$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

a Way Out: חוויית Co-op ייחודית לשחקנים

האם הכותר החדש של EA מצליח לספק את הסחורה? התשובה בפנים

תומר חסד  25.03.18 - 14:25

תגיות: a way out

תנו לי להיות כן אתכם, כאשר A Way Out הוכרז, אי שם בתערוכת ה-EA Play של שנת 2017, חשבתי שזאת תהיה חוויה מסורבלת, משעממת ובתכל'ס, הייתי משוכנע שזה לא פחות מגימיק זול. והנה אנחנו, תשעה חודשים אחר כך, ותנו לי להגיד לכם – לא יכולתי להיות יותר רחוק מהאמת. למה, אתם שואלים? וובכן, A way out התגלה בתור אחד המשחקים הכי טובים, ייחודיים וחזקים שאי פעם שיחקתי.

אז מה זה בעצם A Way Out? על מה מדובר? ובכן, a Way Out הינו משחק הרפתקאות מפוקס-סיפור שפותח ע"י Hazelight Studios, חברה קטנה מאוד עם ניסיון של רק שני משחקים (המשחק עליו אנחנו מדברים, וה-Top Down Adventure Game הנקרא  Brothers: A Tale Of Two Sons, שגם הוא ייחודי מאוד כמו אחיו הגדול). אבל, הפעם Hazelight יכולים להעז הרבה יותר עקב סיבה מאוד פשוטה: EA קנו אותם. וזה אומר שיש להם תמיכה כספית עצומה. התמיכה כספית הזו אפשרה להם לספק לנו את מה שעד עכשיו, הוא Game of The Year בשבילי.

משחקיות
נכון, המשחק הוא מפוקס-סיפור, אבל יש המון כאלה, וזה לא באמת כל כך ייחודי. אז, מה כן ייחודי ב-A Way Out? אז, כמו שאולי שמתם לב בתמונה למעלה, המשחק הוא לשני שחקנים והוא תמיד בספליט סקרין (מסך מפוצל). תמיד. אין אפשרות לשחק על מסך מלא חוץ מקטעים ששני שחקנים צריכים לעבוד ביחד או כשיש סצנות מעבר. נכון, זה מעצבן בהתחלה, אבל בסוף שניכם תעבדו ביחד כאילו יש לכם מוח משותף. אתם אפילו לא תצטרכו לדבר אחד עם השני כי הכל יזרום בצורה נפלאה.

אז, כמו שאמרתי, המשחק בנוי מההתחלה לשני שחקנים ואי אפשר לשחק אותו לבד. אבל, מכיוון שבנו אותו מההתחלה עם פוקוס לשני שחקנים, זה אומר ששני השחקנים צריכים לעבור ביחד את כל הפאזלים השונים שתיתקלו בהם תוך כדי הניסיון לברוח בכל הכוח מהכלא שבו נתקעתם. לדוגמה, יש חלק שצריך להבריח מפתח צינורות (עקב סיבות שאותן אני לא אפרט), אבל יש בעיה. למעשה, כמה בעיות. הראשונה היא שאחד האסירים כבר מחזיק בו, אז אחד מכם יצטרך להסיח את דעתו של האסיר והשני יצטרך לקחת את הכלי. אבל, יש עוד בעיה, והיא ששומר עם גלאי מתכות עומד ביניכם לבין התא שלכם. מה עושים? תפעילו ביחד את המוח ותגלו. לעבוד ביחד עם השותף ולברוח מהכלא ביחד תהיה אחת החוויות הכי מספקות שיהיו לכם.

כמובן, יש עוד הרבה קטעים שתצטרכו להפעיל את הראש ביחד בשביל לעבור אותם, אבל המשחק קצר (5-6 שעות) ואני לא רוצה לגלות לכם הכל.

סיפור
תכירו את הצמד חמד ליאו ווינסנט. ליאו הוא הצעיר מביניהם, בן 36, ציני, אלים וכריזמטי. ליאו נכנס לכלא לשמונה שנים על גניבת יהלום ותקיפת שוטר. ליאו כבר נמצא מספר חודשים בכלא והוא לא מרוצה מהעניין. הוא הגה את תוכנית הבריחה. וינסנט הוא המבוגר יותר, בן 43. הוא בנאדם אכפתי שפועל בחשיבה רבה ולא נותן לאינסטינקטים שלו לעמוד בפני החשיבה ההגיונית שלו. אפשר להגיד שהוא ההיפך המוחלט מליאו והרבה פעמים אתם תצטרכו לבחור אם לעשות משהו בדרך של ליאו, או בדרך של וינסנט. וינסטנט נידון למאסר של 14 שנים על רצח. המשחק מתחיל בדיוק ברגע שהוא מגיע אל המתחם. אבל, וינסנט בנגידו לליאו, טוען לחפותו והוא יעשה הכל בשביל להוכיח שהוא חף מפשע.

כמו כל דרמה שנכתבה אי פעם, השניים, שהם זרים מוחלטים, מאוד חשדניים אחד כלפי השני בהתחלת הדרך, כל אחד מהם מונע על ידי אינטרס ובידיעה שהוא צריך את הבנאדם השני בשביל להשיג את אותו אינטרס. אבל כמובן, ליאו ווינסנט מתחברים ונהיים כמו אחים עד שאתם מגיעים לסוף המשחק. אין ממש תחושה של זמן,  אבל ההרגשה היא שהם מסתובבים כבר הרבה זמן ושהם נקשרו לאחד לשני.

ניסיתי לתת לכם רקע עם כמה שפחות ספויילרים, אבל המשחק גם ככה קצר ואני ממש מתקשה לא להרוס לכם את החוויה, אז אפסיק לעסוק בסיפור.

כמה עולה? והאם שווה את הכסף?
אז, מי שלא הבין, A Way Out הוא משחק אינדי לכל דבר ועניין. נכון, הוא תחת הכותרת של EA Originals אבל לפי השמועות שהולכות ברשת, EA לא מקבלים דולר אחד מהרווחים של המשחק והם לא עזרו בפיתוח המשחק. הם היו המפיצים נטו. אז, כיאה למשחק אינדי, הוא לא עולה 60 דולר, אלא רק 30. תשלבו את זה עם העובדה שרק אחד מכם צריך לקנות את המשחק (השני מוריד את גרסת הטרייל ונכנס "בחינם") ובעצם תגלו חוויה ייחודית ומדהימה במחיר זעום של 15 דולר (שוב המשחק הוא בין 5 ל-6 שעות ויש משמעות לראן נוסף). אז, אם אתם אוהבים נרטיב טוב עם גיימפלי מעולה, באמת שאין לכם סיבה אחת לוותר על המשחק הזה. למעשה, אפשר לדעת למה אתם עדיין קוראים את הסיקור במקום לשחק כבר?

הביקורת עלתה לראשונה באתר TekTok ונכתבה בידי תומר חסד