סקודה סקאלה החדשה בישראל

צ'מפיון מוטורס מתחילה לשווק בישראל את סקודה סקאלה החדשה עם מנוע 1.0 ל' טורבו

ניר בן טובים  09.09.19 - 13:32
תחילת כתבה

בסרטון: נהיגה ראשונה בסקודה סקאלה (מתוך "עולם הרכב", תכנית 130)

באירוע לא שגרתי בישראל הזניקה בדצמבר סקודה העולמית את סקודה סקאלה החדשה כאן אצלנו בתל אביב במסגרת מסיבת עתונאים ששודרה לכל השווקים הרלוונטים לה. הסקאלה, עליה ביססו גם את הג'יפון הקומפקטי קאמיק תוכננה להציע לנהגים אלטרנטיבה לפולקסווגן גולף או פורד פוקוס, אולם עם כל המסרים הפשוטים והידידותיות למשתמש שהפכו לסימני ההיכר של המותג הזה בשנותיו תחת קונצרן פולקסווגן. הסקאלה תשווק בארץ עם מנוע 1.0 ל' טורבו, רמת אבזור בודדה בשלב הראשון ומחיר התחלתי של 118 אלף שקלים. 

הסקאלה לא מנסה לחתוך את האוקטביה מלמטה או ליצור אי סדר בין השורות אלא להחמיא לה וגם להשלים אותה  - לשווק לנהגים חלופה קומפקטית יותר למי שבכל זקוק למרחב מחיה נדיב אבל אינו חפץ בתא מטען שמסוגל לשאת חצי דירה. על הפלטפורמה המודולארית של הקונצרן היא מתהדרת אם כך במידות ממוצעות עם אורך של 4.36 מ', בסיס גלגלים של 2.65 מ', רוחב של 1.78 מ' וגובה של 1.47 מ'. נפח תא המטען הוא 429 ל'.

רמת האבזור הבסיסית של הסקאלה היא 'אמבישן' ואליה יצטרפו בהמשך הדרך עוד גרסאות וגם עוד מנועים. בינתיים, היא כוללת בציוד התקני מסך מגע ראשי בקומה העליונה בגודל 8 אינץ' עם תמיכה בעברית, אפל קאר-פליי ואנדרויד-אוטו למכשירים תומכים, צמד שקעי USB, חלונות אחוריים כהים, מערכת שמע מקורית מסדרת בולרו ועוד. באגף הבטיחות היא מגיעה כסטנדרט עם בקרת שיוט אדפטיבית עד 210 קמ"ש, בלימה אוטומטית, התרעה על קרבה מסוכנת לעצמים בחזית, תיקון אקטיבי להיגוי במקרה של סטיה מנתיב, סייעני בלימה, יציבות ו-7 כריות אוויר.  

לסקאלה מנוע משותף לכלל דגמי הקונצרן בנפח 1.0 ל' טורבו שלושה צילינדרים TSI. הוא מחלץ מהבוכנות המעטות שלו 115 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-20.3 קג"מ הזמינים מתחום של 2,000 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות DSG. צריכת הדלק הממוצעת על פי הצהרות יצרן היא 20 ק"מ לליטר וההאצה ל-100 קמ"ש היא 9.8 שניות.

מנהל חטיבת סקודה בישראל, ג'קי אביב אמר: "הסקאלה מציעה פלטפורמה מודרנית, מערכות בטיחות אקטיביות משופרות כסטנדרט...בשנה הבאה אנו צפויים להשיק גרסאות נוספות".

הדפס