$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חוזרת למרכז: הכירו את פורד פוקוס החדשה

פורד חושפת את הדור הרביעי של המכונית החשובה ביותר שלה מבחינה גלובלית. מתי תנחת בישראל?

מערכת עולם הרכב  11.04.18 - 10:06
בהשקה גלובלית חשפה אתמול (יום ג') פורד את הדור החדש והרביעי של הפוקוס, בדיוק 20 שנה לאחר הצגת הדור הראשון. פורד פוקוס היא המכונית החשובה ביותר של הקונצרן האמריקאי מבחינה גלובלית, וחשיפת המכונית התבצעה בגרסאות ההאצ'בק והסטיישן המיועדות בעיקר לשוק האירופאי וגרסת הסדאן המיועדת לשוק האמריקאי והסיני, ובאופן חריג גם תיוצר בסין ותיוצא משם לארה"ב.

במסגרת המאמץ של פורד לצמצם עלויות ודגמים ובוססת הפוקוס החדשה על פלטפורמת C2 שתשמש גם את הדור הבא של הקוגה וה-C מקס ועליה כבר מתבסס הדור החדש של הפיאטה שהוצג בשנה שעברה. הפלטפורמה החדשה מתבססת על הפלטפורמה היוצאת של הפוקוס, אך עברה שינויים רבים, ובהם שימוש נרחב בפלדה בחוזק מתיחה גבוה ורכיבי אלומיניום שהורידו את משקל הפוקוס החדשה בכ-90 ק"ג.

פורד האריכה את בסיס הגלגלים ב-5.3 ס"מ לעומת הדור הקודם של הפוקוס, כשלפחות כשמדובר בגרסת ההאצ'בק האורך הכולל דווקא התקצר בס"מ וחצי. כמו בעבר תמשיך הפוקוס להשתמש במתלה אחורי רב חיבורי, אך הוא יוצע רק בגרסאות החזקות, כאשר הגרסאות הבסיסיות יעשו שימוש במתלה אחורי חצי עצמאי פשוט וזול יותר לייצור.

היצע המנועים של הפוקוס החדשה יכלול מנועי טורבו בנזין עם שלושה צילינדרים בנפחי 1.0 ו-1.5 ליטר, כשהמנוע הגדול מצויד במערכת ניתוק צילינדרים בשיוט לטובת חיסכון בדלק. המנוע הקטן יוצע בהספקים של 85, 100 ו-125 כ"ס ואילו המנוע הגדול בהספקים של 150 ו-182 כ"ס. הבשורה הגדולה עבורנו היא שישנה תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית חדשה עם שמונה יחסי העברה שתוצע בגרסאות ה-125 וה-150 כ"ס. עבור השוק האירופאי יוצעו גם גרסאות טורבו דיזל בנפחי 1.5 ו-2.0 ליטר.
תא הנוסעים של הפוקוס החדשה עוצב מחדש כאשר הוא כוללת מערכת מולטימדיה מודרנית עם קישוריות לממשקי אנדרואיד ואפל ואפשרת לחיבור WiFi. מסך המולטימדיה מוצב בחלק העליון של לוח המכשירים מעל לפתחי האוורור שירדו למרכז הקונסולה המרכזית. פורד עברו להשתמש בבלם יד חשמלי בפוקוס החדשה, כאשר בגרסאות האוטומטיות במקום בורר ההילוכים הניצב תותקן חוגה לבחירת הילוכים, די בדומה לזו הקיימת בדגמי יגואר.

פורד תציע את הפוקוס בארבע רמות גימור שונות. הרמות העיקריות יהיו טרנד וטיטיניום, אליהן תצטרף רמת גימור המכונה וניאלה היוקרתית עם גימורי כרום חיצונים ושבכה שונה וה-ST ליין בעלת מאפייני העיצוב ספורטיביים אווירודינמיים בהשראת סדרת דגמי ה-ST של פורד. בנוסף ניתן יהיה לקבל את הפוקוס עם חבילת אקטיב, שבה פגושים מושחרים וחצאיות פלסטיק בסגנון רכבי קרוסאובר יחד עם מרווח גחון משופר.

בתחום הבטיחות תציע הפוקוס החדשה מגוון מערכות אקטיביות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה ,המאפשרים יכולת אוטונומית ברמה 2. לישראל אמורה להגיע הפוקוס החדשה בתחילת שנת 2019 בגרסאות האצ'בק וסטיישן, כאשר גרסת הסדאן תוכל להיות משווקת רק כאשר תזכה לתקינה אירופאית, מה שלא בטוח שאכן יקרה כיוון שהיא מיועדת כאמור בעיקר עבור השוק הסיני והאמריקאי.