הצגה בווארית: ב.מ.וו חושפת 6 אופנועים חדשים במילאנו

ב.מ.וו חושפת 6 דגמי אופנועים חדשים במילאנו, כולל ה-S1000RR – הסופרבייק הספורטיבי הפופולרי

אביעד אברהמי, פול גז  13.11.18 - 15:42
(צילום: פולגז, אביעד אברהמי)
(צילום: פולגז, אביעד אברהמי)
תחילת כתבה

תערוכת האופנועים השנתית של מילאנו – הגדולה והחשובה בעולם האופנועים – נפתחה השבוע, וב.מ.וו הגרמנית הייתה אחת הכוכבות הבולטות בה. החברה הציגה 6 אופנועים חדשים, ובראשם הסופרבייק הספורטיבי ואחד הכלים הפופולריים בסגמנט אופנועי הספורט – ה-S1000RR.

S1000RR

מאז יצא בשנת 2009, הפך ה-S1000RR לאחד הכלים הפופולריים בסדמנט אופנועי הספורט – לכביש ולמסלול. השבוע חשפה ב.מ.וו את הדור השלישי של ה-S1000RR, כשהוא מתייצב בחזית הטכנולוגיה הספורטיבית הדו-גלגלית.

עם הספק של 207 כ"ס ומשקל מלא של 197 כ"ס, ה-S1000RR מציע יחס הספק/משקל של 1.05 מטורפים. אבל זה לא רק ההספק והמשקל, אלא גם מכלולי השלדה האיכותיים כמו הבולמים והבלמים, וזה בעיקר האלקטרוניקה והבקרות – שמציבים את ב.מ.וו (שוב) בחזית הטכנולוגיה הספורטיבית הדו-גלגלית.

בקצרה נספר שיש ניהול מנוע המודד אינרציה ב-6 צירים, וכך שולט על המתלים החשמליים הסמי-אקטיביים, על בקרת האחיזה, על ה-ABS שמיועד גם להטיה, על בקרת הווילי ובקרת הזינוק, וחוץ מכל אלו יש גם קוויקשיפטר להעלאת והורדה של הילוכים ללא קלאץ' ומבלי לסגור את הגז, מסך TFT צבעוני השולט על כל המערכות, ועוד שפע בקרות ומערכות אלקטרוניקה מתוחכמות.

F850GS אדוונצ'ר

גרסת האדוונצ'ר של ה-F850GS החדש שנבחן כאן לאחרונה היא גרסה למרחקים ארוכים יותר. היא מציעה מיכל דלק בן 23 ליטרים במקום 15 ליטרים בגרסה הרגילה, מתלים ארוכי מהלך, משקף רוח גבוה וארגונומיה משופרת.

ה-F850GS מיועד לכאלו שמטיילים הרבה עם האופנוע שלהם, לבד או בזוג, עם ציוד או בלעדיו, והם עושים זאת למרחקים ארוכים, כולל בשטח.

C400GT

לפני שנה הציגה ב.מ.וו קטנוע חדש בנפח 350 סמ"ק שנקרא C400X. השנה מציגה החברה גרסת תיור לאותו C400, המצוידת במושב נוח יותר, נפח אחסון גדול, משקף רוח גבוה והגנה טובה יותר מפני רוח. פרט לכך הוא מצויד במיטב האלקטרוניקה כמו ABS מודרני, בקרת אחיזה, מפתח קרבה KEYLESS ופנסי LED.

גרסה זו, כמו גרסת המקור, לא תגיע ארצה ככל הנראה.

סדרת הבוקסרים 1250

 

בחודש שעבר חשפה ב.מ.וו את ה-R1250GS – האופנוע האייקוני והנמכר ביותר שלה - בדור החדש שלו. הוא מציע מנוע חדש שנפח 1,253 סמ"ק עם תזמון שסתומים משתנה.

השבוע הציגה החברה במילאנו 3 דגמים נוספים על בסיס המנוע הזה, כלומר על משפחת הבוקסרים משתדרגת.

ראשון הוא ה-R1250GS אדוונצ'ר – גרסה גדולה יותר, כבדה יותר ומאובזרת יותר למלך התיור האירופאי.

השניים הנוספים הם ה-R1250R וה-R1250RS – שניהם בנויים על אותה הפלטפורמה, רק שהראשון הוא רודסטר ערום ואילו השני אופנוע ספורט-תיור עם חצי פיירינג ומיגון רוח.

כל השלושה מקבלים כאמור את מנוע הבוקסר החדש עם תזמון השבתומים המשתנה המפיק 136 כ"ס, אבל יותר מכך – הם מיישרים קו בנושא האלקטרוניקה והבקרות – ויש המון מאלה, תאמינו לנו.

 

כל חדשות הדו גלגלי והמבחנים הכי חמים, באתר פולגז.

הדפס