדים אשתקד (בעיקר אלו מכבי ת"א): שיטת הפיינל פור בוטלה. העונה הסדירה תכלול שני סיבובים, ובסיומם הליגה תחולק לבית עליון (מקומות 1-6) ובית תחתון (7-12). שתי הקבוצות שיסיימו ראשונות בתום סיבוב יחיד בבית התחתון תצטרפנה ל-6 קבוצות הבית העליון לסדרות רבע גמר הפלייאוף שיוכרעו בשיטת הטוב מ-5. סדרת חצי גמר הפלייאוף תהיה הטוב מ-5 משחקים גם כן, והאליפות תוכרע במשחק יחיד. בשנתיים הבאות האלופה תוכרע בשני משחקים – בית וחוץ במקום במשחק יחיד כפי שיהיה השנה. אלופת הליגה הלאומית תעלה לליגת העל, והאחרונה בליגת העל בעונה הסדירה תרד לליגה הלאומית.

מתוך 12 קבוצות הליגה, רק שתיים מהן, מכבי ת"א והפועל גלבוע גליל ישחקו לפי החוק הרוסי. כלומר, שני שחקנים ישראלים בחמישייה בכל רגע נתון, בתוספת של 6 זרים שיכולים להירשם בטופס המשחק. יתר הקבוצות ישחקו לפי חוק 4 הזרים, וללא הגבלת ישראלים על המגרש. לרגל העונה החדשה, להלן 5 נקודות למחשבה, לקראת ה-TIP OFF מחר.

1. ליגה של ישראלים מחוזקת באמריקאים, ולא להפך
סוגיית הזרים בוערת בליבם של כל הנפשות הפועלות בליגה. בשנים האחרונות נוצרה התחושה שהישראלים הם כמעט זרים בחדר ההלבשה, בגלל ריבוי השחקנים מחו"ל. מליגה שמביאה שחקני חיזוק אמריקאים, הליגה נהפכה לליגה אמריקאית שמחוזקת (או מוחלשת) בשחקנים ישראלים. לא פעם ראינו משחקים בשנה שעברה, כשעל המגרש יש 8 שחקנים זרים ועוד שני ישראלים ששומרים אחד על השני.

התופעה הזו הביאה תחושה של ניכור, וחוסר הזדהות מוחלט של הקהל עם מה שקורה על הפרקט. כמובן שצריך להביא שחקני חיזוק כדי להעלות את רמת הליגה אבל צריך לעשות זאת במינון הנכון. בכל הליגות באירופה השחקנים המקומיים הם העיקר, ושחקני החיזוק נמצאים בשוליים. בארץ, באופן אבסורדי המצב הפוך לחלוטין. ישנה סגידה לא ברורה ולא מובנת לשחקני החיזוק שמגיעים לארץ מרוויחים את כספם, נהנים מהטוב שיש לארצנו להציע וחוזרים למולדתם כעבור שנה ושנתיים במקום לקדם את השחקן הישראלי הצעיר.

צר לי, אבל השחקנים הזרים לא מעניינים אותי. אני מעוניין בליגה ישראלית, עם מודלים לחיקוי שמדברים עברית ומייצגים עבורי זהות ישראלית. עם טפירו, קוזי'קרו, אליהו, פניני ומתן נאור. עם שחקנים צעירים שמקבלים דקות משמעותיות ולא נקברים בקצה הספסל, ולא איכפת לי שהרמה המהוללת של הליגה תרד קצת. אני בעד ליגה של 3 זרים בלבד, למרות שאני בהחלט יכול להבין את הבעיה שבה נמצאות מכבי ת"א והפועל ירושלים שמשחקות באירופה וחייבות יותר זרים כדי להתמודד ברמות הגבוהות.

השנה משחקים 103 ישראלים בליגה ו-53 זרים, לעומת 104 ישראלים ו-68 זרים שעברו בליגה אשתקד. יש לציין שמדובר במספרים שלאו דווקא משקפים את המציאות שכן הליגה רק תחל ביום ראשון וכמובן שעוד יהיו החלפות של שחקנים, מה גם שהשנה יש קבוצה עודפת ביחס לשנה שעברה. העניין הוא שהמספרים האלה הם למראית עין בלבד. מתוך 103 ישראלים, מחצית בלבד יזכו לדקות ליגה משמעותיות, והשאר יחממו את הספסל.

חוק 4 הזרים הביא ליותר 'מקומות עבודה' לישראלים בקבוצות וזה מבורך, אבל ברור לכל כי ברוב הקבוצות 4 הזרים בתוספת ישראלי בכיר הם שיזכו למרבית דקות המשחק. מכבי ת"א מתגאה בכך שבשנה שעברה היא נתנה את מירב הדקות לישראלים, יותר מכל קבוצות הליגה. האמת היא שזו לא חוכמה כשלישראלים שלך קוראים ליאור אליהו, גיא פניני, יוגב אוחיון או דייויד בלו. אגב, למכבי אין מה להתנצל, בתור הקבוצה העשירה בליגה היא מחזיקה את הישראלים הטובים ביותר ובצדק. אין ספק גם שזו הקבוצה שמייצרת את רוב העניין בליגה ובלעדיה חצי מהמפרסמים והספונסרים לא היו טורחים להשקיע במוצר הזה, אבל בכל זאת, לא הייתי מתגאה בנתון הזה.

