$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חגיגה באוויר: יגואר מציינת 70 שנה למכוניות הספורט המיתולוגיות

המותג הבריטי ייצר שתי גרסאות של ה-F טייפ כמחווה למכוניות הספורט האגדיות משנות ה-50

ניר בן טובים  12.11.18 - 16:15
זמן אוויר עם יגואר F טייפ ראלי (צילום: יצרן)
זמן אוויר עם יגואר F טייפ ראלי (צילום: יצרן)

תגיות: יגואר

ביגואר ממשיכים לציין בימים אלו 70 שנה של מורשת מירוצים רווית תארים. לרגל האירועים, החברה הבריטית הכשירה במסגרת פרויקטים במהדורה מוגבלת שתי מכוניות ראלי המבוססות על ה-F טייפ (גם) כמחווה לסדרת ה-XK120 משנות ה-50. החתולות הבריטיות נטולות התקרה אף לובשות סמלים ברוחה של המכונית המקורית מ-1948 ופותחו במיוחד על ידי חטיבת הספורט של יגואר כדי להתמודד עם תנאי נהיגת ראלי, למרות שאף אחת מהן איננה עתידה לבחון את מגבלותיה בסבבים רשמיים כלשהם.  

ה-F טייפ "ראלי" מבוססות על מנוע 2.0 ל' טורבו בהספק של 300 כ"ס, ועד כאן הכול נשמע נורמלי לחלוטין. אלא שבפיקוחה של חטיבת המירוצים של היצרן ונהגי המבחן הבכירים, שדרגו את המכלולים של הרכב מקצה אחד לשני, עד כדי עמידה בתקני ה-FIA הרשמיים; מתחת לחזות הפנתרית שלהן מסתתר כלוב הגנה תקני עם רתמת 6 נקודות, מערכת מתלים משופרת בכבדות עם מהלך מתלה ארוך, אדפטיבי בעל 3 מצבי כיול עמיד בפני שלל אתגרים הרחק מעבר לאזור הסלול, דפרנציאל מוגבל החלקה מחוזק, בלמים ענקיים וצמיגים לשבילי עפר. בקיצור, מכונית ראלי. 

בסרטון המצורף נבחנות שתי מכוניות היגואר במסלול ה-'וולטרס ארינה ראלי סטייג' בדרום ווילס, בדרכן לעוד מספר אירועי ראווה בעתיד עד לסיום חגיגות ה-70 בסוף השנה הנוכחית. רוב הכיתובים המתנוססים על המכוניות נלקחו מסדרת 'דגל השחמט' של יגואר עם קונטרסט בין שחור ללבן, חישוקי 20 אינץ' מיוחדים, מושבי ספורט מהודרים, ועוד שורה של תוספות בלעדיות. מחיר אחת מהגרסאות האלה אגב עומד על כ-63 אלף לירות שטרלינג.

 ה-XK120 נרשמה בדפי ההיסטוריה כאחת המכוניות המשפיעות ביותר של יגואר - על הכביש הציבורי וכן על מסלול המירוצים. לזמנה, אי שם בשלהי שנות ה-40 ותחילת שנות ה-50, הייתה המכונית הסדרתית המהירה ביותר בעולם, וקבעה שיאים שנעו בין 213 ל-275 קמ"ש (אם כי במהירויות הגבוהות ביותר חלו שיפורים במנוע שלה). כך או אחרת היא הצליחה לייצר לעצמה שם בכמה מסגרות, בהן ראלי האלפים המפרך, גביע הזהב וכן ב-ראלי בריטניה ואפילו בלה-מאן. הישגיה נטעו הרבה בטחון באנשי יגואר והצלחותיה פתחו את הדלת למיזמים הבאים, ה-C טייפ, ה-E טייפ ועד ליגואר XJ220, שגם היא ב-1992 רשמה שיא מהירות למכונית סדרתית (337 קמ"ש). 

יאן קאלום, ראש מחלקת העיצוב ביגואר ציין: "ההזדמנות לעצב מכונית ראלי אינו דבר שבשגרה, ולכן הייתי כולי מלא התרגשות וציפייה לראות כיצד נוכל לייצר פרשנות מודרנית עם ה-F טייפ למכונית חשובה כמו ה-XK120. שתיהן חולקות כבוד גדול לשורשים של יגואר ולמכוניות הספורט ההיסטוריות מלפני 70 שנה".