$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"קונה מכוניות לפני הקרב": מה יש בגראז' של פלויד מייוות'ר?

המתאגרף האגדי בן ה-41 חוזר לקרב אחד בו ישלשל לקופתו קרוב ל-100 מיליון דולר. כסף כיס, בהתחשב בארסנל המכוניות שמתגורר אצלו בחניה

ניר בן טובים  06.11.18 - 19:20
פלויד מיוות'ר עם בוגטי ויירון. מחליף מכוניות כמו גרביים (צילום: יצרן)
פלויד מיוות'ר עם בוגטי ויירון. מחליף מכוניות כמו גרביים (צילום: יצרן)
הנה משהו שלא ידעתם למקרה שאתם חיים על מאדים; פלויד מייות'ר (41) הוא המתאגרף העשיר ביותר בהסטוריה, עם היקף הכנסות צפונה מ-800 מיליון דולר לאורך שנות הקרירה שלו בזירה ומחוצה לה. רק כדי להבין באיזו קלות (ובאיזו מהירות) הוא מגלגל כאלו סכומי עתק לכיסו, נזכיר כי בשנת 2017 הוא גרף רבע מיליארד דולר מהתכתשות חד פעמית עם קונור מקרגור באחד הקרבות הנצפים ביותר בטלוויזה בתשלום, והיה מעורב באחד מ-5 הקרבות הרווחים ביותר בתולדות הענף.

כמו הרבה ספורטאים אולטרא-מצליחים או ידוענים ששוחים בדולרים, מיוות'ר מרבה לנצל את האוצר שעומד לרשותו בצורה הכי ראוותנית שאפשר: יהלומים, נדל"ן, צעצועים ומה לא, ומעל הכול – מקפיד לרכוש את המכוניות החדשניות ביותר והנוצצות ביותר שכסף גדול יכול לקנות. ההבדל בינו לבין חבריו נעוץ בכך שאינו מתיימר להיות רק אספן מכוניות נדירות; מבחינתו, החיים הטובים טמונים גם במכוניות הכי טרנדיות, הכי מוגזמות, עם הופעה מנקרת עיניים וביצועים מטורפים. זאת לא חייבת להיות פרארי, או למבורגיני, או אסטון מרטין, אלא פשוט הגרסה הכי יקרה או הכי מקושטת מטעם היצרן - ועם כמה שיותר תוספות אופציונליות.

אחד המקורבים אליו סיפר פעם בהערת שוליים שסוכנות למכוניות קלאסיות מכרה לו 100 מכוניות, ואחד העובדים שם אף ציין כי "הוא קונה מכוניות לפני קרבות, אחרי קרבות. הוא קונה מכוניות גם בחופשות החגים".

 אז מה יש לו, והיה לו בחניה שראוי להתייחסות מיוחדת?
במרכז הרשימה אפשר למנות מכוניות ספורט קלאסיות-מודרניות כמו פורשה 911, מכל מיני סוגים ודגמים, טורבו, קבריולה, ועוד. לא יקר במיוחד, לא עוצר נשימה ובטח לא נדיר אבל בכל זאת אתם יודעים, פורשה. לצד זאת, מייות'ר מחזיק צי מכוניות פרארי, הבולטת שבהן היא פרארי אנזו, מכונית קיצון שיוצרה בין 2002-2004 במכסה של כמה מאות יחידות, (מייות'ר הוא מהבודדים בעולם שנוהג עליה כיום). בנוסף אליהן, בבעלותו שתי מכוניות לה-פרארי 'קורסה' – אחת בגוון אדום והשניה בגוון פנינה, שוויה של כל אחת בנפרד – 3 מיליון דולר. עוד יצירות מופת של פרארי במחסן: 599 פיוראנו (מעל חצי מיליון דולר) וגם מקלארן חביבה – 650 אס, ככה ליומיום (450 אלף דולר).

החיבה שלו לאיטלקיות ממשיכה לא רק עם סוסים מהירים אלא גם עם שוורים נוהמים מארץ המגף; מייות'ר מתחזק שורה של מכוניות למבורגיני בהן אוונטדור ואפילו מורצ'ילאגו (שכבר נחשבת היום למכונית אספנים). גם כאן אנחנו לא דנים במיליונים, אלא בכמה מאות אלפי דולרים, רחמנא ליצלן. מה עוד? מרצדסים בלי עין הרע: החל ב-SLS AMG ב-250 אלף דולר ועד למרצדס מקלארן SLR, אחת המכוניות הנדירות ביותר בעולם (רק 2,220 יוצרו בין 2003-2010), פרי פיתוח מקלארן ו-דיימלר, מכונית ששוויה כמשומשת מוערך ביותר מ-1.5 מיליון דולר (אם תצליחו לעקור אותה מידי הבעלים).