2. דייויד בלאט ודייויד פדרמן
מאז אותו ראיון בו העביר ביקורת חריפה אחד מבעלי מכבי ת"א דייויד פדרמן את מאמן מכבי ת"א דייויד בלאט, ישנו עיסוק כמעט בלתי פוסק במערכת היחסים בין הנהלת מכבי והמאמן. האם הם חברים, האם קיימת הערכה ביניהם ומתי יגיע פיצוץ נוסף. יש לי חדשות בשביל כולם. דייויד בלאט לא צריך להיות חבר של דייויד פדרמן. הוא עובד אצלו. פדרמן הוא המעסיק של בלאט. נכון שהמאמן הוא לא עובד שכיר רגיל, אלא מנהל בכיר מאוד בארגון, אבל עדיין. הם לא צריכים לשבת יחד במסעדות, או לבלות את ערבי שישי עם נשותיהם תוך כדי שהם משחקים משחקי חברה אל תוך הלילה. מותר להם לא להסכים, מותר שיהיה מתח ביניהם.

האינטרס פה הוא ברור. בלאט הוא מאמן כדורסל מחונן שרוצה להתפרנס באחת הקבוצות הגדולות ביבשת, ורוצה לעשות זאת בישראל, היכן שמשפחתו חיה והוא מגדל את ילדיו, והנהלת מכבי רוצה את המאמן הישראלי הטוב ביותר שקיים בשוק. שני אינטרסים לגיטימיים שנפגשים וזהו. לא צריך יותר מזה. בארה"ב, בליגות הכדורסל, הפוטבול והבייסבול המקצועניות יש תפקיד מוגדר לג'נרל מנג'ר בקבוצות. (קיצור ראשי התיבות – GM ר.ג.) הוא בונה את הקבוצה ללא התערבות המאמן, ואילו האחרון צריך לקחת את התלכיד שקיבל ולהפוך אותו לקבוצה מנצחת. בארץ, הדברים לא עובדים כך.

לא מדובר בסרט המפורסם 'מאניבול' בו מככב בראד פיט כג'נרל מנג'ר שבונה קבוצה לבד, והמאמן שלו רק מסתכל מהצד. מאחר ובארץ הנושא יחסית פרוץ, בקבוצה כמו מכבי ת"א יש מספר גורמים שמעלים שמות של שחקנים לחיזוק: צוות הסקאוט, הצוות המקצועי בראשות המאמן, והאנשים האחראים על הצד המקצועי בהנהלה. זה בסדר, זה לגיטימי ולכן קורה שהנהלת מכבי למשל מציפה שם לדיון, עורכת בדיקות בנושא, ובסופו של יום המאמן מחליט אם זה מתאים לו או לא. שוב, בארה"ב למאמן לא הייתה זכות וטו, אצלנו במזרח התיכון יש לו, כמו שלהנהלה יש זכות ואף חובה להתערב בהחלטות מקצועיות בנושא הרכש בגלל מגבלות תקציב, קהל וכו'.

ועוד מילה על בלאט. לאחר האולימפיאדה, הנטייה של המאמן הייתה לא להמשיך בנבחרת רוסיה ולכן לא הכניס לחוזהו סעיף שמציין כי הוא ממשך לאמן את קירלינקו וחבריו. מה שכן הוכנס, הוא סעיף שמצריך את אישור הנהלת מכבי אם ירצה להאריך את חוזהו. בשבת האחרונה בלאט ציין כי הוא נוסע לרוסיה לעניינים אישיים. הוא נפגש עם אנשי האיגוד הרוסי כדי להסדיר את נושא הבונוס הכספי על ההישג הגדול – מלדיית ארד אולימפית (אכן, עניין אישי) ובכלל לסכם את האולימפיאדה. ברור לכל שהרוסים מקווים שימשיך, אך בקשה מצידו להיתר שכזה עדיין לא הועברה להנהלת מכבי.

לבלאט יש מעמד על בכדורסל הישראלי ואפילו בכדורסל האירופי. הוא מאמן שעשה את הבלתי ייאמן, זכה עם רוסיה באליפות אירופה ב-2007 והוסיף גם פודיום בלונדון. באופן עקבי, הוא מביא את מכבי ת"א להישגים גדולים מסך התקציב שלה. בשנתיים האחרונות הצהובים סיימו במקום השני וה5-8 באירופה, בעוד שהתקציב מכניס את הצהובים, במקרה הטוב, לטופ 15 באירופה.

