עקוב אחרינו

בלאט איים בחדר ההלבשה: "רק מי שמבין שהוא במכבי - ישחק"

רועי גלדסטון
09:05|29/10/2012

ההפסד המביך לראשל"צ הוציא את המאמן משלוותו והשחקנים לא זוכרים אותו מדבר בטון כזה: "בחמישי, אחפש את אלה שרוצים באמת לשחק". ג'יימס מודה: "הם כיסחו אותנו. היינו רכים". ויש כאלה שדווקא מרוצים מ"סטירת הלחי הזו"

בלאט. לא מקבל את ההפסד הזה
בלאט. לא מקבל את ההפסד הזה

מכבי ת"א הובסה אמש (ראשון) 64:81 על ידי מכבי ראשל"צ במחזור השלישי בליגת ווינר. שתי הקבוצות הגיעו מושלמות למפגש, ותודו שחשבתם שמכבי ת"א היא זו שתישאר מושלמת גם בסיום הערב. בשביל לסבר את האוזן עד כמה הניצחון הזה מפתיע, להלן כמה נתונים: 1:27 היה מאזן הנצחונות לטובת מכבי ת"א בנוקיה מול הקבוצה מעיר היין. הניצחון האחרון של הכתומים היה אי שם בעונת 2005/6 באולם בגן נחום. עונה קודם לכן, בעונת 2004/5 רשמה ראשל"צ את הניצחון היחיד שלה אי פעם בהיכל נוקיה, 97:105 במחזור השישי של אותה עונה.

אמש, ללא הרכז לאזריק ג'ונס שנפצע באימון המסכם הכל התחבר במשחק שנוהל ע"י אפי בירנבוים ומתן חרוש. מכבי ת"א סיימה את המחצית עם 25 נקודות, שפל שלא זכור מאז החלו רישומי הסטטיסטיקה הממוחשבת בליגה. ראשל"צ הציבה לעצמה מטרה: לאבד עד 2-3 כדורים בכל רבע, ולנסות לגרום למכבי לאבד יותר. בסופו של יום הצהובים איבדו כמעט כפול: 21 מול 12. ראשל"צ פירקה את מכבי כמעט בכל פרמטר: 46 נקודות בצבע מול 38, 18 נקודות במתפרצות מול 11, 9 נקודות מהזדמנות שנייה בהתקפה מול 7.
 
דני פדרמן שבאמת לא לקח קשה את התבוסה חייך במסדרון בסיום המשחק, אבל האווירה הייתה קשה בחדר ההלבשה. דייויד בלאט, שלא כהרגלו, לא התייצב בעמדת הראיונות מייד בסיום המשחק אלא הלך קודם כל לחדר, סגר את הדלת ושוחח עם שחקניו. הוא לא צעק, ולא השתולל אך בקבוצה הגדירו את טון הדיבור שלו כדרמטי, על גבול המאיים. הוא הסתכל על השחקנים ואמר: "ביום חמישי אני אחפש שחקנים שרוצים לשחק ומבינים איפה הם נמצאים", הוא אמר בין היתר באכזבה.
 
אז נכון, המשחק לא קובע דבר ויש גורמים במערכת שאפילו אמרו שטוב שהשחקנים קיבלו 'סטירה מצלצלת, קריאת השכמה' במשחק ביתי בליגה, כזה שלא באמת קובע כלום. בלאט הזכיר בראיונות הסיום שגם בעונה שעברה מכבי הפסידה בנוקיה להפועל ירושלים ולאשדוד וכולם זוכרים איך העונה ההיא נגמרה, וזו בדיוק הנקודה שלו. הוא משתמש בהפסד הזה כדי ללמד את השחקנים שלו שיעור. אם לא יעבדו קשה, ויהיו טובים בכל משחק, הם לא יקבלו כלום בחינם. כל קבוצה שבאה מול מכבי רק מחכה להזדמנות שלה, מקווה לזהות חולשה – ולהתנפל ואת זה כדאי שיפנימו. לכן בחדר ההלבשה הוא דיבר על יום חמישי והמשחק מול פרוקום סופוט, ההפסד מול ראשל"צ כבר נמחק מבחינתו.

מלבד שון ג'יימס אף שחקן בצהוב לא ירצה לזכור את המשחק אמש. לא מורן רוט שספג צעקות בפסק הזמן לאחר שלקח 3 שלשות והחטיא את כולן, ולא ניק קיינר מדלי שלמרות 7 נקודות שלו ב-12 דקות איבד 3 כדורים ונשלח לספסל. אגב קיינר מדלי מבין שהוא חייב להראות שיפור ומהר. גיא פניני פתח מצויין את העונה, נראה מחוייב מאוד ועבד קשה בקיץ, אבל אמש גם הוא לא הצליח להופיע, עם תפוקה אפסית לחלוטין ב-22 דקות של משחק. 
 
