$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דוקאטי מחזירה את המונסטר מקורר האוויר

יוצג במילאנו ויהיה כרטיס הכניסה ישירות למשפחת המונסטרים האייקונית

אביעד אברהמי, פול גז  29.08.16 - 13:00
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

תגיות: דו גלגלי

סדרת המונסטר של דוקאטי, שעל העיצוב המקורי שלה חתום המעצב האגדי מיגל גלוצי, מהווה כבר כמעט 30 שנה את הלחם והחמאה של דוקאטי. אלו הכלים מוכרים הכי הרבה, ומאפשרים ליצרנית הבולונזית לפתח דגמים אקזוטיים ויקרים.

בשנים האחרונות דוקאטי נמצאת בבעיה. תקנות זיהום האוויר שהולכות וסוגרות על היצרנים אילצו את דוקאטי לזנוח את המנועים מקוררי האוויר – שהיו אחד מסימני ההיכר של סדרת המונסטר, ולעבור למונעים מודרניים מקוררי נוזל. התוצאה הישירה – המונסטרים, שאמורים להיות זולים ונגישים, הפכו להיות יקרים ומנותקים. הם כבר לא כרטיס כניסה זול לעולם האופנועים של דוקאטי.

כעת נמצאת דוקאטי בבעיה נוספת – מנוע ה-821 סמ"ק מקורר הנוזל שלה, שמשותף גם למונסטר וגם להיפרמוטארד, עבר הגדלה ל-937 סמ"ק כדי להתאים לתקנות יורו 4 שתיכנסנה לתוקף בעוד מספר חודשים. המשמעות – ייקור נוסף והגדלת הניתוק מהבסיס של המונסטר.
הפתרון של דוקאטי הוא החזרת מנוע קירור האוויר שמיתולוגי שלה, זה עם צמד השסתומים לכל אחד משני הצילינדרים (תצורת וי 90 מעלות). המנוע הזה, בנפח 803 סמ"ק, כבר היה בדגם של מונסטר – ה-796. לאחר מכן הוא עבר לסדרת הסקרמבלר המצליחה, אולם במעבר הזה הוא איבד כ-17 כ"ס – מ-87 לכ-70 כ"ס.

כעת המנוע הזה עומד לחזור למונסטר חדש, כאמור מקורר אוויר, אולם ההספק יישאר סביב ה-70 כ"ס, וזאת על מנת לעמוד בתקנות יורו 4 המחמירות. המונסטר החדש, שיוצג לקראת סוף השנה בתערוכת מילאנו, יהיה דגם הבסיס של דוקאטי, וכאמור כרטיס הכניסה למשפחת המונסטרים האייקונית. נקווה רק שמחירו יהיה סביר ושהוא יעמוד ביעד – להנגיש את אפשרות הרכיבה על דוקאטי מונסטר גם למיש שאין ממון רב בכיסו.

http://fullgaz.co.il/