במכבי ת"א המאמן מרוויח 650 אלף דולרים נטו בעונה, ועל פי ההערכות זו גם ההצעה שהרוסים מוכנים לתת לו עבור שנת עבודה. אין הרבה מאמנים שהיו מסרב לסכום שכזה תמורת עבודה של חודשיים בנבחרת לאומית ולכן, אם הרוסים רוצים ובלאט ירצה, אסור לעמוד בדרכו. אגב, למרות שיו"ר האיגוד אבנר קופל אמר לאחרונה ביציע העיתונות שבלאט עוד יהיה מאמן נבחרת ישראל, שיבדוק טוב טוב אם המאמן מעוניין בכך, אחרי שמינויו לא נכנס לתוקף בעקבות פארסת התעודה המביכה, ואחרי שהותקף לאחרונה ע"י אחד מאנשי איגוד הכדורסל בטור דעה שפורסם. על פי מקורביו אין שום סיכוי שהוא יסכים לקבל את התפקיד, בטח שלא בשנים הקרובות. ההפסד שלנו.

3. החזרת עטרה ליושנה
הליגה השנה מרגשת במיוחד, בגלל שהיא בסימן של ימי הזוהר שלה. הפועל ת"א חוזרת לליגת העל אחרי ההיעדרות של 6 שנים, וכמה שהיא הייתה חסרה. המועדון הענק הזה, שזכה ב-5 אליפויות ו-4 גביעים היה חסר מאוד בנוף ליגת העל, ולא אתפלא אם גם במכבי ת"א קיוו לחזרתו. הרי מה היא הליגה, אם לא יריבויות גדולות, קהלי אוהדים גדולים, מסורת, ומשחקים גדולים.

אפשר לדמיין את ליגת הכדורגל בלי הדרבי? חזרתן של הפועל ת"א והפועל אילת לליגה יתנו לנו עוד 8 משחקים גדולים לפחות בעונה. כגוף שמשדר את הליגה, אין חגיגה גדולה יותר מדרבי, וכמובן שגם המשחקים בין הפועל ת"א להפועל ירושלים ימשכו קהל רב, ואני לא מדבר בכלל על הצד המקצועי. נכון שהפועל ת"א היא קבוצה בעלת תקציב נמוך וספק אם האדומים והפועל אילת יוכלו להתמודד עם הפועל ירושלים ומכבי, אבל המסורת והאוהדים יצמצמו את הפערים, אין בכלל ספק. וכמה טוב שארז אדלשטיין המקצוען חוזר לבמה המרכזית.

4. האולמות החדשים
מתקנים ראויים מביאים קהל ואין בכך ספק. אז נכון, האולמות המיתולוגים באוסישקין והפחים תמיד היו מלאים, אבל כשקהל בא לכדורסל הוא מצפה לראות הצגה, וזה מתחיל מהמתקן. בתור עיתונאי שביקר בשנים האחרונות בלא מעט אולמות ברחבי אירופה, אני יכול לומר שהאולם החדש ברוממה הוא מהשורה הראשונה ועושה חשק לבוא ולהנות בו מחויית כדורסל.

הקהל קרוב לפרקט, מה שיוצר אווירה חמה ונהדרת גם כשהוא לא מלא לגמרי. מכל מקום באולם רואים היטב את הפרקט, בדקתי. מי ששם לב, המושבים חלקם כהים וחלקם בהירים וזה כדי ליצור אשלייה של אולם מלא יותר במצלמות הטלוויזיה, גם כשהוא לא. האלמנט הזה מצביע שהמתכננים חשבו גם על הדברים הקטנים בבניית האולם, כשהשלמת המתקנים הנלווים לו עוד לא הסתיימה.

יחד עם זאת, צריך קבוצה טובה כדי לבוא ולראות אותה, ואת זה נראה השנה בחיפה בניגוד לשנים האחרונות. יחד עם הארינה החדשה שנבנית בירושלים והאולם החדש בחולון ניתן לקוות שגם הקהל יחזור למגרשים, ולאחר הסילוק הסופי של שיטת הפיינל פור החל מהעונה הבאה, אפשר יהיה לחלום עלייה מתמדת במספר הצופים מידי שנה.

ב-5 בספטמבר אישרה הוועדה המקומית של עיריית ת"א יפו את תוכניות הבינוי להקמת אולם ספורט רב תכליתי חדש שאמור לשמש גם  את הפועל ת"א ואמור לקום במתחם הדרייב אין ובו 3,000 מקומות. האופטימיים מדברים על השלמתו תוך שנתיים שלוש, אני מקווה שהאדומים לא יתאכזבו שוב מהעירייה והפעם התוכניות אכן ייצאו לפועל. הם צריכים בית וזה חשוב מאוד שמועדון גדול כ"כ עם מסורת בכדורסל הישראלי ששמו 'הפועל ת"א' לא ישחק 'בבית מכבי' שנמצא בראשל"צ.

5. שקיפות
בימים אלה משרד רואי החשבון ברלב ושות', בבעלותו של יהודה ברלב, המתמחה בביקורת חקירתית, בודק את התנהלותה הכספית של מנהלת ליגת העל. בעונה שעברה מפעל הפיס היה הספונסר הראשי של הליגה ותיקצב אותה ב-13 מיליוני שקלים, השנה הוא משך את ידיו ולא מתקצב את הליגה בכלל. הספונסר הראשי הוא הווינר שמתקצב את הליגה ב-8 מיליון שקלים ומכאן שמה השנה – ליגת "ווינר" סל. את הבדיקה ממשרד ברלב ושות' הזמין מפעל הפיס. אני קורא מכאן למנהלת לנהוג בשקיפות מלאה, לפתוח את הספרים ולספק הסברים על כל אחד מסעיפי התקציב.

