$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מלכת המשפחתיות מלטשת את הכתר

מבחן דרכים לטויוטה קורולה. האם מתיחת הפנים תסייע לה לשמור על מעמדה?

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  24.07.16 - 14:28

תגיות: עולם הרכב

למה זקוקה מלכה בכדי להיות מלכה? אם תאמרו כתר, אז יש לה. אם תאמרו ממלכה, אז יש לה. אם תאמרו גם אזרחים נאמנים שבוחרים בה שוב ושוב, גם את זה יש לה. לא מדובר במלכת בריטניה אלא במלכת המשפחתיות בישראל, הטויוטה קורולה. מעמדן של המכוניות המשפחתיות הקלאסיות בישראל וגם בעולם הגדול, הולך ונשחק. הג'יפונים האכזריים נוגסים בכל חלקה טובה. החל בקטגוריות הקטנות (חכו לסוזוקי איגניס שתגיע בקרוב) דרך הקרוסאוברים האופנתיים של קיה ויונדאי ועד לקטגוריית הפרימיום שמתנפחת בהתמדה. בטויוטה רואים את הנתונים הללו ומגיבים באיחור מה עם הג'יפון החדש שיגיע רק בשנה הבאה, אבל כדרכם של היפנים הם נאמנים לדרכם ומאמינים כי המשפחתית הקלאסית לעולם ועד תישאר כאן. היא אולי תעבור כמה מהפכות טכנולוגיות בדרך, אך המשפחתית שחגגה לאחרונה יומולדת 50 היא עדיין הלחם והחמאה של היצרן היפני הגדול בתבל ובעת כתיבת שורות אלה ממש, כל מכונית חמישית של טויוטה שנמכרת בעולם היא קורולה.

לפני 25 שנים, ממש בתום מלחמת המפרץ הראשונה, נחתו בישראל הדגמים הראשונים של טויוטה ומאזדה ונפתחה כאן מלחמה מסוג אחר. למרות הפופולאריות של הדגמים הרבים שעברו כאן, נותרה הקורולה במעמדה הבלתי מעורער כמלכת המשפחתיות. ציי הרכב התאהבו במכונית שסיפקה את כל מה שצריכה משפחה בהיבטי מרווח פנימי, איכות נסיעה ואפילו חישמול ושכלולים קלים פה ושם, וכעת כשהקרב על מעמד המשפחתיות בישראל נמצא בקו פרשת המים, מגיעה לכאן הקורולה המתחדשת שהיא שלב אחד לפני הדור הבא שעשוי להיות היברידי בכלל ולהצטרף לאחיותיה הבנזין-חשמליות לכל אורך השדרה.

מרחב המחייה של הקורולה הוא בעיקר בנסיעות פרבריות-עירוניות עם גיחות קצרות לביקורי משפחות מחוץ לעיר ולכן לקחנו אותה להכיר את הטריטוריות שבהן היא תסתובב בשנים הבאות בניסיון לבדוק מה חושבים האנשים סביב ובעיקר מה מרגיש הנהג בדגם המחודש, שבטויוטה השקיעו לא מעט בשיפורו. בשנת 2013 קיבלנו קורלה מהודרת ובעלת נוכחות עם מידות מרשימות שהתרחבו במידה רבה מהקורולות בדורות הראשונים. כעת לקחו בטויוטה את העיצוב הקודם והפכו אותו לעדכני יותר, במיוחד בחרטום שהפך לדינאמי בזכות הגריל החדש, פתחי כניסת האוויר ופנסי החזית בתאורת LED בהירה וחדה גם ביום. שינוי חיצוני אחר במכונית שמרמז על הדור הבא הוא ביחידת הפנסים האחוריים שהוחלפו והם משלימים את המראה הכללי שלה, שמשך את תשומת ליבם של הנהגים האחרים בזמן הנסיעה. רובם ככולם היו נהגים של קורולות אחיות, שזיהו את ההבדלים בניגוד לנהגים אחרים שלא ממש חשו כאבים בצוואר כאשר חלפנו לצידם. באנגלית אומרים It takes one to know one ובעלי הקורולות מהדור הקודם הוכיחו זאת בגדול.

השאלות לא איחרו לבוא: זאת החדשה או רק מתיחת פנים? המנוע השתנה? כמה היא עולה והאם החליפו את תיבת ההילוכים שלה? ניסינו לספק תשובות עד כמה שניתן ורוב השואלים קיבלו אותן בסיפוק רב. אולי זה באמת מתאים יותר לביטוי "סוס מנצח לא מחליפים בעלייה", אבל ביוניון מוטורס אומרים שלא מחליפים, רק מרעננים וכי רשימת ההזמנות למכונית גדולה והם מצפים לסיים את השנה כשם שהתחילו בתנופה רבה כאשר רוב המכוניות תלכנה לציי הרכב ולעדרי הליסינג השונים.

העדכון החיצוני בעיצוב שלא שינה דבר במידות הפנימיות לא מנע מאנשי טויוטה ליישר קו בינה לבין האוריס הקטנה יותר שהגיעה לכאן הרבה לפני הדגם הזה, כשהיא מצוידת בלוח שעונים ובמערכת בידור ומידע מהדור האחרון של טויוטה. אז במקום להמציא משהו חדש, לקחו היפנים את מה שכבר קיים ועובד בהצלחה באוריס והינדסו אותו לתוך הקורולה בהצלחה יתרה. כעת המכוניות באמת מרגישות ונראות כמו אחיות במבט מאחורי ההגה. הנהג נהנה ממסך מגע אמיתי (ללא כפתורים) ומסך מידע קטן יותר וחשוב לא פחות במרכז לוח השעונים, אבל נגיע אליו עוד מעט. סביבת המחייה בתוך המכונית שקיבלנו בצבע ברונזה מנצנץ הייתה נעימה מבעבר. שילוב הצבעים במקום האווירה הקודרת היה לטעמנו ושילוב הפלסטיק עם הבד בדלתות ועוד כמה חומרים סינטטיים הצליח לספק הרגשה ביתית נעימה יותר. ידית ההילוכים קיבלה עטיפה והמראה של המוט הקטן והמיושן בקורולה הקודמת נחסך לטובת משהו שרק נראה אסטטי יותר. המושבים היו מרווחים גם מלפנים וגם מאחור וארבעת הטרמפיסטים לא התלוננו בחום הנורא של אמצע יולי כי הם התרכזו בנשימת האוויר הקריר של המזגן שעבד קשה ובהצלחה.