כשהוא רוצה להרגע קצת ולהתפנק, מיוות'ר יכול לבחור באחת מתוך 5-6 מכוניות רולס רויס שבבעלותו – כולן מהדורות מוגבלות בהזמנה מיוחדת. שתיים מהן הן מסדרת פאנטום – אחת היא הפאנטום 'לימוזין' והשניה היא פאנטום לימיטד. כל אחת, תלוי בקישוטים וגימוריה, גבתה ממנו בסביבות 600-700 אלף דולר. עוד רולס רויס שהוא מרבה לשרוץ בה היא ה-ריית', קצת יותר ספורטיבית, מעט יותר מעוצבת, גם היא מתומחרת קרוב למיליון דולר. מיוות'ר יכול לחגור את עצמו גם לבנטלי מולסאן היוקרתית (300 אלף דולר) שמגהצת את הכבישים בקלילות ועוטפת את הנהג בסביבה מבודדת של ארמון מלכותי.

המנה העיקרית
הרכישה האחרונה של מיוות'ר היא מחברת בוגטי הצרפתית, והיא מצטרפת לעוד שתי מכוניות של יצרן העל שברשותו: ויירון גרנד ספורט, מכונית קצה עם יותר מ-1,000 כ"ס ותג מחיר של 1.5 מיליון דולר. בזמנו, צוטט כי רכש את הרכב הזה כ"קניה אימפולסיבית", וזאת לאחר שהוצעו לו למעלה מ-30 קונפיגורציות שונות כדי למצוא את החבילה שקולעת לטעמו. הדגם השני מהמשפחה הזו הוא ויירון גרנד ספורט קבריולה, כמעט 3 מיליון דולר, בבקשה. הסיפור מאחורי הרכישה של הרכב הזה לא פחות מופרך מהביצועים שלו (0-100 בפחות מ-3 שניות); מיוות'ר סיפר כי בסך הכול רצה "לדפוק הופעה" בערב שלפני הקרב עם קונור מקרגור.

רק כדי לסבר את האוזן, הטיפול ברכב של בוגטי נאמד בעשרות אלפי דולרים (חד פעמי בכל שנה). כמעט 30 אלף דולר להחלפת שמנים וסט צמיגים ב-30 אלף דולר שמגיעים במשלוח מיוחד מצרפת. הדגם החדש ביותר שלו הוא הבוגטי שירון 2018; כזכור, מיוות'ר רכש אותה גם בשנה הקודמת והחליט שוב להתחדש. כאן יש לנו עסק עם מכונית קיצון בשווי 3.1 מיליון דולר שאוצרת ביצועים דמיוניים עם מנוע המפיק כ-1,500 כ"ס. מיוות'ר אגב אינו היחיד שמחזיק אותה כרגע  בבית: רשימת הידוענים כוללת את ג'יי-זי, טום בריידי, טום קרוז ועוד.

והנה הגענו לפנינה האמתית, לשעבר. זו כנראה המכונית שמיוות'ר היה הכי מזוהה עימה (או לפחות זו שזכתה לערימת כותרות אשתקד). מדובר בקוניגסג CXR TREVITA שנחשבת לאחת המכוניות המהירות בעולם והנדירות ביותר מסוגה. מהירותה המרבית נאמדת ב-410 קמ"ש, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות והיא מסוגלת לייצר 350 ק"ג כוח הצמדה במהירות של 250 קמ"ש. כמה מיוות'ר שחרר עבור התענוג הזה? מעל 5 מיליון דולר. מיוות'ר מכר אותה בשנה הקודמת כמובן, אבל בקוניגסג כבר מלטשים לו את היהלום הבא.

מיוות'ר מחליף מכוניות כמו גרביים, כך שמומלץ לעקוב אחרי הפעילות שלו ברשתות החברתיות כדי להתעדכן בהרפתקאות המוטוריות היקרות ביותר בעולם.

מה יש בחניון של קונור מקרגור?

מה קנה רונאלדו ביום ההולדת?