"אני חושב שכקבוצה באנו רכים למשחק הזה", אמר ג'יימס, "לא התחלנו את המשחק כמו שאנחנו בדרך כלל מתחילים וראשון היא קבוצה מוכשרת ככה שהם באו מוכנים והם קפצו עלינו כבר מהדקה הראשונה. אנחנו פשוט לא שיחקנו כמו שצריך. הפסד זה הפסד בכל מצב ולא משנה ההפרש".

"גם אם אנחנו מפסידים בשתי נקודות בלבד אנחנו לוקחים את זה קשה כי אנחנו לא אוהבים להפסיד, אין מה לעשות ואם מפסידים בעשרים הפרש זה גם הפסד", הוסיף  הסנטר שקלע 19 נקודות והוסיף 6 ריבאונדים ב-25 דקות על הפרקט אמש. 

"יש לנו הרבה מאוד משחקים העונה לכן אנחנו לא יכולים עכשיו להיתקע ולחשוב על משחק אחד שהפסדנו בו, צריך להסתכל קדימה בלי לשחרר קלישאות. זה לא שיש לנו יותר מדי ברירות. יש לנו קבוצה טובה וכבר ביום חמישי אנחנו מתמודדים מול קבוצת יורוליג לא פחות טובה ונצטרך להגיע מוכנים. מה שקרה קרה, ההפסד הזה הוא נחלת העבר, וצריך להמשיך הלאה".

ג'יימס התייחס לנחישות של ראשל"צ שהגיע ללא הרכז שלה, לאזריק ג'ונס. "אני הייתי בצד השני ושיחקתי מול מכבי במשך שלוש שנים. לכן אני יודע איך קבוצות מתכוננות למשחק הזה, הם באים מוכנים, הם באים לשחק מול מכבי, הם הגיעו לפה והצליחו לנצל את הערב הלא טוב שלנו וגם ניצחו. אני לא לוקח את המשחק הזה קשה כי אם אתה משחק כדורסל אתה צריך לקחת בחשבון שלפעמים אתה מפסיד, אין מה לעשות, זה הספורט, ברור שתמיד יותר נוח וכיף להיות בצד המנצח אבל זה לא עובד ככה, יש קבוצות שמשחקות מולנו אנחנו לא לבד. בסוף היום אנחנו לא יכולים לבכות על הפסד אחד".

"ראשון לציון צריכים לחגוג כי הם עבדו קשה מאוד בשביל הניצחון הזה והוא מגיע להם", הוסיף הסנטר, "בסוף היום אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות כדי לתקן את הטעויות שלנו ובמשחק הבא אנחנו כבר נראה טוב יותר. הניצחון שלנו ביום חמישי לא השפיע על המשחק הזה כי אף אחד לא שיחק יותר מידי דקות. ראשון לציון פשוט כיסחו אותנו אתמול, לא הגבנו כמו שצריך אבל יאללה ממשיכים הלאה".

שערי היכל נוקיה ננעלו אמש עם אוהדים כתומים צוהלים, ואולי מי שתשלם את מחיר ההפסד תהיה בכלל פרוקום גדיניה, שתצטרך להתמודד עם השור הזועם שיגיע צמא לדם בעוד שלושה ימים בדיוק. נחכה ונראה.

ועוד נקודה למחשבה: ראשל"צ נתנה אתמול הצגה עם 3 זרים בלבד. גם מכבי אשדוד ניצחה אשתקד את מכבי ת"א והגיעה עד לגמר הפיינל פור עם 3 זרים אחרי ששיחררה את ראמל בראדלי לירושלים. גם לזאריק ג'ונס (הרכז של ראשל"צ שלא שיחק אמש בגלל פציעה) וגם בראדלי הם שחקנים מצויינים, אבל הקבוצות שלהם הסתדרו היטב בלעדיהם. 6 זרים שהיו רשומים בטופס לא עזרו אתמול למכבי ונכון שבכל כלל יש יוצא מהכלל אבל נגיד שוב: 3 זרים הם די והותר בליגה. עובדה. תשאלו את בנדה, חנוכי וסולומון ששיחקו אתמול 87.5 דקות ביחד.

התפרסם לראשונה:     08:38 | 29/10/12 הדפס
תגובות
עד כה: 28 תגובות, ב- 16 דיונים. הוספת תגובה
16. ראשון השנה קבוצת nbaהודעה שנקראההודעה נעולה גיא  | 29/10/12 | 16:49

למכבי ראשון יש את הגבוהים הכי טובים בליגה אדריאן יוטר המדהים וגוליאן רייט הסופרמן. אם נמשיך ככה לא רק שנזכה באליפות ניזכה גם בגביע גם באליפות וגם נסיים במקום הראשון ת'ליגה

הגב לתגובה זו סגור
  נסחפתהודעה שנקראההודעה נעולה אזרח-1  | 29/10/12 | 18:27

קבוצה מצויינת, אבל גם בליגה הישראלית היא תצטרך לעבוד קשה כדי להיות למעלה. הליגה השנה חזקה.

