תערוכת מילאנו 2019 – מבול של דגמים

כמו בכל שנה בעשור האחרון, גם השנה תערוכת האופנועים של מילאנו הייתה עשירה והוצגו בה שפע דגמים חדשים

אביעד אברהמי, פול גז  08.11.19 - 15:19
דוקאטי (צילום: יצרן)
דוקאטי (צילום: יצרן)
תחילת כתבה

תערוכת האופנועים השנתית EICMA שבמילאנו קיבעה את מעמדה כתערוכת האופנועים החשובה והעיקרית בעולם, ולכן מדי שנה היצרניות מציגות וחושפות בה את דגמי האופנועים של השנה הבאה.

גם השנה התערוכה הזו הייתה עשירה מאוד, כשהשנה היא שנת המעבר מתקנות יורו 4 ליורו 5 לדגמים חדשים. דווקא הסיבה הזו, אגב, מנעה הצגת מספר רב יותר של דגמים, שכם חלק מהיצרניות העדיפו לחכות שנה נוספת עם דגמים קיימים, ולא לחדש אותם עד שהחרב תונח על הצוואר – וזה יקרה בשנה הבאה.

אז מהם האופנועים החשובים שהוצגו? בואו נעבור עליהם:


דוקאטי

דוקאטי, שלרוב פותחת את התערוכה במסיבת העיתונאים המסורתית, חשפה את דגמי 2020 כבר בשבוע שעבר. בראש מצעד הדגמים נמצא הפניגאלה סטריטפייטר V4 נייקד ברוטלי הבנוי על בסיס הפניגאלה V4, ומפיק בגרסהה העירומה לאפ חות מ-208 כ"ס. גם מכלולי השלדה והאלקטרוניקה הם מהשורה הראשונה, ומובטח לכם אופנוע מרגש ברמות פסיכוטיות!

במותג האיטלקי (בבעלות אאודי) הציגו גם 2 גרסאות חדשות לפניגאלה: ה-V4 בנפח 1,103 סמ"ק קיבל מעטפת פלסטיק חדשה וסקסית יותר וגם שדרוגי אלקטרוניקה, ואילו הפניגאלה 959 לשעבר קיבל רשימת שדרוגים משמעותית והוצג כפניגאלה V2 – האח הקטן במשפחת הפניגאלה. הוא מציע 155 כ"ס, מערכות אלקטרוניקה ובקרות מתקדמות, אבל בעיקר הוא מציע עיצוב איטלקי עוצר נשימה. כל אופנוע בסדרת הפניגאלה הוא מהיפים והסקסיים בעולם אופנועי הספורט.


ימאהה

הכלי החשוב ביותר של ימאהה בתערוכת מילאנו הוא הטימקס 560 החדש. לשנת 2020 בימאהה מגדילים את נפח המנוע מ-530 ל-562 סמ"ק, כדי לספק יותר מומנט וכדי לעמוד בתקנות יורו 4. יש גם עיצוב חדש, ויש גרסת TECH MAX מאובזרת המציעה בולם אחורי מתכוונן, משקף חשמלי, מושב מחומם וידיות מחוממות, בקרת שיוט, וחיבור לאפליקציה ייעודית. הטימקס 560 יגיע ארצה בחודש הבא.

כלי נוסף חשוב של ימאהה הוא הטריסיטי 300 – תחת-גלגלי חדש עם מנוע האיקסמקס 300 הפופולרי והיעיל. לאור ההצלחה של הטריסיטי 125, אנו צופים שגם הטריסיטי 300 יזכה להצלחה רבה בישראל.


הונדה

הונדה חשפה במילאנו את אופנוע הספורט החדש שלה – ה-CBR1000RR-R פיירבלייד, שאתו הונדה מסירה כפפות. הוא מציע כמעט 118 כ"ס(!), מכלולי איכות, ואלקטרוניקה מתקדמת המיישרת קו עם מיטב התוצרת האירופאית. גם העיצוב רדיקלי וקרבי, ונראה שבהונדה מכוונים חזק לאליפות הסופרבייק העולמית.

ב.מ.וו

ב.מ.וו חשפה במילאנו 4 דגמים. הראשון הוא ה-S1000XR בגרסה החדשה. האדוונצ'ר-ספורט מקבל מנוע חדש שמגיע מה-S1000RR הספורטיבי ומפיק 165 כ"ס, עיצוב חדש ומודרני יותר, ובעיקר שדרוגי אלקטרוניקה.

