$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

במאי God of War משווה את קרייטוס למריו וזלדה

בראיון עם במאי המשחק, הוא גם חושף את השינויים שהמותג עובר ומה זה אומר על דמותו של קרייטוס

מתן בן ישי
מתן בן ישי  26.07.17 - 14:08

תגיות: god of warps4santa monica

שנה שעברה ב-E3 2016, סוני שיחררה את אחד התותחים הכבדים ביותר שלה: המשך-איתחול לסדרת God of War, עם טריילר שזכה לשאגות שמחה והתלהבות והרעידו את האולם. שנה אחריי, ב-E3 השנה, שוחרר סרטון נוסף והמשחק נראה טוב יותר, מלוטש יותר ומסקרן מבחינת הסיפור.
הטריילר לא רק חשף את השינויים במשחקיות ובסגנון שהמותג עובר, אלא גם את הסיפור עצמו, ואת העובדה שהמשחק מתרחש בזמן המיתולוגיה הנורדית, עם נחשי ענק, דרקונים, ויחקור גם את מערכת היחסים של קרייטוס עם בנו, ארטאוס. למרות שסוני לא מתכננים לשחרר את המשחק עד 2018, למעריצים לא חסרות שאלות לגביי עתיד המותג. למה זווית המצלמה השתנתה במשחק? (במשחקים הקודמים זווית המצלמה הייתה קבועה על נקודות מסויימות, בזמן שבמשחק החדש המצלמה ממוקמת מאחוריי גבו של קרייטוס והופכת את המשחק למשחק בגוף שלישי) איך ילדו של קרייטוס ייקח חלק במשחק? מה הופך את המשחק הזה למיוחד ומצדיק את עצמו מעבר לשינויים שהוצגו?
למזלנו, במאי המשחק, קורי בארלוג (Cory Barlog) שגם עזב את הסטודיו האקסקלוסיבי של סוני, "סנטה מוניקה" (Santa Monica) ב2007 אחריי יציאת המשחק השני בסדרה לפלייסטיישן 2, חזר לסטודיו בשביל לביים את המשחק החדש בסדרה, והתראיין באתר Dailystar, וחשף לא מעט פרטים על המשחק, ביניהם איך הוא הציע לסנטה מוניקה כיוון חדש לדמות, לשנות את מכניקות המשחקיות, פירוק המיתולוגיה הנורדית לידי סיפור שיתאים למשחק, ותיכנונים למותג שיימשך גם מעבר למשחק אחד בסדרה ויהווה איתחול רישמי.
כשקורי נשאל איך בנו של קרייטוס, ארסאוס, מנקודת המבט של הנרטיב, תורם לסיפור, ענה קורי: "ארסאוס יודע מס' שפות במשחק, וכל המטרה היא להראות שקרייטוס הוא נוכרי בארץ זרה. קרייטוס ברח מהעבר שלו, אבל הוא בעולם זר לו, והילד שלו בעצם חיוני לו. הוא לא יכול להבין לבדו חלק מהשפה של העולם שסובב אותו, הוא לא יכול לקרוא, ובגלל זה קרייטוס צריך את הבן שלו, כמו שהבן שלו צריך אותו. זו כמו מערכת יחסים סימביוטית שבה הילד מייצג את הצד האנושי שקרייטוס איבד".
כנשאל איך אטאוס תורם למשחקיות עצמה מבלי להפוך את המשחק למשימת הגנה שבה הגיבור צריך לדאוג שדמות וירטואלית לא תמות כל הזמן, הוא עשה את ההשוואה למשחק Dead to Rights וענה: "במשחק יש לשחקן את האופציה להשתמש בכלב שיבצע מטלות, והוא סוג של "נשק" במשחק והשחקן לא צריך לדאוג לו כל הזמן. המצב פה הוא דומה, וחשבנו איך אנחנו הופכים את המצב שבו הילד הוא לא עול על השחקן, והוא לא יהיה הסיבה שבגללה השחקן ייכשל, או שהוא ייגנוב לשחקן הריגות, כל מה שהוא יבצע יצטרך לבוא לטובת השחקן".
קורי נשאל גם על הנשק של קרייטוס, הגרזן שהחליפה את ה-Blades of Chaos שלו במשחק החדש, שמרגיש ממש כמו דמות בפניי עצמה, והאם זה היה מיועד לכך מההתחלה: "זה בהחלט היה בכוונה, עוד מההתחלה. יש פה הרבה היסטוריה שאנחנו לא מספרים, וזה ייחשף רק במהלך המשחק עצמו. הגרזן היא מעבר לנשק, זו חתיכת היסטוריה שמתקשרת ישירות לדמויות במשחק ולעולם שמקיף אותן. זה בהחלט חשוב". לאחר מכן נשאל קורי שעם כל השינויים שהוכנסו, שינוי המצלמה, בחירת קופת ההתרחשות, מערכת הקרב השונה, מה עדיין הופך את המשחק למשחק "God of War" באמת, והוא ענה: "תסתכל על משחקי זלדה (Legend of Zelda) לאורך השנים. הם עדיין זלדה נכון? והאם אני עדיין אותו קורי בגלל שבתיכון הייתי שונה? אני חושב ששינוי נתפס כדבר רע בגלל שהוא קשה, וזה מה שמעניין בסיפור החדש גם, כי השינוי הזה לא קל לקרייטוס בעצמו, וזו הולכת להיות דרך ארוכה. אנשים חושבים שבגלל שהסיפור נגמר במשחק הקודם, אפשר לסיים עם הדמות הזו ולזנוח אותה. באמת? מתי פעם אחרונה אנשים הסתכלו על סופר מריו וזלדה ואמרו שאפשר לסיים את הסיפור שלהם?"
כפי שצויין קודם לכן, המשחק החדש יפתח את הפתח למשחקים נוספים בסדרה, אך נכון לעכשיו, קורי אולי בונה על המשכים וכבר הציב את הדרך לשם במשחק, אך קודם הוא מעוניין לסיים לפתח את המשחק הנוכחי. הוא השווה את זה לסוף God of War 2, שבו קרייטוס מטפס לאולימפוס. "אף אחד לא רצה את הסוף הזה, שנשאר כסוף פתוח, אבל אני חושב שזה מגניב. זה אומר לשחקן שעוד דברים יתרחשו בהמשך, זה נהדר מבחינתי. ומבחינת המשחק הזה, אני חשב שאנשים יודעים שאנחנו מתכוונים להמשיך הראות נוכחות. ומבחינתי? אני חושב שאני יכול להמשיך כך לעוד כמה משחקים".