הגב לתגובה זו סגור
15. אין קהלהודעה שנקראההודעה נעולה ירושלים  | 29/10/12 | 16:45

פשוט מגעיל....איך זה הגיוני??למה הם משחקים בנוקיה??

כמה קהל היה אתמול??אני לא מבין את הקבוצה הזאת.

יש אולם מאוד נחמד בראשון שנקרא אפילו בית מכבי.היריבה העירונית שלהם אפילו משחקת שם.תאמינו לי שמעון ודייוויד וכל העסקנים המסריחים של אלקטרה ת"א-שחקו שם.יש לכם קהל.שאתם בליגה עדיף לכם לשחק באולם בייתי שהקהל שלכם ימלא.אל תחשבו רק על העוד קצת אוהדים שנכנסים לנוקיה,זה פשוט נראה אתמול נורא.ביורוליג שלכם תשחקו בנוקיה.נוקיה זה לא אולם לליגה הישראלית. גם רוממה החדש לא מתמלא עדיין.הארנה,קשה להאמין שזה יתמלא.יכול להיות שהמתקנים נראים טוב ויותר סקסים ומגרים,אבל מה זה שווה בלי קהל?!שחקנים במכבי שיחקו עונה שעברה ביוון,ספרד וכו' שם ביורוליג ריק באופן יחסי לליגה.

ההבדל היחיד שיש כאן בארץ משם,זה חוסר שיתוף פעולה בין מכבי ת"א,המועדון המוביל במדינה לבין שאר הקבוצות.הליגה ככה בחיים לא תיהיה מעניינת.מכבי נהנים מההתנשאות הזאת.מזה שהליגה לא משמעותית להם.שהם עושים את הליגה.

החדשות הטובות הן:הפועל ירושלים ומכבי חיפה יהיו בעלות אולם שאפשר לשחק איתו ביורוליג ואולי הן השתתפו בו.כשמכבי לא תיהיה היחידה מהארץ במפעל אז היא תראה שלא צריך לקחת אותה כמובילת הליגה כמשהו שהוא ברור מאליו ואולי היא תבין שמשהו קורה כאן.

עד אז בבקשה תפסיקו עם הזלזול הזה,או שתביאו קהל למשחקים בארץ(כנראה שאתם צריכים אותו),או שתעברו לבית מכבי....מקווה שתפסידו כל שבוע גם באירופה עד שתפסיקו לזלזל ולהיות מתנשאים

הגב לתגובה זו סגור
14. דייויד פדרמן.הודעה שנקראההודעה נעולה ראובן  | 29/10/12 | 15:54

אוהדים יקרים מלחך הפינכה מר פדרמן מחייך במסדרון.

נו, בודאי , אנחנו הטיפשים שרוכשים כרטיס כדי לצפות בזוועה, והאדון מחייך.

אין לנגד עיניו כלום פרט לכסף. בואו נמנע ממנו את החיוך המוזר הזה.

הדירו רגליכם מהאולם. אני החלטתי שדייויד פדרמן לא יהנה ממני. נקודה.

הגב לתגובה זו סגור
13. לגבי הזריםהודעה שנקראההודעה נעולה ניר  | 29/10/12 | 14:37
אני אוהד הפועל ירושלים ואני לא מסכים עם זה ששלוש זרים זה מספיק (מכבי היחידה בליגה שמותר לה לשתף שש זרים וזה סיפור שחיתות אחר...) פשוט אין מספיק ישראלים ברמה, לא נצליח להתמודד בליגות אירופאיות בלי זרים והפערים בליגה בין מכבי והפועל לכל השאר יגדלו לפי התקציב, כל הישראלים המובילים יתרכזו בשתי קבוצות. צריך למצוא פשרה, השיטה של חוק רוסי או ארבע זרים טובה חוץ מהגניבה של מכבי לשתף שש זרים. שיבטלו את הזרים בכלל בליגה השנייה ששם יגדלו שחקנים ישראלים וישתפשפו ושיהיה דראפט לליגת העל כמו באן.בי.איי. שהקבוצות החלשות ביותר בוחרות קודם בשחקן שיכול לשדרג אותן
הגב לתגובה זו סגור
  צא מהסרט שלך...הודעה שנקראההודעה נעולה ניצן שקד  | 29/10/12 | 16:56

מצחיק שאתה כותב שהפערים בין מכבי והפועל לשאר הליגה יגדלו, כשהיום הפועל לא נמנית בארבעת הקבוצות הטובות בליגה! זה ממש יהיה חסד אם היא תעלה לפיינל פור בסוף העונה. היא לא שווה אפילו רבע תואר השנה!