כידוע, חייבים להתייחס במבחן שכזה למנוע ולתיבת ההילוכים, אבל במקרה הזה צריך לסמן V  על העניין וללכת אל הדבר החשוב הבא. אין שינויים בכלל בתחום המנוע ותיבת ההילוכים. מה שהיה הוא שיהיה. מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם הספק של 132 כוחות סוס שדוחק בה מעמידה ל-100 קמ"ש בקצת יותר מ-11 שניות. תיבת ההילוכים הרציפה (שבעה יחסי מהירות אם תעברו למצב ידני) פועלת בצורה טובה והחיבור עם המנוע מספק כוח זמין בתמרוני עקיפה ובהאצות ביניים.

המחיר של המכונית התייקר באלף שקלים בהשוואה לגרסה הקודמת ויש לכך סיבות של שערי מטבע ועוד כהנה וכהנה עניינים, שלא מעניינים את הרוכש הפרטי אלא רק את חברות הליסינג. ובכל זאת, התמורה ביחס לכך בדגם GLI השתפרה בזכות שני דברים עיקריים. איכות הנסיעה ורמת הבטיחות. איכות הנסיעה והשקט בתוך המכונית השתפרו וכעת הנסיעה נעימה יותר. שינויים בכיול המתלים סייעו בכך וגם הקטנת ההפרדות בפאנלים שמהם מורכבת המכונית עזרו רבות, אבל כל ניסיון לחלוף על פני באמפ עירוני במהירות חוקית של 30-40 קמ"ש הקפיץ את הגלגלים האחוריים והשמיע רעש שבפעם הראשונה גרם לנו לחשוב שמשהו קרה לה. שיוט בינעירוני ונסיעה עירונית רגילה בהחלט מוכיחים את השיפור ואם יטפלו בבעיה של הגלגלים האחוריים הסרבנים, העסק יהיה הרבה יותר נעים.

הסיבה השנייה היא רמת הבטיחות האקטיבית של המכונית שעלתה פלאים. מערכת "טויוטה סייפטי סנס" היא הבייבי הבטיחותי היקר של טויוטה שאותו היא מטמיעה בכל הדגמים והקורולה בראשם. החל ממעבר נתיבים ועד לסיוע בבלימה במהירות של 80 קמ"ש וכמובן זיהוי תמרורים והתראות שונות, כל אלה (ללא צורך במובילאיי) יוצרים מעטפת בטיחותית טובה מאוד. היינו שמחים אם טויוטה הייתה כוללת גם זיהוי רכבים בשטחים מתים, אבל זה לא נמצא שם ולכן אי אפשר לומר בטיחות מושלמת, אלא רק בטיחות ברמה טובה מאוד, ששמה את המכונית במקום הראוי לה בין המשפחתיות האחרות.

הקורולה התיידדה עד מהירה עם גוש דן וגם גוש דן לא עשה סימנים שהוא לא מקבל אותה לחיקו. היא כמובן תתפקד בכל מקום בארץ שבו נמצאות הקורולות הוותיקות יותר ונראה כי השתלבותה תהיה קלה ונעימה.

בחלוף יומיים של נסיעה במכונית אפשר לסכם ולומר כי טויוטה עשתה את המתבקש והעלתה את הקורולה מדרגה אחת גבוה יותר והמלכה הבלתי מעורערת של המשפחתיות אכן מצליחה ללטש את הכתר ואולי אף יותר כאשר מערכת ה-Connected Car תיכנס לפעולה ותוצע ללקוחות (אין הטבת רכישה) ותכלול אפליקציות רבות, אפשרויות חיבור רדי אינטרנט ואף ספר רכב עם הסברים על המערכות השונות. אפילו אפשרות הזמנת טיפול במוסך עם תזכורות און ליין תיכלל. אבל בטויוטה חייבים להמשיך ולהתקדם עם רעיונות חדשים ואיכות נסיעה טובים יותר כי הג'יפונים מצמצמים את הפערים וכל יום שחולף מוכיח זאת הלכה למעשה ויותר מכך. המשפחתיות המלוכסנות מיפן (מזדה) וקוריאה (יונדאי אלנטרה) והיריבות מאירופה (במיוחד סקודה) מבשלות את המהלך הבא ובקרב על ליבה של המשפחה הישראלית אנחנו נקבל מוצרים טובים, חסכוניים, אמינים ונוחים יותר.

בעד – עיצוב, מרווח, אבזור ובטיחות
נגד – בולמים אחוריים, חוסר במערכת התראה לשטחים מתים

טויוטה קורולה 2016
מנוע - 1.6 ליטר ארבע בוכנות
הספק – 132 כוחות סוס
תיבת הילוכים – אוטומאטית רציפה
בסיס גלגלים – 2.70 מטרים
אורך – 4.62 מטרים
רוחב – 1.77 מטרים
מחיר - 131,900 לדגם GLI