$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

איך האקווינוקס בנסיעה משפחתית ארוכה?

במסגרת המבחן ארוך הטווח העמסנו את הרכב בציוד קמפינג והצפנו לחורשת טל

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן  29.06.18 - 14:55

תגיות: עולם הרכב

מרחק נסיעה כולל: 320 ק"מ (160 לכיוון)

מזגן: עובד קבוע

תוואי הדרך: כבישים מהירים בעיקר ומעט עליות

רמת העומס על המכונית: 80%, ארבעה נוסעים עם ציוד קמפינג מלא

טמפ' חיצונית: 32 מעלות צלזיוס, חם

בקרת שיוט: עבדה חצי מהזמן בשאר הזמן נהיגה רגוע וזהירה

 

 

בחלק הזה של מבחן ארוך הטווח ניתן את הדגש על נסיעה משפחתית ללילה של קמפינג בצפון הארץ. נעמוד על נוחות הנסיעה, צריכת הדלק וביצועי המכונית כשהיא עמוסה בציוד ונוסעים וגם בנפח תא המטען, כושר ונוחות העמסה שלו.

 

אחת הדילמות בנסיעה לקמפינג משפחתי נוגעת בכושר העמסה של המכונית, נוחות סידור הציוד וגם הגישה אליו בזמן הקמפינג. משילוב של כל המשתנים הללו בסופו של דבר יוחלט מה לוקחים ומה נשאר בבית. כמובן שיש אפשרויות העמסה על הגג עם אביזרים ייעודיים אך בסופו של דבר ציוד רב על הגג משפיע על אופי הנסיעה והנהיגה בצורה משמעותית.

קמפינג ללינת חוץ כולל צידניות, מזרנים, אוהל לשישה, תיקי בגדים ואוכל. תא המטען בנפח 846 ליטרים נחשב לאחד הגדולים בקטגורה ולא מתקשה לבלוע כל מה שהצבתי בפניו, החשש שאצטרך למצוא פתרונות יצירתיים לציוד שלא ימצא את מקומו התפוגג די מהר ויותר מזה, אפילו שדה הראיה במראה האחורית לא נפגע.  מעבר לנראה לעין, מתחת למגש תא המטען נחבא לו שטח איכסון נוסף ומצומצם המאפשר לאכסן ציוד נוסף ובעיקר דברים קטנים שלא מחייבים גישה מהירה.

אמריקה חביבי!

האקווינוקס הוא SUV גדול, הוא אמריקאי במלוא רמ"ח גלגליו, בסיס הגלגלים הנדיב באורך 2.73 מ' הופך את שורת המושבים השניה לגן עדן לנוסעים וכשזה מגיע לילדים אף יותר, כאן אין משפטים כמו צפוף לנו, הרגשת הדוחק לא קיימת וחשוב מכך הנהג לא סובל מבעיטות מטרידות בגב המושב מהנוסעים "הזועמים" מאחור. שני בוסטרים וכיסא תינוק נכנסים ללא בעיה אך יחד עם זאת מצריכים תימרון קל לטובת גישה לאבזמי חגורות הבטיחות. המכונית מצויידת כסטנדרט בחלונות כהים ששומרים על הצללה קבועה ליושבים מאחור ופתחי המיזוג משלימים שמירה על טמפרטורה נעימה בכל חלל המכונית אך לטעמי הגובה שלהם והמיקום גוררים מהר מאוד תלונות כל "רגליים קפואות".

 

מערכת המולטימדיה של האקווינוקס אחת הפשוטות והלא מסובכות לתפעול לטוב ולרע. היא לא כוללת מערכת ניווט אינטגרלית ומאפשרת כמו דגמים רבים אחרים שיקוף הטלפון הנייד דרך גוגל או אנדרואיד, במקרה שלי אנדרואיד. כיוון שאפליקציית אנדרואיד טרם גיורה לעברית ומגיעה רק בגרסה באנגלית בחרתי שלא לעשות בה שימוש שרק מסבך את התפעול. בשברולט ציידו את המכונית במערכת "חוץ גופית" (בתוספת תשלום) המאפשרת גישה לאפליקציות שונות, בין השאר WAZE המלווה אותנו כל הדרך אל היעד.

 

שקט!! כאן נוהגים.

כל הורה יודע שסובלנות של ילד, גדולה ככל שתהיה מתפוגגת בשלב מוקדם או מאוחר ובידור הוא כלי הכרחי לשמירת שלום בין יושפים וכל אחד מתכנס בתוך עצמו. באקווינוקס מצויים שפע של שקעי טעינת   USB"מצילי חיים" המזרימים חשמל לכל המכשירים ושקט לנהג.

