$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מיני קופר S קבריו: קארטינג בכביש הציבורי

יש הרבה מכוניות שמעלות חיוך בנהיגה, אך מעט מהן יגרמו לכם לצחוק בקול הבוקע מתוך הנשמה. המיני קבריו S היא אחת מהן

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן  27.09.16 - 16:59
תגרום לכם לצחוק ולא רק לחייך
תגרום לכם לצחוק ולא רק לחייך

תגיות: מבחני דרכים

אני לא אוהב את הסתיו, ולמען האמת אני גם לא מחבב את האביב, שתיהן עונות לא ברורות: קר, חם, גשם, שמש, רגישות למחלות ובקיצור לא החלטי. אני באופן אישי תמיד אעדיף את הקיץ בים או בבריכה או חורף סוער מתחת לפוך. אז הנה אני תקוע בעונה שמבלבלת אפילו את אחרוני הנחליאלים ואני צריך לחשוב באופן חיובי. למרות ההעדפות האישיות שלי, עונת מעבר מושלמת למכוניות בעלות גג נפתח, מכוניות קבריו. אחת האחרונות שהגיעו לישראל היא המיני קופר S קבריו.

למרות שעל פניו ישראל היא מדינה עם תנאי מזג אוויר  נוחים למכוניות מהסוג הזה, היא לא. השמש הישראלית הקופחת והלחות הגבוהה ישמרו אתכם ספונים במעמקי המושב הממוזג ואת התובנה הזו הצרכן הישראלי הבין היטב ונתון המכירות של דגמי הקבריו מסתכם בכמה עשרות מכוניות בודדות בלבד. אך למרות זאת בדלק מוטורס בחרו להביא את המיני קבריו לישראל ועל כך אני מודה להם. כל אדם באשר הוא צריך לפחות פעם בחייו לשייט במכונית ללא גג ולחוש את הרוח, התחושה והערך המוסף שהיא מביאה, כי אין דבר שמשתווה לנהיגה בגג פתוח בשעות הערביים ביום סתיו.

ממלכת הכרום
אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, אם כך הוא הדבר אז אפשר לומר שאלוהים נמצא בכל פינה במיני קבריו, מכל זווית שמביטים גם מבפנים וגם מבחוץ נמצאים אלמנטים קטנים ומשובבי נפש. ניקח לדוגמא את החזית הטובלת בכרום, החל מטבעות כרום המקיפות את הפנסים העגולים המוכרים, דרך הגריל, כונסי האוויר בחזית ועד האות S המציינת כי מדובר בגרסה הכי חזקה בנמצא. האלמנט היחיד שלא טובל בכרום הוא כונס האוויר המינימליסטי על מכסה המנוע שרחוק מלשמש כאביזר תפאורה בלבד, אבל לזה נגיע מיד.

חלקה האחורי, אף הוא שזור בכרום נוצץ כשהשיא הם צמד מפלטים מעוצבים וגם כאן, לא מדובר בתפאורה בלבד, הם נוחרים כשצריך ו... נכון, מיד נגיע גם לזה. קפיצה פנימה מגלה שגם כאן אין פשרות באשר לאיכות החומרים ותחושת הפרימיום. לעיטורי הכרום הנמצאים מסביב לקונסולה המרכזית, ידיות פתיחת הדלתות ועוד, מצטרפים משטחי קרבון ותפירות אדומות לגלגל ההגה. בהחלט תחושת פרימיום. גג הבד המתקפל מבהיר היטב את ארץ המוצא של המכונית כשדגל הממלכה הבריטית מוטבע מקצה עד קצה. לוח המחוונים מינימליסטי ומאוד אופייני למיני, מד המהירות הענקי תופס מקום מרכזי ובתוכו מסך דיגיטלי המציג את מחשב הרכב, לצד מד המהירות הענקי מסתתר לו בצניעות מד הסל"ד המסתיים בספרה 7 אדומה. גם שניהם אגב, זוכים לטבעת כרום משלהם.