הגב לתגובה זו סגור
12. ראשון קבוצה מצוינת וצריך לתת לה קרדיט! כל הכבוד!הודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה האוהד הריאלסטי  | 29/10/12 | 14:35
דוא''ל:tal.sedaka@gmail.com


הגב לתגובה זו סגור
11. נמאס מיוגיהודעה שנקראההודעה נעולה מוטי  | 29/10/12 | 13:45

יוגי שחקן בינוני ביותר הוא בכלל לא קלעי טבעי ובטח שלא רכז טבעי. למורן רוט יש ניהול משחק מדהים ואסיסטים מטורפים ומדוייקים, מאז שאראס לא היה כאן רכז כזה, ויש לו קליעה טובה טבעית הוא מייצר לעצמו זריקות לשלוש ולא כמו יוגי שזורק רק אם הוא פנוי. נמאס גם מהחדירות הפטתיות שלו עד הסל ואז מוציא החוצה זה לא אסיסט גאוני זה פחד גאוני, בנוסף לא מתאים שלמכבי יהיה שחקן שחצן כמוהו ועוד עם אגו מנופח על כך שהמאמן רדף אחריו בקיץ. בקיצור זה טוב נגד קבוצות חלשות וגם לא בחן, אבל נגד גדולים רק מורן יוכל, אז תנו לו. (בסדר, אז היה לו סדרה טובה נגד פנא אבל חוץ מזה כל העונה הוא היה משעמם, וגם הוא פשוט היה הרכז היחיד). ובנוסף הוא לא מכביסט בכלל הוא שחקן שהפה עורף וחוצפן.    יאללה מורני מותק.

הגב לתגובה זו סגור
  לא נראה לך שהגזמת?הודעה שנקראההודעה נעולה באבא  | 29/10/12 | 15:17

מורן רוט הוא זה שיכול נגד הגדולות?איך הוא הוכיח את זה בדיוק ומתי? מורן רוט מלכתחילה לא היה אמור לבוא למכבי,האהדה של חלק מהאוהדים פה למורן רוט היא מגוחכת בעיני.

הגב לתגובה זו סגור
10. אני דוקא שמח שזה קרה מול ראשל"צ.הודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה לעורר את השחקנים  | 29/10/12 | 12:38

הגב לתגובה זו סגור
9. במדינה שבוחרת ביבי לא פלא שלא מבינים בספורטהודעה שנקראההודעה נעולה האלכימאי  | 29/10/12 | 12:15
חחחח.... הטוקבקסטים פה צריכים להיות הכותבים של ארץ נהדרת.. אני מהנוער של ראשון לציון ואוהד שרוף של מכבי תל אביב בכדורסל כל שלא היה אכפת לי מי ינצח אתמול.... ישבתי ביד אליהו והסתכלתי על הדגל של האליפויות של מכבי.. אין לאף קבוצה בעולם בשום ענף כזה רזומה.. הם הפסידו אתמול לקבוצה מעולה ומגובשת.. בלאט הוא הדבר הכי טוב שקרה למכבי תל אביב.... לסיום.. מדינה שמפחדת מהכל ( איראן, טורקיה וכו...) ומחפשת רק דם, ברור שתרצה אחרי הפסד במשחק מהמם שהגנרל וסובבים לו ילכו הבייתה.. בושה??? לא נראה לי.. זה רגיל... יאללה ראשון.. יאללה מכבי ת״א, אתם הסיבה היחידה לשמחה לעם הזה... חזק ואמץ,שאפו
הגב לתגובה זו סגור
  אתה ממש חמודתגובה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה וואשו  | 29/10/12 | 17:00

הגב לתגובה זו סגור
8. מכבי גרועה!!!!!!!!!!!!הודעה שנקראההודעה נעולה משה  | 29/10/12 | 12:15

רשמית מכבי תל אביב סתם עוד קבוצה בליגה הישראלית!!!

כבר בכמה שנים האחרונות מכבי במגמת ירידה באיכות ובניהול , ואלה התוצאות . זו קבוצה ללא שיטת משחק , ללא גידול שחקנים צעירים תוצרת הארץ , לא מוציאה כסף מהכיס , המאמן עסוק באימון נבחרת רוסיה בכל קיץ ולא בבניית הקבוצה .

המזל שעכשיו ביורוליג נפלנו על קבוצות פח אשפה ברמה של ליגה ישראלית מבלי לזלזל בליגה הישראלית , אבל שנפגוש את אריות היורוליג מטורקיה,ספרד,רוסיה,יוון , שוב נראה כמה מכבי גרועה!!!!!!!! מסכנים האוהדים שמוציאים כסף ואנרגיות על מכבי בשביל לראות מידי פעם שלשות מסכנות מקבוצה מסכנה !!!!!!!!!!!