צמד דגמים נוספים הם ה-F900R ו-F900XR – רודסטר-נייקד ואדוונצ'ר-ספורט היושבים על פלטפורמה זהה: מנוע טווין מקבילי בנפח 900 סמ"ק המפיק 105 כ"ס, וכצו האופנה גם המון אלקטרוניקה. השלישי הוא ה-R18/2 – קרוזר חדש עם מנוע בוקסר 1,800 סמ"ק שהוצג כעת כקונספט. כשיירד לייצור סדרתי יהיו על בסיס הפלטפורמה מגוון רב של דגמי קרוזר.


קוואסאקי

בקוואסאקי הצידו את ה-Z H2 – נייקד קרבי עם יותר מ-200 כ"ס שעושה שימוש במנוע 1,000 סמ"ק עם מגדש-על (סופרצ'רג'ר). גם כאן מכלולי השלדה הם מהקצה שיש לתעשייה להציע, והאלקטרוניקה מהמובילות בתחום.

כלים נוספים של קוואסאקי הם צמד הנייקדים Z900 ו-Z650, הפופולריים מאוד בישראל, שמקבלים מתיחת פנים ושדרוגי אלקטרוניקה כמו מסך TFT צבעוני ופנסי LED היקפיים.


סוזוקי

בסוזוקי הציגו את הדור החדש של הוויסטרום 1000, שמשנה את שמו לוויסטרום 1050. המנוע נשאר בנפח 1,037 סמ"ק, אבל ההספק מטפס מ-100 ל-107 כ"ס. פרט לכך יש עיצוב חדש ויפה, ברוח ה-SR BIG של שנות ה-80 וה-90 שהיה פופולרי מאוד בישראל.


ק.ט.מ

בק.ט.מ הציגו 3 דגמים חדשים. הראשון הוא ה-1290 סופר דיוק R בגרסתו השלישית. מנוע וי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק המפיק 180 כ"ס, מכלולי שלדה מהקצה של הקצה ומערכות אלקטרוניקה ובקרות מתקדמות הופכות את ה-1290 סופר דיוק R לאחד ההיפר-נייקדים המטורללים שיש.

דיוק נוסף שהוצג הוא ה-890 דיוק R, שלוקח את פלטפורמת ה-790 דיוק המוכרת ומגדיל אותה. כתוצאה גם ההספק מטפס מ-105 ל-121 כ"ס, וה-890 דיוק R מקבל מכלולי שלדה כמו בולמים ובלמים המשופרים מאוד ביחס ל-790 דיוק, כמו גם מערכות אלקטרוניקה מתקדמות.

דגם שלישי הוא ה-390 אדוונצ'ר – בייבי אדוונצ'ר הבנוי על פלטפורמת ה-390 דיוק הפופולרי ומיועד לבעלי רישיון נהיגה A1. עם מנוע סינגל בנפח 373 סמ"ק המפיק 44 כ"ס, ועיצוב אדוונצ'ר קרבי של ק.ט.מ – ה-390 דיוק צפוי להיות להיט מכירות בישראל.

אפריליה

אפריליה הציגה את ה-RS660 החדש – אופנוע ספורט בנפח 650 סמ"ק שאמור להחזיר את אפריליה לעניינים. גם הוא מציע מכלולי שלדה איכותיים ואלקטרוניקה מתקדמת, ובעתיד הלא רחוק יבנו באפריליה צמד אופנועים נוספים על הפלטפורמה הזו: טואונו 660 עירום וקרבי, וטוארג 660 שיהיה אדוונצ'ר לכביש/שטח.


הארלי-דיווידסון

הארלי הציגה צמד דגמים שפוני ישירות לשוק האירופאי. הראשון הוא הברונקס – נייקד בנפח 975 סמ"ק עם מנוע וי-טווין חדש המפיק 116 כ"ס, שמגיע עם מכלולים ספורטיביים ביצועיסטיים. השני הוא הפאן אמריקה 1250 סמ"ק – אדוונצ'ר עם מנוע וי-טווין חדש בנפח 1,250 סמ"ק המציע את מטב המכלולים, מיטב אלקטרוניקה ומיטב האבזור. רק העיצוב של מסיכת החזית שנוי במחלוקת ונצטרך להתרגל אלעו.


כל הדגמים שהוצגו יגיעו בחודשים הקרובים ארצה. מחיריהם יתפרסמו בסמוך למועד ההגעה.


 

הדפס