$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי מביטה לעבר כדי לבנות את העתיד

מכריזה רשמית על תכניותיה להציג בתערוכת פרנקפורט קווים ראשונים לנבחרת החשמלית הבאה

ניר בן טובים  22.08.19 - 12:31
יונדאי רטרו-אלקטריק (צילום: יצרן)
יונדאי רטרו-אלקטריק (צילום: יצרן)

תגיות: יונדאי

ישנם מספר יצרני רכב שערוכים לעידן החשמלי ומשרטטים התכנות ברורה על ידי בחירה בסממנים שמקורם בהסטוריה הקרובה או הרחוקה של המותג. הונדה למשל היא דוגמא רלוונטית לחברה שכבר העמידה על הכבישים גרסה חשמלית בשם 'אורבן' E עם הופעה רוויה באיפיונים קלאסיים וטווח נסיעה ריאלי של 180 קילומטרים. גם פיג'ו בוחנים את הגישה הזו עם קונספטים ספורטיביים בהם ה-E לג'נד וכך גם עשו קומץ יצרני על. עושה רושם שכל מי שמפקיד את אמונו במערכות הנעה חשמליות משתדל לפצות על העדרו של מנוע בערה קונבציונלי וצלילי בוכנות עם עיצוב על-זמני. כעת, גם יונדאי מצטרפת לחגיגה הזו.

החברה פרסמה טיזר (קדימון) של מכונית ראווה (לא אב-טיפוס או קדם ייצור רשמי) שיעלה רשמית לדוכן יונדאי ב-10 בספטמבר במסגרת תערוכת הרכב בפרקנפורט. ביונדאי משחררים פרטים שוליים אודות הרכב הזה ורק מתייחסים להיבטים העיצוביים שלו והשורשים. לדברם, הרכב תוכנן בהשראת מכוניות יונדאי של שנות ה-70 והוא נושא את הספרות 45 - מחווה ליונדאי הראשונה בתולדות היצרן הדרום קוריאני, יונדאי 'פוני', שחוגגת את יום הולדתה ה-45 בשנה הבאה.

המבנה של המכונית הוא במרכב הצ'בק עם זגוגית אחורית מתוחה לכוון דלת תא המטען, משהו בסגנון של פורשה אבל עם 5 דלתות. אין לנו מושג איך התגבש החלק הקדמי של ה-45, אבל הזנב של המכונית מציג לראשונה ביונדאי קורת תאורה אחידה, דיגיטלית במלואה ואולי אף אדפטיבית עם LEDים משתנים שמסוגלים להקרין אותיות.

ה-45 תבסס קו מקביל של מכוניות חשמליות ודגמי פלאג-אין שיהיו קצת יותר מתוחכמים מיונדאי איוניק (וכנראה גם יותר מהודרים). דגמים אלו יסייעו ליונדאי להתמודד טוב יותר עם תקנות זיהום האוויר המחמירות באירופה שמאלצות את מקבלי ההחלטות לבצע קיצוצים כואבים. אחד מהם הוא וויתור על מכונית מיני עירונית עם מנוע בנזין או דיזל. לאחרונה למשל פורסם כי קונצרן VW לא עתיד להחליף את סוללת רכבי הליבה הקטנים - סיאט מיי, פולקסווגן אפ! ו-סקודה סיטיגו, אלא לייצר במקומם אלטרנטיבה חשמלית. דברים דומים פורסמו גם בקונצרן PSA וכן בקבוצת פורד (פורד קא עדיין משווקת באירופה). 

למרות זאת, יונדאי, וגם קיה, הן בין חברות הרכב היחידות כרגע שמחויבות להמשיך לשווק רכבי מיני עירוניים עם מנועי בערה. ה-i10 החדשה עתידה להופיע בתערוכת פרנקפורט לצידה של ה-45 עם מכלול רב של חידושים. הפתעות נוספות ממתינות למבקרי דוכני יונדאי, כולל גרסה סופר-קרבית של ה-i30N שרק זכתה לכותר "יונדאי I30nC" ותיוצר במכסה מוגבלת של 600 עותקים.