$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הימור מוצלח: הקאמבק הענק של לואיס המילטון

הבריטי הלהיב בבלגיה, פרננדו אלונסו כיכב. על מירוץ הפורמולה בספא

משה פינצ'בסקי  29.08.16 - 09:19

מרצדס סבלה מסוף שבוע לא מוצלח בלשון המעטה בספא, עד כדי כך שלא רק רד בול איימה על ניקו רוזברג, אלא גם פרארי. מצד שני, אם בסוף שבוע כל כך רע ועם הימור על זינוק מאחור של אחת המכוניות היא עדיין מסיימת במקומות 1-3, אפשר לראות בזה סיכום מדוייק של העונה הנוכחית.

ורשטאפן, האריה ההולנדי הצעיר גרם לבני ארצו לטייל אל הארדנים והוא נתן הצגה בדירוג עם המיקום השני, אבל ההתעקשות שלו להחזיר בחזרה בלה-סורס את שני המקומות שאיבד בזינוק, יחד עם הירדמות של רייקונן וחוסר זהירות של פטל, הרסו במחי יד את המירוץ של השלושה ונתנו לרוזברג לטייל לנצחון, יחד עם תסכול הולך וגדל מההתקדמות של המילטון.

המילטון, שזינק מהמקום הלפני אחרון, הצליח לסיים שלישי ואפילו בקלות יחסית תודות לחיסול ההדדי דלעיל וכמובן גם תודות לעצירת המירוץ בעקבות התאונה המאסיבית של מאגנוסן בראדיליו (פניית האו-רוג׳ היא הפנייה מעל הגשר שבתחתית הירידה מלה-סורס והפנייה בעלייה ימינה ואז שמאלה נקראת ראדיליו).

לאור זאת, נראה שהמילטון הוא שיוצא מרוצה יותר מהמירוץ הזה למרות הנצחון של רוזברג. מרצדס ניצלו את האפשרות להחליף כמה וכמה פעמים חלקים שחסרים להמילטון וכך לצבור לו אוסף שאמור להספיק לו עד סוף העונה. מכאן המילטון לא נמצא יותר בנחיתות מנועים מול רוזברג והוא עדיין מוביל את האליפות בתשע נקודות. זה התרחיש הטוב ביותר לו יכול היה לקוות המילטון לפני המירוץ.

רד בול ופרארי יכולים להתפלל שהבעיות של מרצדס בספא תחזורנה על עצמן. אמנם ריקארדו לא כיכב ולא הצליח לתת פייט אמיתי לרוזברג, אבל אם שלושת כוכבי הזינוק היו משכילים להבין שאת המירוץ לא מנצחים בלה-סורס, ייתכן שהמירוץ היה נראה אחרת ואפילו עוד יותר גרוע עבור רוזברג! פרארי נראו מהירים מאד ולשם שינוי גם עם ניצול צמיגים טוב. קשה להאמין שתהיה להם הזדמנות נוספת כזאת, אבל אם כן, אז זה עשוי לקרות באחד משני המירוצים הקרובים.

כוכב המירוץ מבחינתי היה ללא ספק פרננדו אלונסו. אחרי יומיים מתסכלים וללא זמן מסלול אמיתי, הלוחם הספרדי נתן מירוץ מרשים במכונית שסובלת מנחיתות כוח משמעותית. הוא נאבק במכוניות מהירות יותר ושמר על קצב מרשים. אני בטוח שבמקלארן יודעים שיש להם על מי לסמוך ברגע שהמכונית תהיה תחרותית באמת.

כצפוי מכוניות הפורס אינדיה נתנו בראש לויליאמס ואני צופה שפורס אינדיה תסיים מעל ויליאמס באליפות היצרנים. מאסה איבד את החדות של נהג צמרת ובוטס לבדו לא יכול להילחם, מה עוד שהמכוניות של פורס אינדיה נראות טוב יותר ובמיוחד מסוגלות לנצל את הצמיגים באסטרטגיות שונות. למעשה אני צופה להפתעה מהם במונזה!

כוכב אחר מסוף השבוע הוא פאסקל ורלין. הביצועים שלו בדירוג היו מהממים בהתחשב במגבלות של מכונית המאנור. במסלולים המהירים ורלין מפגין ביצועים מדהימים. אינני מבין איך לא מוצאים לו מקום תחרותי יותר. הייתי מת לראות אותו בויליאמס במקום מאסה. זאת השקעה מעולה מכיוון מרצדס בנהג העתיד שלהם.

היה מירוץ מצויין בספא בעיקר הודות למסלול אמיתי. העקיפות נעזרו בעיקר ב DRS, אבל אני לא ממעבירי הביקורת על האמצעי המלאכותי משום שהוא מחזיר למכונית העוקפת את היתרון שהיה אמור להיות לה. העקיפה לאורך ישורת הקאמל שבין האו-רוג׳ – ראדיליו ללה-קומב, אינה קלה כלל ועיקר גם עם ה-DRS. ללא האמצעי הזה היה קשה מאד לבצע שם עקיפה בין מכוניות קרובות בביצועים, מאחר והמכונית הראשונה הייתה פשוט נצמדת לקו הפנימי ההגנתי ומונעת עקיפה.

ורשטאפן הוכיח שוב (כמו בהונגריה) עד כמה הפרשנות של ה״תנועה האחת המותרת״ רחבה מדי, כשהמתין שרייקונן ממש יצא לעקיפה בכדי לחסום אותו. אם הצלילה שלו בקו הפנימי בזינוק הייתה ניסיון נועז, אך ראוי, הרי שאת החסימות האלה צריך פשוט לאסור. זה לא רק עניין בטיחותי, זה עניין ספורטיבי. נהיגה מפחידה כזאת היא פשוט ביריונות. אם ימשיכו להתיר אותה, או שתהיה תאונה או שכל הנהגים יעשו זאת ואז לא תהיינה עקיפות כמעט. בסופש הקרוב אנחנו מגיעים למסלול המהיר מכולם, מעניין אם ורשטאפן יעז לעשות זאת לתוך הפארבוליקה.