קרטינג!
גרסת המבחן שקיבלנו היא הבכירה בשם צ'ילי - לא התבשיל, יותר בכיוון chill out - היא כוללת את כל האבזור הכי מפנק שמיני יודעת להוציא תחת ידה. מה שהופך את המיני לאחת מהמכוניות הכי מהנות לנהיגה בסביבה עירונית ובכלל הם שני דברים: בסיס גלגלים קצר (2.494 מטרים) ובמקרה של דגם המבחן 192 סוסים הנסחטים ממנוע בנזין 2.0 ל' טווין טורבו. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים פלנטארית (אוטומאטית רגילה) בת 6 יחסי העברה, עד כאן נתונים יבשים. מיני הצליחה בצורה מלאת תושייה לבנות את המכונית סביב שלושה דברים: הראשון הוא המנוע, אחריו מערכת מתלים קשיחה ולסיום שילדה מחוזקת (שבאה בין השאר לכפר על העדר גג) והיא מכוילת טוב יותר מכוניות ספורט רבות שפגשנו.

גם הנהג נלקח בחשבון עם תנוחת ישיבה נמוכה אשר מציבה אותו בדיוק היכן שהוא צריך להיות, קרוב לאספלט ועם שדה ראיה מספק. סיבוב שמאלה של הטבעת הגדולה בתחתית ידית ההילוכים מעביר את המכונית למצב ספורט, בדרך למעלה אני מעניק תפיחה קלה שמאלה לידית ההילוכים שמעבירה את תיבת ההילוכים למצב ספורט. מסך המולטי מדיה מברך אותי על המהלך עם תמונה של רקטה ומכונית קארטינג קטנה, הוא יודע על מה הוא מדבר.

בעיטה בדוושת הגז מביאה את מד הסל"ד תוך פחות משניה אל הטווח המוגדש (1,250-4,600) ואפשר להרגיש את המומנט הנשכני (28.55 קג"מ) דוחק בגלגלים הקדמיים והספורטיביים (205/45R17) faster faster (תדמיינו את זה עם מבטה גרמני כבד), לפתע המיני הקטנטנה ואגזוזי הכרום "המפונפנים" משחררים נפיחה כפולה חסרת פשרות, המבטאת באופן מובהק מי היא המכונית הזו ומה היא - קראטיג חוקי לכביש!

למרות המתלים הקשיחים אפשר להרגיש את איבוד האחיזה הולך ובא ובלוח המחוונים מהבהבת נורת התראה של מערכת השמירה על היציבות ((ESP שמנסה נואשות להשתלט על הילד שבי שלא יודע שובע. הפניה הראשונה, השנייה והשלישית אלימות, חזקות אבל ואוווו, מדוייקות להפליא, תת היגוי? הצחקתם את מיני, לא כאן, לפחות לא עד שמד המהירות יחצה את המאה ועשרים קמ"ש. למרות שקשה לנהוג במיני הזו כמה ילד טוב ירושלים היא עדיין יודעת לספק חווית נהיגה נעימה ונינוחה גם במהירות שיוט חוקית למי שאוהב לנשום אוויר צח ובמידה וגג הבד סגור רעשי הרקע ממעטים להתגנב לחלל המכונית.

18 שניות מסגור לפתוח
מיני כבר ייצרה בעבר דגמי קבריו אך זו הפעם הראשונה שמדובר בגג חשמלי מלא שנפתח ונסגר בתוך 18 שניות כשהמכונית נמצאת בתנועה במהירות שלא עולה על 30 קמ"ש וזה מעט מגביל ומצריך תכנון מוקדם. הגג לא מתקפל לתוך תא המטען אלא בולט מאחור ומעניק לטעמי מראה אולי פחות אלגנטי אך יחד עם זאת יפה, צעיר ושובב. הקיפול החיצוני של הגג מבטל לחלוטין את יעילותה של המראה האחורית ומחייב ערנות גדולה יותר ושימוש מוגבר במראות הצד העגלגלות. גם תא המטען סובל מפתח כניסה קטנטן והנפח שלו משתנה בין 215 ל' כשהגג סגור ל-160 ל' שהגג פתוח.