נכון שהמנהלת היא גוף פרטי שהקימו הקבוצות כדי לנהל את הליגה - והם גם שולטים בה - אבל בשנים האחרונות התרומה הגדולה של מפעל הפיס היא למעשה כספי ציבור. יש שיאמרו שגם כספי הווינר מהווים כסף ציבורי. הכספים ניתנים בגלל שמדובר בליגת העל בכדורסל ולכן גם אם מבחינה חוקית אין חובת דיווח חשבונאית, ושקיפות לציבור, מבחינה ערכית, והמחוייבות לקהל האוהדים שמשקיע כסף בליגה – קיימת לדעתי חובת דיווח.
 
שתהיה עונה טובה, מלאה בשיאים ורגעים ספורטיביים מרגשים לכולנו.

התפרסם לראשונה:     17:22 | 13/10/12 הדפס
תגובות
עד כה: 31 תגובות, ב- 22 דיונים. הוספת תגובה
22. כתבות מיותרותהודעה שנקראההודעה נעולה   | 14/10/12 | 04:00

הישראלים ישחקו יותר אם יהיו מספיק טובים להוביל ולא שום הגבלות לגבי מספרי זרים ושטויות מהסוג הזה. הזרים שמגיעים לפה באים לעבוד, נלחמים על המשכורת שלהם, הם לא ברירת מחדל, ובזכותם הליגה שלנו מעניינת וטובה, מכאן יצאו שחקנים ל-NBA..

אם לא היו זרים בליגה שלנו, לא היינו רואים הטבעות, שלשות בתדירות גבוהה, אחד על אחד, כל מה שיפה בכדורסל ברמת הכישורים, דיי עם ההתבכיינות הזו של כתבי תקשורת פרובינציאליים.

מכבי של העונה העמידה סגל ישראלים נהדר ומצויין עם 4 שחקנים שיכולים לככב במשחק נתון - אליהו, פניני, אוחיון ולנדסברג, צאו מתוך הנחה שלפחות אחד מהם יככב בכל משחק יורוליג העונה, שלא לדבר על הליגה.

הגב לתגובה זו סגור
21. פתאטי לבקש שהישראלים יובילו את הליגההודעה שנקראההודעה נעולה עצבן  | 14/10/12 | 01:41

אם היינו רוצים שהישראלים יובילו את הליגה, לא היה מקום לשחקני חיזוק.

הרי כשמם כן הם, הם מחזקים את הקבוצה יותר ממש שהיא ולכן ברור שהם צריכים להיות טובים יותר מהישראלים.

הגב לתגובה זו סגור
20. אוסף של שטויות, כרגיל. הודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה AA  | 13/10/12 | 23:34

הגב לתגובה זו סגור
19. מקווה שלא יהיה אלימות בדרבי כמו בכדורגלהודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה ספרינט  | 13/10/12 | 21:55

הגב לתגובה זו סגור
18. כתבה דמגוגית לחלוטין...הודעה שנקראההודעה נעולה חיים רעננה  | 13/10/12 | 21:22

העונה , שונתה השיטה. קבוצות יכלו להחליט האם הם בעד החוק הרוסי עם מגבלת  6 זרים או עם 4 זרים ללא חוק רוסי...למרות זאת רק 2 קבוצת משחקות על פי החוק הרסי...ללמדינו שאין מספיק ישראליים איכותיים בנמצא. קבוצות לקחו בכוח שחקנים מהלאומית אבל מייבשים אותם על הספסל...כי הרמה אינה מספקת...אפשר להביא מספר רב של שחקנים שקיבלו במה ...ןלא הצליחו....ללא הזרים לא תהיה רמה ...לא יהיו ספונסרים ולא יהיו אוהדים.....עכשיו נגיע למכבי.....בניגוד לראיה קצרת הטווח של הכתב...של האיגוד  השחקנים ושל האגודות, מכבי פוזלת ליורוליג....שם אין מגבלת זרים...שם הכסף הגדול...שם הבמה הגדולה...שם העתיד....אם האינטרנט הפך את העולם לכפר גלובאלי קטן...הרי משחקים בינלאומיים הם חלק מהמהפיכה בעולם ...הביצה המקומית אינה העיקר...אינה מענינת הרבה...אירופה מענינת...ויגיע היום שבו יהיה משחקים על אליפות עולם לקבוצות בין אלופת היורליג לבין אלופת הNBA ...הכול ענין של זמן..מי שמקטין את כמות הזרים בעצם עוצר את ההתקדמות מול המציאות העולמית!!!דמגוגיה זולה

הגב לתגובה זו סגור
17. שום מילה על ראשלצ חולון בני השרוןהודעה שנקראההודעה נעולה אני  | 13/10/12 | 21:04
איך מחזיקים כתב כזה? איך?
הגב לתגובה זו סגור
  משקל הישראליםהודעה שנקראההודעה נעולה לאון  | 13/10/12 | 23:10

