$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אאודי RS3 סדאן – לכביש ולמסלול

אאודי חושפת בפריז את ה-RS3 סדאן לצד גרסת מסלול חדשה ומרגשת

אופיר דואק  01.10.16 - 10:57

תגיות: עולם הרכב

אאודי עורכת בפריז מפגן שרירים, כשלצד ה-Q5 החדשה, חשפה את הבת החדשה במשפחת ה-RS הסופר ספורטיבית. מדובר ב-RS3 במרכב סדאן המחליפה נכון לעתה את ה-RS3 ספורטבק. עבור חטיבת RS מדובר במכונית הסדאן הראשונה מאז שנת 2010.
 
ה-RS3 סדאן עושה שימוש בגרסה משודרגת של מנוע ה-2.5 ליטר מחומש הצילינדרים, ששימש עד כה את ה-RS3, את רכב הפנאי הספורטיבי RS Q3 ואת גרסת ה-RS של האאודי TT. כעת מפיק מנוע זה 400 כ"ס ו-49 קג"מ, תוספת של 33 כ"ס ו-1.5 קג"מ בהשוואה ל-RS3 ספורטבק. הביצועים השתדרגו, והסדאן מסוגלת להגיע ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות בלבד עם מהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. אגב, ללא הגבלת המהירות מסוגלת ה-RS3 לטפס למהירות מרבית של 280 קמ"ש.
 
בהתאם לרמת הביצועים הגבוהה עברה ה-RS3 סדאן שדרוג לשלדה ולמכלולים ההיקפיים. רשימת השיפורים כוללת בין היתר במתלים ספורטיביים עם בולמים אדפטיביים, שלדה מוקשחת ומונמכת ובלמים משודרגים בקוטר 370 מ"מ מלפנים עם קאליפרים בעלי 8 בוכנות. כמו בכל דגמי ה-RS ההנעה היא לכל הגלגלים והכוח מועבר מהמנוע דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. 
ויש גם גרסה למרוצים
לצידה של ה-RS3 סדאן הציגה אאודי גם את גרסת המרוצים המבוססת עליה ומכונה RS3 LMS. המכונית אמורה להוות עבור חטיבת אאודי ספורט את גרסת הכניסה למבחר דגמי המרוצים אותם היא מציעה, כאשר ה-RS3 LMS מותאמת לתקנות של סדרת ה-TCR של ה-FIA. סדרת ה-TCR היא אליפות מכוניות טורינג עממית יחסית שאמורה להיות זולה ונגישה יותר לקבוצות המרוצים מאשר אליפות ה-WTCC היוקרתית.
 
בהתאם לתקנות הסדרה, מוותרת ה-RS3 LMS על מנוע ה-2.5 ליטר מחומש הצילינדרים של ה-RS3 הסדרתית לטובת מנוע 2.0 ליטר טורבו בעל ארבעה צילינדרים המשמש את דגמי ה-S3 ומספק רק 330 כ"ס. למרות הספק נמוך יותר, ה-RS3 LMS מסוגלת לזנק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד ולהגיע למהירות מרבית של 240 קמ"ש, זאת באמצעות תיבת הילוכים סינקוונסיאלית בעלת שישה יחסי העברה.
 
המכונית עברה הפחתת משקל וחיזוקי מרכב נדרשים, כשבהתאם לתקנות הבטיחות הותקן בה לוב התהפכות ותקני ומערכת כיבוי אש אוטומטית. כמו כן זכתה המכונית לתוספות אווירודינאמיות וספוילר אחורי בולט, זאת לצד מתלים משודרגים לעבודת מסלול ומפשק סרנים מורחב לטובת היציבות. מחירה של ה-RS3 LMS מוכנה למסלול עומד על 129 אלף אירו.