הגב לתגובה זו סגור
  לא ללכת עד כדי כך רחוקהודעה שנקראההודעה נעולה הזר-המומחה מס' 1  | 29/10/12 | 13:02

מכבי זו האימפריה מספר אחד של הספורט הישראלי ולא נגזים אם נאמר של המזרח התיכון. ואל תשכח שמכבי תמיד כמו עוף החול כמה שהיא תהפוך לאפר היא תמיד תקום מחדש.יש לך בארץ ובאיזור שלנו אימריה כמו מכבי מעל שלושים שנה ???

מה זה סתם קבוצה ?

שנה שעברה לא עלתה לפיינל פור בגלל סל של השניה האחרונה ולפני שנתיים עלתה לפיינל פור אז מה אתה אומר??

יש בעיה כספית בדיוק כמו שקורה למכבי חיפה כדורגל  כיום הכסף של אירופה מדבר גם בכדורסל ומכבי לא יכולה להתחרות כספית כמו שציינת נגד הרבה קבוצות ולכן כל שחקן שנותן במכבי עונה מצוינת נחטף במחיר כפול או פי שלוש ממה שמכבי יכולה להרשות לשלם לו. קח עט ונייר תראה לכמה קבוצות באירופה יש תקציב יותר גדול משל מכבי ? ובכמה הוא יותר גדול ? לא אגזים אם אומר שלפחות שלעשרים עד שלושים . אומנם לא כולם משחקים בפיינל פור.

כמו שמכבי עושה הצלחה עם הרבה שחקנים היא גם נכשלת  לפעמים כשהיא מצליחה אז גם מגיעים לפיינר פור וכשלא אז מגרדים. למשל הנדריקס בשנה הראשונה היה בינוני ואח"כ נתן עונה מצוינת  והלך עם הכסף לנגפורד בא חלוד נתן עונה טובה והלך כמוהו סופו  קיבל סכום אדיר היה פצוע ושיחק רק מעט דקות אז מכבי הביאה חדשים ולוקח זמן לבנות ויש כאלו שמראים סימנים של כשלון מוחלט כמו שרמדיני אבל אצל מכבי תמיד הכל לא צפוי

הגב לתגובה זו סגור
7. מכבי קבוצה לא יציבה, או במילים אחרות גרועה!הודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה אריק  | 29/10/12 | 11:52

הגב לתגובה זו סגור
6. לא צריך להיכנס לפאניקה הראשון שעשה הכי הרבההודעה שנקראההודעה נעולה מכבי  | 29/10/12 | 11:30

טעויות  במשחק  הזה  הוא  בלאט  אז  לפני  שהוא  מושיב  שחקנים  על  הספסל  הוא  צריך  לשבת  בעצמו  להרגע  ולעשות  חושבים  במה  טעה 

הפער 17  נקודות  לא  מעיד  על ההיפרש  הוא  מעיד  על  יום  מצויין  שהלך  לראשון  וים  גרוע  מאוד  עם  הגנה  זוועתית שהלך  למכבי  יחד  עם  זאת בלאט  שיחק  בהרכבים  יחסית  כבדים  מול  קראשון  שגרמו  לפער  ללכת  ולגדול  במקום  לשחק  בהרכבים  מהירים  עם  היקמן  לנדסברג  ואוחיון  בעיקר  ולתת  פחות  דקות  ללוגן  ורוט  שהתחילו  את  המשחק  גרוע

במצבת  הגבוהים  לא  הייתה עזרה  לגיימס  שנלחם  לבדו  מול  יוטר  ורייט  ראשון  התבססה  הרבה  על  בידודים  של  יוטר  מול   השומרים  שלו והיתרון  הפיזי  שיש  לו  ובכלל  ראשון  עשתה  הגנה  פשוט  נהדרת  שמכבי  לא  מצאה  מענה וזה  השתלם  להם  קיינר  מדלי  דווקא  מתאים  להרכבים  מולם  מישום  שהוא  גם  פיזי  ומהיר ושחקן  הגנה  טוב  ויוצר  לעצמו  מצבי  קליעה  לא  רעים  בכל  אופן יש  עוד  הרבה  מה  לתקן  במכבי ת"א  אבל  ללא  ספק  חומר  השחקנים  והפוטנציאל  שיש  במכבי  אומר  שלהבא  ה17  היפרש  צריך  להיות  לטובתה  

הגב לתגובה זו סגור
5. דוויין סמית וכל מילה נוספת מיותרת !!!הודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה Uri  | 29/10/12 | 11:01

הגב לתגובה זו סגור
  צודק. ככל שהעונה תתקדם מכבי תהיה תלויה בו יותרהודעה שנקראההודעה נעולה דרור  | 29/10/12 | 11:47

וזו הבעיה כי הוא שחקן נהדר אבל לא כוכב על

הגב לתגובה זו סגור
4. גבוה מאסיבי במקום תומאס הרך והלא יעילהודעה שנקראההודעה נעולה הייתי במשחק  | 29/10/12 | 10:35

מה יהיה מול קבוצות יורוליג רציניות ולא פח כמו בית של מכבי

געגועים להנדריקס וסופו....

