האקווינוקס הוא SUV גדול, הוא אמריקאי במלוא רמ"ח גלגליו, בסיס הגלגלים הנדיב באורך 2.73 מ' הופך את שורת המושבים השניה לגן עדן לנוסעים וכשזה מגיע לילדים אף יותר, כאן אין משפטים כמו צפוף לנו, הרגשת הדוחק לא קיימת וחשוב מכך הנהג לא סובל מבעיטות מטרידות בגב המושב מהנוסעים "הזועמים" מאחור. שני בוסטרים וכיסא תינוק נכנסים ללא בעיה אך יחד עם זאת מצריכים תימרון קל לטובת גישה לאבזמי חגורות הבטיחות. המכונית מצויידת כסטנדרט בחלונות כהים ששומרים על הצללה קבועה ליושבים מאחור ופתחי המיזוג משלימים שמירה על טמפרטורה נעימה בכל חלל המכונית אך לטעמי הגובה שלהם והמיקום גוררים מהר מאוד תלונות כל "רגליים קפואות".
מערכת המולטימדיה של האקווינוקס אחת הפשוטות והלא מסובכות לתפעול לטוב ולרע. היא לא כוללת מערכת ניווט אינטגרלית ומאפשרת כמו דגמים רבים אחרים שיקוף הטלפון הנייד דרך גוגל או אנדרואיד, במקרה שלי אנדרואיד. כיוון שאפליקציית אנדרואיד טרם גיורה לעברית ומגיעה רק בגרסה באנגלית בחרתי שלא לעשות בה שימוש שרק מסבך את התפעול. בשברולט ציידו את המכונית במערכת "חוץ גופית" (בתוספת תשלום) המאפשרת גישה לאפליקציות שונות, בין השאר WAZE המלווה אותנו כל הדרך אל היעד.
שקט!! כאן נוהגים.
כל הורה יודע שסובלנות של ילד, גדולה ככל שתהיה מתפוגגת בשלב מוקדם או מאוחר ובידור הוא כלי הכרחי לשמירת שלום בין יושפים וכל אחד מתכנס בתוך עצמו. באקווינוקס מצויים שפע של שקעי טעינת USB"מצילי חיים" המזרימים חשמל לכל המכשירים ושקט לנהג.
למרות שמדובר במכונית SUV, תנוחת הישיבה מזכירה יותר את עולמות ה-MPV, אותם מיניוואנים שהאמריקאים כל כך אוהבים, וזה לא מפתיע, זה שברולט שפונה בעיקר לשוק האמריקאי שלא מוכן להתפשר על נוחות נסיעה ומרווח פנים. אחרי 5 דקות של נהיגה עירונית אנחנו מגיעים לכביש המהיר, בקרת השיוט (לא אדפטיבית) מקובעת על 110 קמ"ש, אני לוחץ לחיצה ארוכה על כפתור המינוס ע"מ להוריד את מהירות הנסיעה בדרכים בהן השילוט מורה על כך אך המהירות לא יורדת בעשיריות קמ"ש אלא רק בקמ"שים בודדים, למה?
איכות הכביש משתנה כל הזמן, סלילה חדשה, סלילה ישנה, כביש מחורץ, תיקונים, מדרגות ובורות, יש כאן הכל מהכל ובשפע. לאורך כל הנסיעה שלדת המכונית מתמודדת היטב על כל הנקרא בדרכה בלי דרמות מיוחדות בתא הנוסעים. ירידה מהכביש המהיר מביאה אותנו לכביש מתפתל שידרוש מהשלדה ומערכת ההיגוי קצת יותר. באופן יחסי למשקל היבש של המכונית ובטח במצב שבוא הוא מועמס ההתנהגות בפניות תחת עומס מרוסנת והגוף אינו נזרק מצד לצד כפי שהייתי מצפה שיקרה, בשברולט הצליחו להגיע לאיזון שלדה מצויין שמאפשר מידי פעם להשתובב עם המכונית כבדת המשקל אך יחד עם זאת לא לוותר על נוחות נסיעה בינעירונית נעימה.
בידוד הרעשים בין המנוע לתא הנוסעים סביר למדי, אך מראות הצד הקטנות יחסית פוגעות בשדה הראיה ובהעדר התרעה על שטחים מתים כל עקיפה מצריכה ערנות שיא מצד הנהג. מנגד אותן מראות קטנות מהממוצע שומרות על תא נוסעים שקט למידי גם במהירויות גבוהות. מעט הרעש שחודר לתא הנוסעים מגיע בעיקר מאזור בתי הגלגלים.