$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

נחשף ה-3008 החדש: מרווח, טכנולוגי ומעוצב

הדור הראשון הוא הכלאה קשה לעיכול, כעת השני הוצג במלוא הדרו ולא מפחד להביט בלבן של העיניים של מובילות הסגמנט

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן  30.05.16 - 11:35
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

תאגיד הרכב פיג'ו סיטרואן הציג לאחרונה את הדור השני של ה-3008. המכונית שהוצגה בשנת 2014 בתערוכת הרכב בפריס חשפה עיצוב אגרסיבי ומושך הרבה יותר מהדור הראשון שהזכיר יותר מיני וואן מאשר רכב קרוסאובר מודרני. על פי התמונות הרשמיות שמשחררת פיג'ו נראה כי העיצוב מלפני שנתיים בתערוכת פריס חלחל ברובו לדגם הסדרתי והיום אפשר לומר שה- 3008 מצטרפת באופן רשמי לסגמנט הנחשק בעולם.

ה-3008 החדשה עושה שימוש בפלטפורמה המודולרית של פיג'ו בשם EMP2  והיא אחת מתוך 9 דגמים אותה צפויה החברה להשיק עד שנת 2021. הלכה למעשה מדובר בדיאטה של 100 ק"ג לצד מידות שצמחו באופן ניכר וקרובות היום הרבה יותר לאלו של הקיה ספורטאז' והיונדאי טוסון הפופולאריות. מרווח הגחון גדל בחמישה ס"מ ואילו גובה המכונית נשאר ללא שינוי, אורכה של ה-3008  צמח ב-8 ס"מ והתוצאה: עיצוב ארוך, ספורטיבי עם מקדם גרר נמוך יותר לטובת שיפור בצריכת הדלק ולוק הרבה יותר מושך מבעבר.

תוספת של 8 ס"מ לאורך וצמיחה של 6 ס"מ בבסיס הגלגלים משפיעים באופן ישיר על מרחב הפנים שהפך מרווח ונדיב הרבה יותר לכל יושבי המכונית ובעיקר ליושבים בשורת המושבים השנייה הנהנים ממרווח ברכיים גדול יותר בכ- 2.5 ס"מ. נפח תא המטען גדל אף הוא ב-90 ליטרים וכעט הוא עומד על 520 ליטרים. קיפול שורת המושבים השנייה תגדיל את הנפח התא ל- 1824 ליטרים. (מידות: אורך: 4.5 מ'. רוחב: 1.8 מ'. גובה: 1.6 מ')

ה-3008 מדור 2 היא הראשונה לקבל את שפת עיצוב הפנים החדשה של פיג'ו בשם I cockpit (ראה תמונה) כל הקונסולה המרכזית עברה שינוי מקיף, ההגה התכווץ ולוח המכוונים מוקם גבוהה יותר וכעת ניתן יהיה לקנות את המכונית עם לוח מכוונים וירטואלי. במרכז הקונסולה נמצא מסך מגע בגודל 12.3 אינצ' עם מערכת ההפעלה קאר פליי של אפל או מירור לינק של אנדרואיד. תהיינה אפשרות לרכוש את המכונית על כל מערכות העזר לנהג מדור אחרון של פיג'ו תמורות תוספת תשלום.

מתחת למכסה המנוע תוצע המכונית עם כמה אפשריות הנעה, המנוע הבסיסי יהיה טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים בטכנולוגית PureTech והספק של 128 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומאטית בעלת 6 מהירויות ואילו בראש ההיצע נמצא מנוע 1.6 ליטרים בהספק של 163 כ"ס והוא ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית בלבד בעלת 6 מהירויות. ישנם גם שני מנועי דיזל בהיצע שכנראה לא יגיעו לישראל.

המכונית תחל להיות משווקת באירופה במהלך שנת 2016 ולישראל תגיע במהלך שנת 2017. ה-3008  החדשה צפויה להעניק ללויבנסקי יבואנית המותג לישראל רוח גבית לתוך שנת 2017 במידה ותג המחיר יהיה תחרותי. המכונית הוצגה לראשונה ב2014 בתערוכת פריז הציג רכב אגרסיבי שהמשיך לפס הייצור ובימים אלו הצגה שוב בפריז בדגם הסדרתי.

המראה שלה הרבה יותר אגרסיבי ופחות "נחמד" עם נטיה למיני וואן כמו הדור היוצא (מרווח הגחון גדל ב 5 ס"מ האורך ב 8 ס"מ ) הגובה לא השתנה. מבנה אווירודינמי לשיפור מקדם הגרר
עושה שימוש בפלטפורמה המודלרית  EMP2 של פיג'ו סיטרואן – דיאטה של 100 ק"ג, מידות שדומות ללהיט כיום בשוק הטוסון והספורטאז', תא נוסעים גדול ומרווח יותר. מרווח הרגלים גדל ותא המטעם עם הכיסאות האחרויות מורדות מגיע ל 1824 ל'. היא כוללת גם מערכות עזר לנהג מהדור האחרון של החברה.

I cockpit  שפת העיצוב הפנים החדשה עיצוב של פיג'ו – מסך מגע ענקי בגודל 12.8 אינצ'. הראשונה לקבל את שפת העיצוב החדשה – הגה קטן – מערכת הקאר פליי של אפל והמירור לינק של אנדרואיד. מושב הנהג מקבל מערכת עיסוי

מנועים: 1.2 – 1.6 אטמוספרי.  1.6 דיזל 118 כ"ס יש דיבור גם על מנוע היברידי והנעה לכל ארבעת הגלגלים אך עוד מוקדם לדעת מה ינחת בישראל ומה יהיה התימחור.