$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מה לקנות? השוואה מקיפה בין ה-PS4 Pro ל-PS4 הרגיל

גיל מטקטוק התנסה עם שתי הקונסולות, וחזר עם רשמים

גיל פלקוביץ'  17.09.17 - 15:59

תגיות: ps4ps4 pro

עברה שנה מאז שהגיח לעולם ה-PS4 Pro. לא ייאמן אבל עדיין אין ולו קבוצת פייסבוק אחת ו/או פורום שאני חבר בהם שלא צצים בהם דיונים והתלבטויות באילו מן הקונסולות לבחור. האם ה-PS4 Pro שווה את תוספת התשלום או שמה אפשר להסתפק ב-PS4 SLIM הרגיל? האם כדאי למכור את ה-PS4 הרגיל ולהוסיף את ההפרש על מנת לרכוש את ה-Pro? ואיפה נכנסת טלויזית 4K בכל הספור הזה? בתור אחד שכבר היה שם, מכר את ה-PS4 הרגיל שלו, רכש PS4 PRO, צימד לו טלויזיה מתאימה ואף בחן את השתיים היטב מזה כ-10 חודשים, אני מאמין שאוכל לענות על שאלות אלו.

PS4 Pro – על הנייר: לפני שניכנס למה כדאי כמה ולמה, מוטב שנדע מהם יחסי הכוחות. בגדול ה-Pro הוא שני PS4 רגיל בקונסולה אחת או ליתר דיוק שתי ליבות גרפיות. בנוסף על כך יש לו מעבד וזכרונות "מומהרים" במקצת מאחיו הבכור ואף בקר אחסון מתקדם יותר. מה שכל זה אומר שעל הנייר ה-Pro מסוגל לביצועים תיאורתים כפולים מזה של הרגיל – 4.2 TFLOPS לעומת 1.84 TFLOPS.

סוני מיתגה את ה-Pro בתור סוג של "חיית משחקים ב-4K". זה קצת מוזר כשמסתכלים על המספרים. כולנו יודעים שהרף העליון של ה-PS4 הרגיל הוא ברזולוציית FULL HD ו-30 FPS. ברזולוציית 4K יש פי 4(!) יותר פיקסלים מאשר ברזולוציית FULL HD. האם פי 2 כוח יצליח לדחוף פי 4 יותר אובייקטים? כן ולא. בלבלתי אתכם? המשיכו לקרוא.

PS4 Pro – בפועל:

 עד לפני גרסאת 4.5 משחקים שרצו לעשות שימוש בחומרה המשופרת של ה-Pro חייבו את המפתחות לשחרר טלאים ייעודיים שפתחו בפניהם אפשרויות גרפיות חדשות (עליהן בהמשך). כלומר כל משחק שיצא עד לאותה תקופה היה רץ זהה לחלוטין על שתי הקונסולות. החל מגרסאת 4.5 סוני שיחררה עדכון מיוחד עבור ה-Pro שכלל פיצ'ר בשם "Boost Mode". עדכון זה למעשה מסיר את "השלשלאות" רשמית מהחומרה המשודרגת ונתן למשחקים שלא(!) קיבלו טלאי ייעודי, להינות ממהירות השעון המוגברת של המעבד והזכרונות. כפי שניתן לראות בסרטון של Digital Foundry, הדבר מתבטא בעיקר בחווית משחק רציפה ויציבה יחסית לקונסולה הרגילה. רצוי לציין שבין אם יש לך טלויזית 4K או לא עדיין תוכל להינות מפיצ'ר זה.

 מה בנוגע למשחקים שקיבלו טלאי ייעודי או פותחו גם עבור ה-Pro? שמח ששאלתם כי כאן זה מתחיל להיות מעניין. משחקים שתוכננו כך שיוכלו לעשות שימוש בכל הכוח הגרפי של הקונסולה מגיעים לרוב עם 2 אפשרויות גרפיות: קצב פריימים ורזולוציה. ב-Rise of The Tomb Raider לדוגמא, ניתן לשחק ב-60(!) FPS ברזולוציית 1080P או ב-30FPS וברזולוציית 4K. ההבדל בהמשכיות והרצף של המשחק בין 30 ל-60 הוא לא פחות מתהומי לדעתי. לארה כל כך קלילה ואתלטית ב-60 FPS שהייתי ממליץ לכל אחד ואחד שכבר סיים את המשחק לשחק בו שוב במצב זה. בתור אחד שמגיע מעולם ה-PC בהחלט התרשמתי לטובה. לעומת זאת, בעין בלתי מזויינת קשה מאוד לשים לב להבדלים במצבי הרזולוציה המשופרת. הסיבה לכך טמונה בעיקר בעובדה שלא מדובר ברזולוציית 4K אמיתית. כלומר הטלויזיה תראה לכם אות של 4K אבל זה רק כי מאחורי הקלעים הקונסולה עושה שימוש במראות ותמרות עשן על מנת שתחשבו שאכן מדובר ברזולוציה כזו. בפועל וכפי שציינתי לקונסולה אין מספיק כוח סוס על מנת לדחוף משחקים ב-4K. לכן המשחק רץ ברזולוציה משמעותית יותר נמוכה (1800P), אך עושה שימוש בטכניקות רינדור כמו CheckerBoard Rendering על מנת להקנות לטקסטורות מראה עשיר יותר. האם זה שווה משהו? ישנן דיעות חלוקות בנושא. Digital Foundry למשל מאוד אוהבים את זה. אני קצת פחות בגלל שזה מגיע לרוב עם המון Motion Blur שאני לא מסמפט במיוחד אבל חכו. זה עדיין לא אומר שאפשר לוותר על טלויזית 4K.

