$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הוסקוורנה FS450: על הסופר-מוטו המקצועי

הוסקוורנה מציגה את גרסת 2017 של ה-FS450 – מכונת הסופרמוטו המקצועית שלה

אביעד אברהמי, פול גז  25.06.16 - 12:00
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

תגיות: דו גלגלי

הוסקוורנה מציגה היום את גרסת 2017 ל-FS450 – אופנוע הסופרמוטו המקצועי שלה. למי שלא מעורה נספר שלפני כ-3 שנים רכשה חברת ק.ט.מ האוסטרית  את המותג הוסקוורנה מידי ב.מ.וו הגרמנית, בעיקר כדי להתבסס חזק יותר בתחום האנדורו והמוטוקרוס בארה"ב, ומאז חברת האם מייצרת ליין שלם של אופנועי אנדורו ומוטוקרוס תחת שם המותג הוסקוורנה, במקביל לדגמים של ק.ט.מ, כשאופנועי הוסקוורנה מבוססים על הפלטפורמה הטכנולוגית של ק.ט.מ.

עכשיו כמה מילים על הקונספט הכיפי הזה שנקרא סופרמוטו. הקונספט משלב בין שלדה ומתלים של אופנוע שטח מקצועי עם גלגלים וצמיגים במידות של אופנוע כביש וכן מערכת בלימה מחוזקת שתדע להתמודד עם שפע האחיזה. בקצרה נספר שזה יוצר את אחד השילובים המעניינים והכיפיים שבאופנוענות, שכן האופנוע קל, גבוה ודינמי כמו אופנוע שטח, אבל מיועד לרכיבת מסלול אספלט. במסלולים קטנים, למשל מסלולי קארטינג, אופנועי הסופרמוטו פורחים ומספקים חוויית רכיבה וירטואוזית וסופר-מהנה (הח"מ היה פעמיים אלוף ישראל בסופרמוטו בעונות 2005 ו-2006).

אז כעת הוסקוורנה מציגה את הגרסה שלה לסופרמוטו תחרותי, שבנויה על פלטפורמת האח הכתום – הק.ט.מ SMR450. המנוע של ה-FS450 הוא סינגל 4 פעימות בנפח 450 סמ"ק שמפסק לא פחות מ-63 כ"ס! הוא כמובן מוזרק דלק, והשנה הוא מציע 2 מפות ניהול מנוע, בקרת זינוק למרוצים וכן בקרת החלקה, כל אלו נשלטים ממתג שיושב על הכידון.

פרט לכך ה-FS450 מקבל מערכת בולמים מתוחכמת של WP (חברת הבולמים בבעלות ק.ט.מ), כשהשנה הבולמים הקדמיים הם בולמי אוויר, ללא קפיצים, והם מגיעים עם משאבה לכיול עצמי של הרוכב.

ההוסקוורנה FS450 הוא אופנוע מרוץ ללא תקינת כביש, כך שלארץ הוא מגיע עם רישוי אפור בלבד, והוא מציע מכלולי קצה שעושים אותו מוכן למרוצים ברמה הגבוהה כבר ביציאה מהסוכנות. כך למשל הבולמים מקוצרים ביחס לאופנועי שטח, והם מכוילים לרכיבת מסלות תחרותית, יש בלם קדמי בקוטר גדול עם קליפר רדיאלי אימתני, ויש חישוקי איכות של חברת אלפינה בקוטר "16.5 מלפנים ו-"17 מאחור, שעליהם מולבשים צמיגי מרוץ של ברידג'סטון, סליקס כמובן, במידות 125/80 מלפנים ו-165/65 מאחור. באופן אישי זהו אחד הכלים שאנחנו יותר רוצים לרכב עליהם, וחבל מאוד שאין בארץ מסלולים. http://www.fullgaz.co.il/