$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

600 כוחות סוס: הכירו את הב.מ.וו M5 החדשה

תחרות היצרנים בגרמניה עולה שלב עם הדגם הבא של ב.מ.וו M5 קומפטישן

מערכת עולם הרכב  27.07.16 - 10:05
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

אי שם ב-1998 המציאו המהנדסים של ב.מ.וו מנוע ענק בנפח 4.9 ליטר בתצורת V8 שהפיק נתון מדהים שהיה שייך עד אז למכוניות סדרתיות אקזוטיות בלבד: 400 כוחות סוס! נתון כזה אפשר היה למצוא באותם ימים במכונית כמו פרארי 360 מודנה שנחשבה אז לאחת המכוניות החזקות.

בחלוף 18 שנים, אותה מכונית (M5) כבר מזמן לא מסתפקת ב-400 כוחות סוס והיא מספקת היום 560 כוחות סוס כסטנדרט אלא אם אתם זקוקים לדחיפה נוספת ואז תוכלו לקבל 600 כוחות סוס ב-M5 ומונט של 70 קג"מ בגרסת הקומפטישן המטורפת. מי לעזאזל צריך את זה ולמה זה טוב? סדרה 5 הומצאה בכדי לתת מענה לדרישה של מכונית גדולה ומהודרת לחמישה נוסעים שיוכלו לשבת בצורה מרווחת ונעימה תוך שימוש במפרט פנימי ברמת איכות גבוהה במיוחד.

אבל הטירוף הזה שמגיע עכשיו נועד לנסיעה חסרת שפיות, מהירה ובמיוחד עם תאוצות בלתי פרופורציונאליות של קטר ענק שמצויד במנוע V8 טווין טורבו. עולם הרכב הרגיל איננו זקוק למכוניות כאלה אבל הקרב על האגו בין סדנת M של ב.מ.וו נגד סדנת AMG של מרצדס וחטיבת RS של אאודי לא נותן למהנדסים המשוגעים האלה מנוח ואולי השיגעון בכלל שייך לבוסים בצמרת החברה שלא יכולים לסבול שהיריב שלהם עושה משהו והם לא מגיבים.

מהנדסי ב.מ.וו הבינו כי הקסם נמצא במחשב המנוע והם שינו בו כמה פרמטרים והמנוע החזק הגיב בהתאם וההספק טיפס מעלה מעלה. המשמעות המידית היא שהמכונית מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות בלבד. תוספת הכוח חייבה את המהנדסים לשמור ואף להגביר את מרכז הכובד של המכונית ולכן היא הונמכה ב-10 מ"מ ותגובות המנוע האלים נופלות על בולמי זעזועים וקפיצים חזקים יותר.

בעצם, זו חבילת שדרוג ל-M5 המוצעת בדרך כלל כאופציה אך כאן בגרסת הקומפטישן היא מגיעה כחלק מהמחיר והמפרט של המכונית. אם כבר הזכרנו א תהמפרט, אז הוא כולל בין השאר חישוקי 20 ינץ' ענקיים לגלגלים ומושבי עור שחורים עם תפירות לבנות ואפילו צביעה מיוחדת בשני גוונים חדשים כאשר רק 100 מכוניות תיוצרנה בכל גוון. המחיר לא זול, המכונית עולה באירופה 129,500 יורו.