במיני הגדירו את המכונית לארבעה נוסעים בתצורת 2+2 ולראייה תמצאו במושבים האחוריים רק זוג חגורות בטיחות. לגבי הזוג מלפנים, אין בעיה. מרווח הרגלים מספק בעוד שמרווח הכתפיים קצת פחות. אך יש חימום למושבים, משענת יד עם תא אחסון קטן ותמיכה מלאה לרגליים עם הדום קטן ומתכוון. היושבים במושב האחורי מאידך צריכים להיות או קטועי רגליים או ילדים קטנים מה שמחייב שימוש בבוסטרים. שני נוסעים ייכנסו לשם בדוחק ומרווח הרגלים, גם לילדים, מזערי. גם דרך הגישה למושב האחורי מעט קלסטרופובית והתופעה מתעצמת כשהגג סגור. במצב כזה פתח הכניסה הקטנטן מקשה על קשירת ילדים ובכלל אך התלונות על הצפיפות מאחור נעלמות ומתחלפות בתרועות שמחה עם פתיחת הגג.

מערכת המולטי מדיה MINI connected בגודל 6.5 אינצ' נחשבת גדולה באופן פרופורציונאלי ושזורה בתוך העיצוב הייחודי והעגול של מיני, אך תפעולה לא מובן מאליו בעליל וזה מצריך תהליך למידה ארוך של סדר הפעולות כשברצונכם להגיע למוזיקה שאתם אוהבים למשל. המערכת בגרסת המבחן נשלטת מגלגל ההגה יחד עם בקרת השיוט. באופן כללי מי שלא נהג במיני ולא מכיר את הנדסת האנוש יזדקק לתקופה ארוכה יותר ע"מ ללמוד את צורת החשיבה השונה מהמקובל.

סיכום
המיני קופר קבריו S נבנתה לסוג מאוד מסוים של אנשים, לאלו שקמים בבוקר מהמיטה בזינוק, מוצאים את עצמם מחייכים לעיתים ללא סיבה, שרים במקלחת מבלי להתכוון ופשוט רוצים לטרוף את החיים עם מצקת. היא מיוחדת, מהנה לנהיגה, בטח בגרסה החזקה שלה. היא קופצנית בעיר וכשהיא נעה על פני אספלט משובש היא לא כל כך נעימה אבל עם הפניה ההדוקה הראשונה כאב הגב יתחלף בכאבים הטמונים ב-17  השרירים הלוקחים חלק בפעולת החיוך. 260 אלף שקלים זהו מחירו של דגם ה-S, 207 אלף שקלים תשלמו על גרסת הכניסה בשם "פפר" המגיעה גם עם מנוע קטן וחלש יותר בהספק של 136 כ"ס. כמו כל מכונית באשר היא גם המיני קבריו לא חפה מחסרונות אך היתרונות והרוח הצעירה והמהנה שהיא מביאה עמה מעלימים את החסרונות כמו קוביית שוקולד מריר הצוללת לקערה מלאה בשמנת מתוקה.

יתרונות: נראות, זריזות, התנהגות כביש
חסרונות: צפיפות, נפח תא מטען, מולטימדיה, מערכות בטיחות אוטומטיות

נתונים
מידות ג/ר/א: 3,850/1,727/1,415
נפח תא מטען: 215 ליטר כאשר הגג סגור ו-160 ליטר כשהגג פתוח
מנוע: בנזין טורי 4 בוכנות (3 בדגם הכניסה) תקן יורו 6
נפח: 2.0 ליטר טורבו (1.5 ליטר טורבו בדגם הכניסה)
מומנט: 1,250-4,600סל"ד/28.5 קג"מ
הספק: 5,000-6000סל"ד/192כ"ס
0-100 קמ"ש: 7.1 שניות (8.7 שניות בדגם הכניסה)
מהירות מירבית: 228 קמ"ש (206 קמ"ש בדגם הכניסה)