HDR – צבעים. צבעים בכל מקום: הטלויזיה הממוצעת מסוגלת להציג כ-16 מליון צבעים. טלויזיה שתומכת High Dynamic Range לעומת זאת מציגה למעלה ממליארד. זה כמובן לא הכל. HDR מביא איתו עוצמות תאורה שלא היו קיימות בתחום הזה עד לא ממזמן. גם ה-PS4 הרגיל וגם ה-Pro שניהם תומכים בשידורי HDR. מה זה אומר מבחינת גיימינג על הפליסטיישן? תמונה ה-ר-ב-ה יותר קרובה למה שהעין שלנו מסוגלת לראות בעולם האמיתי. איך זה מתבטא? אתן לכם מס' דוגמאות. ב-Ghost Recon Wildlands במשימות הלילה לא תמיד חייבים להשתמש באמר"ל כי אפשר לראות מספיק טוב גם כשרק הכוכבים והירח מאירים; בשני משחקי Uncharted האחרונים הג'ונגלים נראים חיים במיוחד כאשר הצבע הירוק מזכיר צמחיה אמיתית ולא פלסטיק מלאכותי. הטקסטורה של האדמה הבוצית ושל החול היא גם משהו שלא נראה בשום משחק אחר עד היום; ב-Resogun ו-Nex Machina העוצמה של הלייזרים והאורות כל כך חזקה שהיא תגרום לחולי אפילפסיה לבכות כמו ילדות קוקיות לפני שחלילה יחטפו את ההתקף של החיים שלהם; Horizon Zero Dawn שהוא אחד המשחקים הכי יפים שיצא לי לראות בחיי נראה פשוט סוף הדרך שאין לי ספק שהיה משכנע אנשים לקנות טלויזיות לו היו שמים הדגמות שלו באולמות תצוגה ברחבי הארץ.

המון זמן לא הייתה התקדמות טכנולוגית בנוגע למכשירי תצוגה כמו טלויזיות ומסכי מחשב. עם HDR העתיד כבר כאן. כל הטוב הזה מגיע אך ורק בטלויזיות 4K (אם כי ישנן גם טלויזיות 4K שלא תומכות HDR). לקח לי אישית חצי שנה של סקר שוק וחקירה אינטנסיבית כולל החזרה אחת של טלויזיה ליבואן, לפני שהתבייתתי על ה-B6 של LG. טלויזיה טובה היא לא דבר זול אבל ואוו ואוו ואוו כמה שהיא יכולה לשפר את חווית המשחק. יש לי PC יחסית לא פראייר אבל אני לא זוכר מתי כל כך התרשמתי שם מגרפיקה של משחק (כרטיסי המסך שלי לא תומכים HDR). אגב, זה למה רזולוציה פחות ופחות משחקת תפקיד כיום. צבעים חיים, עוצמת תאורה וניגודיות בתמונת FHD יקחו בהליכה את אותה תמונה ב-4K בלי התוספות. לכן עיצתי היא למי שידו משגת, אל תתפשר על טלויזיה. זה ישפר לך את חווית המשחק בכמה מונים בקלות.

פוטנציאל לעוד כוח גרפי – Rapid Packed Math: לפני כחודש כתבתי כאן מאמר קצר על אחד הפיצ'רים "החבויים" ב-Pro שעשוי לתת לקונסולה המשודרגת יתרון בביצועים אפילו מול ה-Xbox One X. אומנם יש עוד קצת זמן עד שיצאו משחקים תומכים אבל זה בהחלט נחמד לדעת שיש עוד מיץ שאפשר לסחוט מן הלימון.

שורה תחתונה

בארץ ניתן למצוא את ה-Pro החל מ-1700 שקלים שזה מחיר יותר טוב ממה שניתן להשיג ברחבי אירופה. את גרסאת הסלים ניתן להשיג ב-1300 ומעלה שזה מחיר סביר יחסית לשאר העולם. ההפרש הזה של 500-400 שקלים לדעתי הוא No-Brainer גמור. אם לוקחים בחשבון שמחזור החיים של קונסולה אצל סוני הוא בערך 8 שנים, אז נותרו לנו לפחות 4 של ביצועים משודרגים עבור כמעט כל משחק PS4 אפשרי ואת האופציה להריץ את כל התותחים הכי כבדים של סוני ב-4K. טוב, נו. כמעט 4K. אה ושכחתי לציין, גם זמני טעינה קצרים יותר במשחקים (זוכרים את Just Cause 3?). זהו מחיר קטן לשלם ביחס לתמורה. מבחינתי מספיק שיהיה אפשר להריץ את Spiderman, God of War, Days Gone, Red Dead Redemption 2 ב-60 FPS והקניה הזו החזירה את עצמה.

  הכתבה עלתה לראשונה באתר TekTok ונכתבה בידי גיל פלקוביץ'