$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יוקרה במיטבה: מרצדס E קלאס החדשה בארץ

הדור החדש של מכונית הסאלון של מרצדס הגיע לישראל ומציע מערכות בטיחות עם טכנלוגיה חצי אוטונומית

אופיר דואק  26.06.16 - 20:09
יוקרה ואוטונומיה חדשה (יצרן)
יוקרה ואוטונומיה חדשה (יצרן)

תגיות: עולם הרכב

חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, השיקה הבוקר בישראל (ראשון) את הדור החדש של ה-E קלאס. למרות הביקוש ההולך וגדל לרכבי קרוסאובר גם בשוק היוקרה, שומרת ה-E קלאס על מעמדה כדגם החשוב ביותר של מרצדס מבחינת מכירות בעולם, וכסדרת הדגמים המצליחה ביותר של מרצדס שראשיתה עוד בשנות ה-50' של המאה הקודמת.

הדור החדש של רכבי הקרוסאובר נחשף בתערוכת דטרויט בתחילת השנה, כשמדובר במכונית חדשה לחלוטין העושה שימוש נרחב באלומיניום בחלקי מרכב ובשלדה, זאת יחד עם תכנון אווירודינמי מתקדם המאפשר לה להשיג מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.23 CD.

עיצובית נראית ה-E קלאס החדשה כגרסה מוקטנת ודינמית יותר של ה-S קלאס הבכירה. לא במפתיע שגם תא הנוסעים עוצב בדומה לזה של ה-S קלאס, כולל צמד המסכים הגדולים הצמודים זה לזה, האחד משמש את מערכת המולטימדיה, השליטה והניווט והשני מחליף את לוח מחוונים הסטנדרטי בגרסאות האבזור הבכירות.

 

אלא שעיקר גאוותה של מרצדס הוא על מערכות הבטיחות המתקדמות המבוססות על לא פחות מ-8 רדארים סביב הרכב, כשבאמצעות כל אלו מתקדמת ה-E קלאס עוד צעד אל עבר המכונית האוטונומית. כל גרסאות ה-E קלאס בישראל מצוידות במערכת בלימה אוטונומית עד למהירות 250 קמ"ש המסוגלת להבחין גם בהולכי רגל ולבצע עצירה מלאה, זאת יחד עם מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה וזיהוי עצמים בשטחים מתים.

בנוסף, ברמות הגימור הבכירות (Edition ו-AMG) מוצעת כציוד תקני חבילת Drive Pilot הכוללת שמירת מרחק אקטיבית מהרכב מלפנים ושמירה על נתיב הנסיעה גם בפניות עד מהירות של 210 קמ"ש. ברמות גימור אלו מצוידת ה-E קלאס גם במערכת תאורה קדמית Led Matrix עם 84 נורות המכבה ומדליקה את הנורות בהתאם לתנאי הדרך המשתנים.

בשלב ראשון תוצע ה-E קלאס החדשה בישראל עם שלושה מנועים לבחירה. המנוע הבסיסי הוא 2.0 ליטר טורבו בנזין המספק 184 כ"ס בגרסת ה-E200. מעליו יוצא מנוע דיזל ארבעה צילינדרים כפול מגדשים בנפח 2.0 ליטר המספק 194 כ"ס (E220) ובפסגה מנוע V6 טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר המספק 258 כ"ס ו-63.2 קג"מ. שלושת המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה המשרתת את כל גרסאות ההנעה של ה-E קלאס החדשה למעט גרסאות ה-AMG הכוחניות.

גרסות הנעה נוספות (E300, E400) כמו גם גרסאות ה-AMG הספורטיביות אמורות להגיע לישראל במהלך החודשים הקרובים. בשנה הבאה יחל השיווק של הגרסה ההיברידית עם אפשרות טעינה משקע בייתי המכונה E350e, שהיא חלק מתככנית החומש הירוקה של מרצדס עליה סיפרנו לכם לא מכבר.

מחירי ה-E קלאס בחדשה בישראל מתחילים ב-465 אלף ש"ח לדגם הבנזין, 470 אלף ש"ח לדגם הדיזל הבסיסי (E220d) ומגיעים עד ל-525 אלף ש"ח לדגם הדיזל V6, כולם ברמת גימור אוונגרד. רמות הגימור Edition ו-AMG  הכוללות את כל מערכות הבטיחות המתקדמות דורשות תוספת של עוד כמה עשרות אלפי שקלים.