יצרניות הרכב החשמלי הגדולות רנו וטסלה מציעות רעיונות חדשניים לשימוש בסוללות של המכוניות שלהן מעבר להיותן מקור כוח למנוע של המכונית. בטסלה מפתחים את ה-Powerwall שהוא למעשה שדה של סוללות ייחודיות שיכולות לספק אנרגיה של 7 קילו-וואט לצריכה ביתית ואילו ברנו משתמשים בחיבור הסוללות לרשת החשמל על מנת שאלה יחזירו אנרגיה לרשת במקום רק לקבל ממנה וכך הצרכנים יכולים להיות גם ספקים של אנרגיה וליהנות בתקבול כספי.
בימים אלה נערך כנס חשוב במונטריאול שבקנדה שנקרא Electric Vehicle Symposium ובו הציגה יצרנית המכוניות הגרמנית ב.מ.וו את התשובה שלה לשימוש בסוללות של דגם i3 החשמלי כאשר אלה אינן בשימוש ברכב או לאחר שסיימו את תפקידן במכונית אך עדיין יכולות לשמש כגיבוי למקור אנרגיה לצרכים ביתיים או מסחריים אחרים.
(צילום: יצרן)
הרעיון של ב.מ.וו הוא להיות הראשונה שעושה שימוש אמתי ומלא בסוללות הרכב עצמן להבדיל מטסלה שמייצרת סוללות מיוחדות ל-Powerwall ולחבר את הסוללות למקור סולארי שיטען אותן במשך היום וכך האנרגיה תהיה זמינה לשימוש כל עוד הסוללות טעונות. המערכת תפעל למעשה כמו כל מערכת סולארית אחרת על ידי שימוש בקולטני אנרגיית שמש וטעינת המצברים ואלה יספקו את הדרישה תוך שמירה על סביבה ירוקה וניצול אנרגיות הטבע. מערך הסוללות של ה-i3 מגיע בהספק של 22 קילו-וואט ובקרוב הסוללות החדשות יספקו 33 קילו-וואט. שיעור הספק שכזה יכול בהחלט לספק צרכים של דירת מגורים לפרק זמן של 24 שעות.
על פי דברי יצרנית הרכב הגרמנית, מארז הסוללות ליתיום-איאון יכול להמשיך ולתפקד כספק אנרגיה ביתי שנים רבות אחרי שמארז הסוללות כבר לא יעמוד במשימה המקורית שלו להניע את המכונית ואם יהיו כאלה שיבקשו מארז סוללות חדש לשימוש אנרגיה ביתית, אז ב-ב.מ.וו לא רואים שום מניעה למכור גם מארזי סוללות נפרדים שאותם ניתן לתלות על הקיר החיצוני של הבית לצד ארון החשמל הראשי ולהזין את השקעים בבית ממנו.
המערכת שהוצגה בכנס החשוב השלימה את תהליכי הפיתוח וכעת היא נמצאת בתהליכי ניסוי ובדיקה אמתיים בכמה מקומות בארה"ב. במדינות בהן חוקי הזיהום נוקשים ביותר כמו קליפורניה, נראה כי המערכת עשויה לקרוץ ללא מעט קליפורנים ירקרקים ובכך ב.מ.וו תיצור את ההבדל הירוק הנוסף בינה לבין המתחרות שלה.