למרות שמדובר במכונית SUV, תנוחת הישיבה מזכירה יותר את עולמות ה-MPV, אותם מיניוואנים שהאמריקאים כל כך אוהבים, וזה לא מפתיע, זה שברולט שפונה בעיקר לשוק האמריקאי שלא מוכן להתפשר על נוחות נסיעה ומרווח פנים.  אחרי 5 דקות של נהיגה עירונית אנחנו מגיעים לכביש המהיר, בקרת השיוט (לא אדפטיבית) מקובעת על 110 קמ"ש, אני לוחץ לחיצה ארוכה על כפתור המינוס ע"מ להוריד את מהירות הנסיעה בדרכים בהן השילוט מורה על כך אך המהירות לא יורדת בעשיריות קמ"ש אלא רק בקמ"שים בודדים, למה?  

איכות הכביש משתנה כל הזמן, סלילה חדשה, סלילה ישנה, כביש מחורץ, תיקונים, מדרגות ובורות, יש כאן הכל מהכל ובשפע. לאורך כל הנסיעה שלדת המכונית מתמודדת היטב על כל הנקרא בדרכה בלי דרמות מיוחדות בתא הנוסעים. ירידה מהכביש המהיר מביאה אותנו לכביש מתפתל שידרוש מהשלדה ומערכת ההיגוי קצת יותר. באופן יחסי למשקל היבש של המכונית ובטח במצב שבוא הוא מועמס ההתנהגות בפניות תחת עומס מרוסנת והגוף אינו נזרק מצד לצד כפי שהייתי מצפה שיקרה, בשברולט הצליחו להגיע לאיזון שלדה מצויין שמאפשר מידי פעם להשתובב עם המכונית כבדת המשקל אך יחד עם זאת לא לוותר על נוחות נסיעה בינעירונית נעימה.

בידוד הרעשים בין המנוע לתא הנוסעים סביר למדי, אך מראות הצד הקטנות יחסית פוגעות בשדה הראיה ובהעדר התרעה על שטחים מתים כל עקיפה מצריכה ערנות שיא מצד הנהג. מנגד אותן מראות קטנות מהממוצע שומרות על תא נוסעים שקט למידי גם במהירויות גבוהות. מעט הרעש שחודר לתא הנוסעים מגיע בעיקר מאזור בתי הגלגלים.

מטפסים צפונה

מכונית עמוסה ועליות הן אתגר לא קטן עבור כל מכונית. מנוע הטורבו בנפח 1.5 ליטרים מפיק 170 כוחות סוס, הוא מאפשר תאוצות ביניים טובות ביציאה לעקיפה ובלי יותר מידי דרמה של הורדת הילוכים מרובה. אך אני לא יכול להגיד שלא הייתי שמח לקבל עם המנוע החזק תיבת הילוכים בעלת מצב ספורט שתעורר את החושים בעת הצורך וגם "פאדל שיפטינג" מאחורי גלגל ההגה. בשברולט בחרו למקם את הכפתורים פלוס ומינוס - המאפשרים שליטה ידנית בתיבת ההילוכים, על ראש ידית ההילוכים, מקום שלא ברור למה נבחר ושולל כל רצון לנסות ולעבור איתו, ניסיון קצר מוכיחה את הטענה לאי נוחות, ויתרתי.

עליות המתונות אך הארוכות בדרך לקרית שמונה מהווים נקודת מבחן נוספת למנוע החזק של האקווינוקס, אותו אחד שהוכיח מעל לכל ספק את יכולותיו בנסיעה עירונית ובינעירונית, יציאה מהירה לעקיפה בעליה. לחיצה קשוחה על דוושת הגז מאותת לתיבה שיש כאן אתגר לה היא נדרשת והיא מצידה לא מהססת להוריד שני הילוכים. המנוע שהתנהל בעצלתיים על לאותו הרגע נדרש לטפס גבוה בשעון הטורים ולהפר את השקט היחסי בתא הנוסעים. הזינוק מהמקום מהיר אך מהר מאוד התחושה היא כאילו המנוע מתחיל לאבד אוויר וההאצה דועכת ומחייבת חזרה לנתיב הימני. שלא תבינו לא נכון, המנוע חזק וברוב המקרים נתן בדיוק מה שביקשתי ממנו אך במקרה הספציפי הזה מצאתי את נקודת התורפה שלו שכנראה הייתה מגיעה מוקדם הרבה יותר במכונית אחרת, חלשה יותר. יתכן כי במצב בו המכונית הייתה ריקה מנוסעים המצב היה שונה.  לאחר שעתים של נסיעה נינוחה ומשפחתית בעליות לחורשת טל מד האוץ מורה על 160 ק"מ ושעון צריכת הדלק מציג את המספר 8.6 ל' למאה ק"מ שהם 11.6 ק"מ לליטר, 2 ק"מ לליטר פחות מהצהרת היצרן, 13.5 ק"מ לליטר, חריגה סטנדרטית והגיונית למדי. בקרוב נהיה עם כתבה מקיפה יותר על נוחות הנסיעה בעיר ועוד.