$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בשנה הבאה בישראל: גם לג'יפ יש ספורטאז'

החברה חשפה בברזיל את הדגם, שאמור להגיע לארץ תחת היבואן החדש

אופיר דואק  28.09.16 - 11:49
בקרוב אצלנו
בקרוב אצלנו

תגיות: עולם הרכב

מותג השטח המהולל ג'יפ חושף בימים אלו בברזיל את הקומפאס החדש, רכב פנאי/קרוסאובר קומפקטי האמור להיות אחד הדגמים החשובים ביותר של החברה בשנים הקרובות. הקומפאס (מצפן) החדש מחליף דגם בעל שם זהה שהוצג באמצע העשור הקודם והיה הניסיון הראשון של ג'יפ להציע רכב קרוסאובר רך עבור לקוחות המעוניינים בתדמית הקשוחה של מותג ג'יפ, אבל לא מתכוונים כלל לרדת אל השטח. הקומפאס היה גם הרכב הראשון של ג'יפ שהוצע עם הנעה קדמית בלבד (הנעה כפולה הייתה רק בגדר אופציה).

הקומפאס המקורי לא הצליח לעמוד בשורה הראשונה מול רכבי קרוסאובר קומפקטיים מקבילים, אך הפעם תחת כנפי פיאט מקווים בג'יפ שיש להם תשובה ראוי לקיה ספורטאז', יונדאי טוסון וטויוטה ראב 4 שהם חלק ממתחריו העיקריים. בהיררכיה של ג'יפ אמור הקומפאס החדש להתברג בין הרנגייד הקטן לבין הצ'רוקי המוחצן.

מול המתחרים מיפן וקוריאה מציג הקומפס עיצוב רבוע ושרירי, עם חזית המזכירה את זו של הגרנד צ'רוקי היוקרתי, בתי גלגלים רבועים וגג "צף" הנראה נפרד מיתר המרכב. בג'יפ לא פרסמו פרטים טכניים אודות הקומפאס החדש, למעט העובדה כי יציע 17 שילובים שונים של מנועים, תיבות הילוכים ומערכות הנעה (קדמית או כפולה). חלק מהגרסאות יציעו את מנועי ה-2.4 ליטר האטמוספרי וה-2.0 ליטר טורבו בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה.

שפע תצורות ההנעה בהם יוצע הקומפאס החדש נובע מכך שמדובר ברכב גלובלי העתיד להימכר בלא פחות מ-100 שווקים שונים, בהם גם השוק הישראלי. ייצורו של הקומפס יתחיל במפעל פיאט בברזיל ומשם יגיע בעיקר לשווקים המתפתחים, אך עבור השוק הצפון אמריקאי הוא יוצר במפעלי קרייזלר במקסיקו, משם הוא גם אמור להגיע לישראל. השיווק בארה"ב אמור להיות כדגם 2018, כלומר החל מהאביב הבא, אך הגעתו לישראל תתעכב ככל הנראה עד אשר תושלם העברת הזיכיון המקומי ליבוא קרייזלר וג'יפ מידי חברת מכשירי תנועה לידי חברת סמל"ת.