 

קיינר-מדלי פשוט בדיחה

הגב לתגובה זו סגור
  והבוסים צוחקים כל הדרך לבנקהודעה שנקראההודעה נעולה לימור  | 29/10/12 | 11:43
כי האודים משלמים את המחיר במיוחד כספית
הגב לתגובה זו סגור
3. ניתוח מקצועיהודעה שנקראההודעה נעולה מוטי  | 29/10/12 | 10:25

חייבים להגיד את האמת. היקמן הוא שחקן בינוני מאוד שאולי מתאים לקבוצות בהם שיחק קודם, לא לקבוצה שמכוונת גבוה. הוא לא רואה אף אחד, זורק סתם וגם מרבה לכדרדר עם הראש בריצפה. אוחיון שלא החזקתי ממנו יותר מידי מוכיח שיש לו בעייה בהכנסת כדור לגבוהים בעיקר מצד שמאל אליו הוא נוטה ללכת יותר מאשר צד ימין (יתכן שככה בנויה ההתקפה של מכבי) אבל זה ניכר לעין שהוא לא יודע למסור כדור פנימה. שלא לדבר על כך שהוא חודר בצעד וחצי יש לו בעיה, הוא נכנס עם הראש בקיר לא מסתכל למעלה ולצדדים ונתקע עם הכדור.. צריך לעקוב ולראות את זה. לגבי פניני לא ברור מה עובר עליו, אבל מישהו במכבי שינה לו את הזריקה ל3. לפני 3 שנים האחוזים שלו והעמידה שלו בזריקה בעת שחרור הכדור גרמו לכך שהאחוזים שלו היו יותר גבוהים משל בלו גם בליגה וגם ביורוליג..משהו בסגנון המשחק של מכבי גרם לו לשחרר את הכדור מהר יותר וכרגע יש לו בעיה בזריקה ולכן האחוזים צנחו. לליאור יש פתיחת עונה מצוינת אך עדיין רואים שכאשר יש הגנה אישית ולא איזורית השחקן עליו הוא שומר חוגג, גם אם בהתקפה הבאה או לפניה או יקלע שתיים תמיד השחקן שלעיו הוא ישמור יקלע יותר. ואת זה כל מאמן ביבשת יודע. לגבי לוגאן הוא משחק תחנה אחרונה ולא מרבה למסור גם אם יש לו אופציה לאסיסט - בקיצר הקבוצה בינונית ואם מסתכלים על פנרבחצ'ה שגם נבנתה השנה מחדש ניתן לראות שמכבי לא עוברים אפילו רבע מולם. שלא לדבר על ברצלונה.


הגב לתגובה זו סגור
2. כל הכבוד לראשון אבל..הודעה שנקראההודעה נעולה יוסי  | 29/10/12 | 10:21

אם לוגאן, ריקי, תומאס, ליאור ופניני היו מגיעים למשחק זה היה נגמר אחרת. קבוצה לא יכולה לנצח כאשר רק הסנטר שלה מתפקד. כל כך אופייני למכבי שכל הקבוצה נעלמת ביום אחד, המזל שזה קרה במשחק לא חשוב בליגה מאשר ביורוליג.

הגב לתגובה זו סגור
1. טול קורה ..הודעה שנקראההודעה נעולה mirie  | 29/10/12 | 10:21

בחמישי, אחפש את אלה שרוצים באמת לשחק". נו באמת , תסתכל על עצמך. הרי אתה לא נותן למי שבאמת רוצה ( רוט ) לראות מגרש כי אתה כל כך מאוהב ביוגי שמחרב בכוונה את המשחק כי הוא ען=וד מבועס מהקיץ ומזה שהאוהדים לא יוצאים המחולות לכבודו כמו בשנה שעברה. אתה עיוור איליו ומכסח את רוט על לא עוול ממשי. גם מיידלי היה שמח לחזור אחורה בזמן ולוותר עליך ועל מכבי.. אם תתן לשני אלה חצי מהקרדיט שאתה נותן לאחרים מכבי הייתה ניראית אחרת.כמו שהתנהלת אתמול היה מגיע לנו להפסיד. עוד לא מאוחר לשנות תפיסה. אין צורך להיות מקובע על אף אחד