אם ישראלים היו מובילים את הקבוצות אז למשל במשחק של מכבי תל אביב נגד ירושלים דווקא לקבוצה של דרוקר היה אולי יתרון וגם במשחק של גלבוע נגד ראשל"צ לגליל היה יתרון גדול. שחקנים זרים הם אלו שקובעים בסופו של דבר

הגב לתגובה זו סגור
16. Havent the juish people suffered enough ?הודעה שנקראההודעה נעולה אבי  | 13/10/12 | 20:53
אין ישראלים מספיק טובים אין תפנים, בטח שלא כדי לקחת את היורוליג אז חאלס לאכול לי את הכליות עם הגיגים הזויים
הגב לתגובה זו סגור
15. תגידו את זה למכבי הודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה הפועל   | 13/10/12 | 19:50

הגב לתגובה זו סגור
14. לפי ההיגיון הזה לברון, ווייד, בוש, אלן ודומיהם לא הודעה שנקראההודעה נעולה צריכים להוביל את   | 13/10/12 | 19:50

ההיט, אלא ג'יימס ג'ונס. עזוב שלברון, ווייד ואלן יהיו ב-hall of fame, ג'יימס ג'ונס הוא יליד מיאמי והם לא ולכן הוא זה שצריך להוביל את ההיט...

הגב לתגובה זו סגור
13. צריך להתחיל מהיורוליגהודעה שנקראההודעה נעולה עלה ירוק(אוהד בוסטון  | 13/10/12 | 19:37

אם רוצים לשפר שחקנים ישראלים צריך להתחיל להוביל מהלך שיוריד את הזרים במפעלים הארופים.

אתם קוראים ליורוליג ליגה אירופאית הצחקתם אותי אתם קוראים לליגת ווינר ליגה ישראלית? עכשיו אני כבר משתין במכנסיים!

אם אתם רוצים כדורסל מושך אטרקטיבי תתחילו לבנות חוקים שיגנו על שחקנים מקומיים של הליגות המקומיות אני בתור אוהד מכבי לא מזדהה עם כל שכירי החרב שמציפים את הליגות באירופה בכלל והישראלית בפרט,זוכרים את הימים שהיינו גאים בעצמנו בזכות מיקי ודורון בגלל הירבות של דינו מנגין קוקוץ ופטרוביץ

הליגות הארופאיות הן בדיחה שבקושי ממלאות אצטדיונים אפיל בטופ 16

למה משום שאין לי הזדהות אם שום זר שמשחק בשביל מליון יורו במכבי ולאחר עונה אחת בלבד עובר לברצלונה בשביל מליון וחצי,די הליגות הארופאיות הן פארסה

מילא תגידו לי שהזרים הם שחקנים מצויננים הצחקתם אותי אלה שחקנים שעושים

עלינו קופון בעוד שבאמריקה הם היו עושים פחות כסף כראפרים.

די נמאס  אני רוצה את הקבוצה שהייתה לי פעם שהייתי בא לראות את מיקי דורון

קטש ושפר אז אדון ברטימאו תחזיק את הביצים הקטנות שלך ותוריד את כמות הזרים ביןרוליג לשני זרים ושני בוסמנים  אתם נשארים פעורי פה אני יודע  אבל ככה מתחילים מהפכות.

רק בשיטה כזו השחקן הגרמני ואפילו הפיני יעלו את רמתם כי שחקן מתחשל על הפרקט.שלא לדבר עלינו הישראלים.

חוץ מיזה בורתמיאו נכבד מתי תבין שצריך לצמצם את היורוליג ל16 קבוצות בלבד

נמאס מהגרבג טיים שאתה מאכיל אותנו שנמשך עד אמצע העונה אתה אולי קורא לעצמך היור של פיבא אבל אתה בובה שיושבת בחדר האטום של מגדלי השן

של משרדי פיבא נמאס לי ממשחקים נגד פרוקום או אלבה ברלין וכדומה אנירוצה את ברצלונה פנאתנייקוס ואולימפיאקוס כל שבוע ולא פעם בשנה בתקווה שהגעתי

למשחקי ההצלבה אני מקווה שמישהו יראה לך את הטוקבק הזה (עם כל הצניעות)

ותראה שאתה עושה משהו

הגב לתגובה זו סגור
12. ברחבי אירופה המקומיים הם העיקר?הודעה שנקראההודעה נעולה ברק  | 13/10/12 | 19:36

איפה בדיוק באירופה המקומיים הם העיקר? להיפך ברוב אירופהיש אפשרות לשחק עם 5 זרים ומעלה...למי שיש ספק שישאל את צביקה שרף שדיבר על כך ארוכות בעונה שעברה ביציע העיתונות.

דווקא השנה יש קבוצות כמו אשדוד וחולון שהזר הרביעי הוא לא שחקן עיקרי ואפילו עולה מהספסל

הגב לתגובה זו סגור
11. הפועל תא יורדת ליגה בדוק!!!הודעה שנקראההודעה נעולה רפי  | 13/10/12 | 19:13

קבוצה עניה שתרד. מי מסכים איתי?

