$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פרארי Kode57 במהדורה מוגבלת

היא מעוצבת כהומאז' ל-57', נשענת על מכלולים מודרניים ותיוצר בכמות מצומצמת

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן  23.08.16 - 10:32

תגיות: עולם הרכב

מעצב פינינפארינה לשעבר, קן אוקיוהמה, מי שחתום על עיצוב המזראטי קווטרופורטה, הפרארי האנזו ועוד, חשף ביום שישי בתערוכת הרכב Quail, שנפתחה במסגרת בשבוע הרכב במונטריי קליפורניה, את היצירה האחרונה שלו - הפרארי Kode57 במהדורה מוגבלת.

המכונית נבנתה במשכנו של אוקיוהמה בטוקיו, לאחר שיצא לפני מספר שנים לדרך עצמאית. הדגם האקזוטי נשען על שלדת האלומיניום של הפרארי 599 GTB ועושה שימוש במנוע V12  בנפח שישה ליטרים המפיק כ-600 כוחות סוס היורדים לגלגלים האחוריים. המספר 57 הוא לא מקרי, הוא מציין את שנת 1957, השנה שלדעת אוקיוהמה הייתה השנה בה מספר גדול של דגמים אגדיים ואקזוטיים נולדו וגם השנה בה הספורט המוטורי הפך לפופולארי ברחבי העולם.

עיצוב של ה-Kode57 הושפע משתי מכוניות של פרארי, החזית נבנתה בקווים לדמותה של הפרארי אנזו ואילו שאר המרכב נשען בעיקר על עיצובה של הפרארי רוסו, שהוצגה ע"י סדנת פינינפארינה בשנת 2000 כחלק מחגיגות 60 שנה לסדנה האיטלקית המפורסמת בעולם. המעטפת החיצונית עשויה ברובה מסיבי פחמן וחומרים קלים אחרים, שנבנו בצורה ידנית ומוקפדת לטובת זרימת אוויר טובה ומקדם גרר נמוך.

אחד המאפיינים הבולטים הם פתיחת הדלתות הייחודית, שבניגוד לשאר דלתות ההרמה, במקרה הזה הדלתות מפתחות לאחור. כמו המנוע גם מערכת המתלים כוילה יחד עם קבוצת Novitec Rosso, שלקחה חלק, בין השאר, בתכנון מערכת המתלים של הפרארי 488 GTB  ובקרוב גם בדגם הספיידר של המכונית. מערכת המתלים מאפשרת הגבהה של 45 מ"מ כלומר חופש תנועה נדיב בנסיעה עירונית צפופה מצד אחד ומצד שני אפשרות נהיגה אגרסיבית על מסלול המירוצים.

ה-Kode57 מצויידת בחישוקי 21 אינצ' וצמיגי פירלי P Zero.  עפ"י הדיווחים, פנקס ההזמנות למכונית המיוחדת נפתח, אך לא ידוע כרגע מה יהיה המחיר וכמה מכוניות מהדגם הזה ייוצרו.