הגב לתגובה זו סגור
  לגבי מורן אתה צודקהודעה שנקראההודעה נעולה בב  | 29/10/12 | 10:40
אבל קיינר מדלי פשוט לא נראה כאילו הוא מבין שהוא שחקן כדורסל בכלל ואני דווקא תפסתי ממנו כגניבה ,דייויד נתן לו לפתוח בחמישייה בתחילת העונה כמה פעמים ,אבל אי אפשר לתת לו דקות אפילו לחימום כי הוא מאבד כדור כל שלושים שניות
הגב לתגובה זו סגור
  אתה מה זה צודקהודעה שנקראההודעה נעולה ויקטור  | 29/10/12 | 15:48

תמונה שאני נזכר בה מאשתקד. פאפאלוקס, שחקן עתיר הישגים, שקיבל קרדיט מועט מבלאט, לקח שלשה כשהיה פנוי והחטיא, בלאט הוציא אותו וצרח עליו כאילו הוא שחקן נוער  (בעקבות זאת הגיע בחלוף חודשיים הראיון המפורסם עם פדרמן בו התייחס בכעס לנושא)והנה בא רכז ישראלי מצויין. כן מצויין, מורן רוט שמו ופתאום מביאים לו על הראש בחזרה את אוחיון. הבחור לא צייץ והנה הוא נמצא בסוף ההיררכיה. הבחור לא נשבר ובמשחק הראשון ביורו הראה שהוא אחלה שחקן. הגישה של בלאט לא השתנתה ( נכון הוא החמיא לו בטלוויזיה) והמשיך לייבש אותו. לשחקן כזה אין ברירה הוא צריך להראות למאמן שיש לו ביצים והזדמנויות לוקחים במיוחד שהן מעטות במיוחד. אז מורן רוט לקח שלוש זריקות לשלוש והחטיא. אז מה ?! אפשר לחשוב שכולם צלפו. הלכו שם אחוזים זוועתיים של 1 מ-8 וכו', אבל הכי קל לרדת על הבחור החדש. אני באמת מחזיק מבלאט, אבל יש לו בעייה לא פשוטה בהתייחסותו לשחקנים שלא בא לו עליהם.

הגב לתגובה זו סגור
  אתה צודק ב 100% גם אני מתחיל להתאכזב מבלאטתגובה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה וואשו  | 29/10/12 | 16:56

הגב לתגובה זו סגור
  לא מסכים איתךהודעה שנקראההודעה נעולה | 29/10/12 | 18:02

רוט שחקן מוגבל - בקליעה, בדריבל ובאתלטיות, הוא שחקן של 5 דקות משחק ביורוליג במקרה הטוב. 

רוט יצא פארש אתמול, בניגוד לפניני ולוגאן שהם קלעים בראש ובראשונה, תפקידו של רוט הוא לרכז, לשחק באחריות, להוציא את העגלה מהבוץ כשהיא נתקעת, והוא מעולם לא נחשב קלעי גדול, רק לשם השוואה, אוחיון קלעי טוב ממנו.

אז מה רוט כן יכול היה להביא למשחק ? הגנה וניהול משחק. 

על הזריקה הראשונה שהוא לקח לא אבוא בטענות, אבל ראית שלא הלך לך, תנסה משהו אחר, הוא לקח 3 זריקות פנויות ואת שלושתן החטיא, אם הוא היה דיוויד לוגאן או פניני שנמצאים על המגרש כדי לייצר נקודות אז היו מייחסים לכך יום רע בקליעה ומורידים אותם לספסל, אבל לא זה המקרה, רוט הוא רכז, הוא קיבל צ'אנס של כמעט רבע שלם וחירב את המשחק מבחינת מכבי במקום להמשיך את המומנטום החיובי שהחל ברבע השלישי ולהוציא את מכבי מהפיגור הדו ספרתי שנקלעה אליו, הוא למעשה הוכיח לבלאט שאסור לתת לו אשראי בקבלת החלטות במצבי לחץ , ושאם הקבוצה נקלעת לפיגור, מורן רוט הוא לא אופציה טובה מהספסל. 

אותו דבר ניק מדלי, הוא ממשיך לשחק כאילו הוא לבד על המגרש, אולי הוא לחוץ על סטטיסטיקה אישית בתור שחקן זר שלא הולך לו עד כה, הוא צריך להירגע ומהר, לתת למשחק להגיע אליו ולא לכפות מהלכים חסרי תכלית כמו הכידרורים המהוססים שלו שהביאו לצעדים או זריקות איומות שהוא לוקח על השומרים שלו, דווקא הוא יותר מכולם היה השחקן שאמור לשמור את יוטר ורייט, יש לו את הפיזיות, האתלטיות והכוח והוא היה עסוק בעצמו ולא במה הקבוצה צריכה ממנו, אומנם הוא ייצר 7 נקודות, אבל שרף את התרומה שלו עם שלושת האיבודים והזריקות הדביליות באחד על אחד.