הגב לתגובה זו סגור
10. כל מילה בסלעהודעה שנקראההודעה נעולה owen  | 13/10/12 | 19:00
דוא''ל:owenmeler@hotmail.com

כל מילה בסלע חייבים לתת את הבמה לישראלים.אכן הרמה תרד קצת אבל תוך כמה שנים נחזור לרמות הגבוהות.לגבי הפועל תא שיהיה להם בהצלחה למרות שאין להם מה למכור. לגבי מכבי מקווה שהישראלים ימשיכן כמו במלאגה למרות
הגב לתגובה זו סגור
9. אין ליגה בכירה בעולם ללא זריםהודעה שנקראההודעה נעולה ג'וני  | 13/10/12 | 18:59

יש ליגות בעולם ולא רק בכדורסל שיש שם הרבה יותר זרים מאשר בליגה שלנו.

אם מסתכלים על כל ענפי הכדור בישראל אנחנו רואים תמונה עגומה

כדורסל הוא הענף הכדור היחיד במדינה שיש בו תרבות של ספורט בגברים ונשים.

נבחרת הגברים בקביעות מעפילה לאליפות אירופה ולפעמים גם הנשים לעומת זאת בשאר ענפי הכדור הנבחרות אפילו לא קרובות להעפיל לטורניר גדול וזה נובע בגלל מס' סיבות

סיבה ראשונה: הכדורסל הוא ענף הספורט הלאומי של ישראל ולכן רוב הילדים בישראל סטטיסטית הולכים יותר לחוגים של כדורסל יותר מכל ספורט אחר. הכדורסל הוא ענף הספורט הגדול והפעיל במדינה עם הכי הרבה ליגות, קבוצות שחקנים ומשחקים בספורט הישראלי ולכן זה למעשה הענף היחיד שמביאה כבוד והישגים למדינה.

סיבה שנייה: הזרים למעשה בכדורסל הישראלי הם שחקנים יותר דומיננטיים מאשר בענפי כדור השונים. לכדורסל הישראלי מגיעים שחקנים מהטופ של הN.B.A ואירופה ואפילו דרום אמריקה בעוד שבענפי הכדור השונים בארץ מגיעים שחקני חילוש שיורדים לרמה של הישראלים שגם ככה גרועים .

דורון ג'מצ'י גדול שחקני נבחרת ישראל ומכבי ת"א נשאל פעם על ידי כתב טלוויזיה אם זה לא מפריע לו שיש הרבה זרים בליגה  . דורון הסביר שדווקא בזכות הזרים הוא הפך לשחקן טוב יותר כי מבחינתו זה היה אתגר גדול גם ללמוד מהם וגם להוכיח לעצמו שהוא יכול להתמודד איתם על חולצת ההרכב וכל השאר למעשה הוא הסטוריה..לעומת זאת היום שחקנים ישראלים בינוניים שלא הולך להם ישר מתבכיינים לתקשורת במקום שיעבדו קשה ויוכיחו את עצמם..בסופו של דבר שחקני הנבחרת שלנו מוכיחים שהם שחקנים טובים שכן משחקים וממש הזרים לא מפריעים להם אלא מקדמים אותם. מי שטוב משחק ובדר"כ הכדורסל הישראלי לא פיספס שחקנים טובים.

אם בענפי הכדור השונים היו מתבססים יותר על הזרים ,הישראלים היו לומדים מהם ואז יש מצב שגם שם היינו רואים הצלחות  מדיי פעם  אבל עובדה שבכדורגל כדוריד וכדורעף למשל יש בעיקר ישראלים ולכן הענפים שלהם לא מגיעים לכלום.

הכדורסל הישראלי בסה"כ מתאים את עצמו לטופ של אירופה כי גם מכבי וי"ם משתתפות בטופ של אירופה במפעלים האירפאיים ולכן חייבים להחזיק מס' שחקנים זרים כנהוג בשאר הקבוצות.

ההתעסקות  התמידית של התקשורת בישראל סביב הזרים מלמדת שרובם לא מבינים בכדורסל ולכן הם להם הרבה במה להתעסק אז בכל פעם תמיד מחפשים להשמיץ את הזרים שהרבה בזכותם יש כדורסל טוב בישראל  ולכן יש ישראלים ביורוליג יורוקאפ אליפות אירופה לנבחרות ואפילו נציג בN.B.A .

מעניין שאף אחד מפרשני הכדורגל בארץ לא טוען שאנגלים אלה שצריכים להוביל בכדורגל האנגלי ולא הזרים  כי אין להם את האומץ להכפיש את הענף שהם מתפרנסים ממנו אז גם כתבי ופרשני הכדורסל צריכים להפסיק לבלבל את המח כי הם לא מחליטים על כלום..התפקיד שלהם זה אך ורק לסקר כדורסל כי בסופו של דבר הם מתפרנסים מהענף הספורט מס' 1 במדינה ושיגידו תודה שהם כתבי כדורסל שרואים עולם והצלחות ולא כתבי כדורגל או כדוריד שמה שיש להם זה רק אלימות וכישלונות בביצה הרקובה המקומית שלהם.

הגב לתגובה זו סגור
8. רק שרוב הישראלים משעממים לצפייה ורמתם נמוכה מאודהודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה יש משהו בדברך  | 13/10/12 | 18:55

הגב לתגובה זו סגור
7. ריגשת!!!!!הודעה שנקראההודעה נעולה יוסי  | 13/10/12 | 18:53

כתבה אדירה!!!!!!!!

הגב לתגובה זו סגור
6. עם כל הכבוד, אפילו כשהזרים בינוניים, יש בערך 3-4 הודעה שנקראההודעה נעולה אם להיות כן  | 13/10/12 | 18:50

ישראלים שמגיעים לרמה שלהם (ועוד אני סופר פה גם מתאזרחים...)

התקשורת בארץ מציגה כל פעולה של כל שחקן ישראלי כאילו הוא גאון כדורסל ומנגד שופטת כל פעולה של שחקן זר כאילו הוא צריך להיות איזה קובי בראיינט או לברון ג'יימס...

אחרי זה נוצר רושם כאילו שחקנים בינוניים ומטה כמו דרור חג'ג' ומשה מזרחי הם שחקנים טובים ושחקנים בינוניים+/טובים- כמו פניני ואוחיון הם שחקני על... בעוד שחקנים כמו לוגאן הם בינוניים... יש כאן פשוט צביעות כי התקשורת בארץ לא מודדת את הישראלים והזרים באותם סטנדרטים.

יש היום בארץ בדיוק שחקן ישראלי אחד שיכול להיחשב טוב מאוד בסטנדרטים ששופטים פה זרים וזה ליאור אליהו. פניני/אוחיון/רוט הם דרגה או שתיים מתחתיו וכל האחרים הם בין בינוניים- לגרועים.

הגב לתגובה זו סגור
  אתה צודק אבל המצב הזה נוצר בגלל עודף הזריםתגובה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה   | 13/10/12 | 21:57

הגב לתגובה זו סגור
  איך ריבוי הזרים בבוגרים גרם לזה שהנבחרות הצעירות הודעה שנקראההודעה נעולה כל כך חלשות?  | 13/10/12 | 23:25

בעשור הקודם היו לנו שתי נבחרות עתודה שלקחו מקום שני באליפות אירופה, עכשיו כל הנבחרות הצעירות בדרג ב'. איך ריבוי הזרים בבוגרים גרם לזה?

הגב לתגובה זו סגור
  נו ומה היה מספר הזרים בתקופת נבחרת העתודה של חרוש?הודעה שנקראההודעה נעולה   | 14/10/12 | 01:24

להזכירך 3 (שני זרים ובוסמן). אגב אותה האליפות שבה הם לקחו מדליית כסף הייתה רק עונה אחת אחרי שהעלו את מספר הזרים מ 2 ל 3 ולכן שחקני אותה נבחרת עוד הספיקו לשחק קצת בחמישיות לפני שהביאו להם עוד זר על הראש.

אחרי האליפות הזאת, הועלה מספר הזרים ל 4 (2 זרים ו 2 בוסמנים) ועם קשר או בלי קשר....מאז לא הצלחנו לשחזר את ההישג או להתקרב אליו.

כיום הנבחרות הצעירות בדרג ב' בגלל ששחקן בן 20 בישראל הוא על תקן של שחקן נוער שמחמם את הספסל (ולא מקבל אפילו הזדמנות) כאשר ארבעת הזרים ושני הישראלים הבכירים של הקבוצה עושים רוטציות על המקום בפרקט.

בסרביה שחקן בן 20 זה הגיל שבו שחקן כבר עשה שנתיים כשחקן חמישייה של קבוצה קטנה ועובר לפרטיזן. בגיל 22 הוא עובר לברצלונה ומקבל מיליון יורו לעונה. אצלנו שחקן בן 22 רק מתחיל לקבל את ה15 דקות במשחק (במקרה הטוב)

נכון ישראל היא לא סרביה והכשרונות לא אותם כשרונות אבל יש פה עניין של הביצה והתרנגולת, אם לא תיתן להם לכשרונות לשחק בטוח לא יצא מהם שום דבר.

הגב לתגובה זו סגור
5. למה יש לי הרגשה שירושלים שוב יעשו פיפי בחיתול!הודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה משיח  | 13/10/12 | 18:39

הגב לתגובה זו סגור
  כי זה מה שהם עומדים לעשות!!!!!!תגובה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה   | 13/10/12 | 21:15

;)

הגב לתגובה זו סגור
4. מי שלא איתנו נגדינו?הודעה שנקראההודעה נעולה אנגלי בניו יורק  | 13/10/12 | 18:38

זה אנשים כמוך שרואים שחקני כדורסל בתור מקומיים או זרים הם שהורסים את הענף. שישראלים משחקים מחוץ לארץ מתלוננים על זה שהם לא משחקים מספיק, ושזרים באים לארץ לא רוצים שהם ישחקו. כל אלו הם קודם כל אנשים, שחקני כדורסל. הבינלאומיות של הענף זה מה שנתן לו את הפופולאריות בעולם. לקחת אותו בכיוון ההפוך יקבור את הכדורסל והעניין בו אחת ולתמיד.