שרמדיני שחקן מייאש, הוא לא איזה סנטר בן 37, הוא רק בן 23 ונראה כבוי, שום אנרגיות מיוחדות, שום מוטיבציה, חוסמים אותו בקלות ומצד שני קולעים עליו בקלות, מצטער, אך סופו עם כל המגרעות שלו עדיין נתן יותר למכבי, צריך לחשוב מה לעשות לקראת הטופ 16, הוא בפירוש לא נראה מתאים לרמה של מכבי, ובדר"כ באופן מסורתי, מכבי לא נופלת בסנטרים, לראייה - האפמן, פישר, וויצ'יץ', מוריס, באסטון, גם סופו לא היה נפילה, בקצב הזה בלאט יצטרך לקצר את הרוטציה ל-3 גבוהים: ג'יימס, תומאס ואליהו.

הוכח דבר נוסף: השחקן שמכבי הכי תלויה בו העונה הוא לא אחר מדווין סמית, הוא חיוני וייחודי למכבי בעמדה 3, הוא מוביל כדור טוב מפניני ומדלי, וגם קלעי יציב משניהם, הוא שומר אישי נהדר לשחקנים בעמדות 2-3, וגם מתואם היטב הגנתית עם אוחיון והיקמן, הוא יכול לייצר לעצמו מצבי קליעה טובים באחד על אחד, לא משתהה בכידרור, ובמקביל תורם  המון בריבאונד ובהגנה, כמו כן הוא נמנע מעבירות מיותרות, שחקן קר רוח וחכם, אומנם לא אנתוני פארקר, אבל במנטליות הוא גם סוג של GOOD GUY, מביא מנהיגות שקטה למשחק, הגישה שלו שונה מזו של פניני ומדלי שניזונים מטירוף. 

אני חושב שחוסר היציבות של לוגאן נובעת מאי הערכה נכונה של רמת הדומיננטיות שלו, לוגאן מסוגל להתעלות ולתת אקס פאקטור ולנצח משחקים, אבל הוא לא השחקן שיתן לך 20 נקודות כל משחק, במדד יעילות הוא שחקן שנע בין 10-20 בממוצע ממשחק למשחק, כשהזריקות שלו לא נכנסות התפוקה שלו יורדת גם בשאר הפרמטרים, החדירות שלו לסל יותר מהוססות, צריך לזכור שלוגאן גארד קל גוף ומהיר אבל רחוק מלהיות חזק פיזית, בשמירת לחץ הוא יכול להיות יעיל מאוד בגלל זריזות הרגליים והידיים אך הוא יתקשה לעצור גארדים פיזיים ממנו באחד על אחד.

הערה נוספת: אוחיון והיקמן כרכזים, מנהלים משחק טוב יותר כשיש לידם 2 קלעים אבסולוטים - לוגאן וסמית, הסבירות ששני קלעים בקאליבר הזה יסבלו מיום קליעה רע במשותף נמוכה מאוד.

אם אני בלאט, אני עולה למשחק מול פרוקום עם רוטציה של 10 שחקנים, מוציא את רוט מהסגל ונותן צ'אנס דווקא לאיתי שגב הצעיר, את מדלי משתף רק בתור 4 ודואג שהכדור לא יגיע אליו אלא רק לקליעות פנויות או בכניסות לסל, שירוויח את הנקודות והדקות שלו בתנועה ללא כדור ולחימה ולא באחד על אחד וכדרור.

עוד דבר - אסור לבלאט לוותר על מלקולם תומאס, הנוכחות שלו בצבע עוצמתית, גם ג'יימס נראה סולידי ואנרגטי יותר לידו, אליהו הוא "הלוגאן" של מכבי בעמדה 4, הוא שחקן שמכניסים כדי להביא שינוי ולייצר נקודות, לחזק את ההתקפה והובלת הכדור, שרמדיני ומדלי צריכים להיות משותפים אך ורק כאופציה אחרונה ולדקות בודדות של סיומי רבעים, נכון שזה מצב חדש לשניהם וכי זה מצב לא קל לשחקנים זרים, אבל הם "הרוויחו" את הירידה המשמעותית בקרדיט שלהם, דווקא לנדסברג ראוי ליותר קרדיט בעמדות 2-3, בלאט צריך לקדם אותו ברוטציה על חשבון הדקות של מדלי ורוט.

 

 

 

הגב לתגובה זו סגור
  צודקהודעה שנקראההודעה נעולה ערן  | 29/10/12 | 16:10
רוט צריך לשחק יותר ולקבל ביטחון
הגב לתגובה זו סגור

המלצות גולשים בפייסבוק


כל הזכויות שמורות © ערוץ הספורט בע"מ