הגב לתגובה זו סגור
3. בעצם טור דעה... ובעניין אולמות חדשים?.... הודעה שנקראההודעה נעולה גרינגו  | 13/10/12 | 18:36

קצת מגוחך שבשנת 2012 מתכננים לבנות אולם "רב תכליתי' ל- 3000 איש ?? הרי  עד שיבנה יחלפו עוד 3 שנים לפחות וכבר היום אולם כזה לא עונה למינימום תכולת קהל.... שם הפועל ת"א יארחו 'דרבי' מול מכבי ?? הרי אמורים לחשוב על השתתפות בליגות אירופיות ?? הגיע הזמן שיעשו דברים עם מחשבה  אחת קדימה - בימים שבקובנה, פראג וברלין מרימים אולמות של 20,000 איש, מותר ורצוי שיקימו פה אולם ראוי עם מחשבה על איכות ונוחות הצפייה לקהל, ולא אילתורים סטייל נוקיה במיליונים שגורמים לך לשבת שלוש שעות כמו סרדין...  

 

הגב לתגובה זו סגור
2. זה יהיה הסוף של הכדורסל בארץהודעה שנקראההודעה נעולה אוהד כדורסל  | 13/10/12 | 18:30

רוצים לראות בארץ כדורסל טוב! בלי זרים הליגה תהייה ברמה של תיכונים או של ליגה ג' בפינלנד. כרגע כמות השחקנים הישראלים הבאמת טובים מאוד קטן ואסור להרוס את הספורט היפה הזה עם הגבלות מטומטמות כאלו רק בגלל תחושה קטנה של גאווה לאומית!

הגב לתגובה זו סגור
  אתה צודק, אבל מי אמר בלי זרים לגמרי?הודעה שנקראההודעה נעולה   | 13/10/12 | 21:54

אף אחד לא מדבר על ליגה בלי זרים בטח לא בטווח הזמן המיידי.

אבל עם תכנית מאורגנת של כמה שנים, אפשר להפחית את כמות הזרים בהדרגתיות.

 

הגב לתגובה זו סגור
1. מכבי וגליל היחידות עם החוק הרוסיהודעה שנקראההודעה נעולה   | 13/10/12 | 18:29

כמה יורדים על מכבי אבל היא היחידה יחד עם גליל עליון שתשחק עם שני ישראלים כל הזמן בחמישיה ולא רק בגרבץ'-טיים. היא חייבת עוד זרים בגלל היורוליג, אבל בליגה היא היחידה יחד עם גליל שדואגת לישראלים. העיקר כל הזמן משמיצים אותה. מעניין למה כל שאר הקבוצות כמו י-ם, חולון, אילת וראשל"צ לא הלכו גם על החוק הרוסי.

הגב לתגובה זו סגור
  אדיוטהודעה שנקראההודעה נעולה אביב  | 13/10/12 | 21:09
החוק הרוסי שאומר שיהיו שני ישראלים על המגרש ושלושה זרים פוגע בישראלים זה אומר שחוץ משני הישראלים האלו כמעט ולא תראה ישראלים על המגרש וגם מותר להם לרשום שש זרים בטופס לעומת ארבעה בחוק השני שרוב הליגה משתמשת פה חוק הארבעה זרים הרבה יותר טוב לישראלים
הגב לתגובה זו סגור
  עוד יותר אידיוטהודעה שנקראההודעה נעולה   | 13/10/12 | 23:20

סבבה למכבי תמיד שתי שחקנים על המגרש אבל עם לפחות 4 שחקנים בכירים מאוד ישראלים, שתמיד יהיו פעילים

בשאר הקבוצות יהיה 4 זרים ושחקן ישראלי בכיר אחד.

שזה פחות טוב לשחקן הישראלי..

הגב לתגובה זו סגור
  כי רק למכבי יש כסף ל6 זריםהודעה שנקראההודעה נעולה יוני  | 13/10/12 | 23:41

מה גם רוצים אותם בשביל אירופה. גליל, בספק אם יהיו לה 6 זרים כל השנה, מביאה זרים טובים במחיר נמוך כבר שנים (מי אמר פארגו?)זהו, השאר יביאו את אותם הזרים שמסתובבים בארץ במחיר מופרז, יש כמוהם כמו אשפה (אינני יכול להשתמש במילה ז*ל, ממש הופ פה) במכללות.

לפי דעתי 3 זרים זה גם הרבה ואפשר בטווח של 10 שנים לרדת גם ל 2(40 אחוז מהרכב פותח לעומת 45 בכדורגל). אני לא מאמין שהרמה תרד בצורה שתשפיע על ממוצע הצופים בארץ, מי שבא מגיע כי הוא אוהב כדורסל לא כי הרמה גבוה ובטח לא בגלל שיש לקבוצות חיבור לקהילה. לאט לאט הישראלים ימלאו את הווקום גם באיכות וגם בכמות.

אבל מכבי, שכמו שצויין בכתבה, מחזיקה את הליגה בביצים, רוצה 6 זרים. אם יתנו לה היא תשחק עם 11 זרים ורגב פנאן, אתם יודעים, בשביל החיבור לקהל.

הגב לתגובה זו סגור

המלצות גולשים בפייסבוק


כל הזכויות שמורות © ערוץ הספורט בע"מ