$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

עם הפנים לעתיד: ב.מ.וו מציגה קונספט 4

ב.מ.וו פותחת את הדלת לדור הבא של סדרה 4 שיצא לכבישים בשנת 2021. אבל מה יהיה עם הגריל הזה?

ניר בן טובים  15.09.19 - 13:09

תגיות: ב מ וו

המכונית האחרונה שאנחנו נדווח עליה במסגרת תערוכת הרכב בפרנקפורט 2019 היא גם ככל הנראה השנויה ביותר במחלוקת - ב.מ.וו סדרה 4 קונספט, או 'קונספט 4', כפי שהיא שורטטה במטה החברה במינכן. הסיבה שהיא מעוררת קדחת של רגשות מעורבים אצל מעריצי הבווארים אינה נסתרת מן העין - הכליות המסורתיות שהשתלטו בגסות על הסנטר של המכונית הרעיונית. כמכונית אב-טיפוס או מכונית טרום-ייצור שיטות אלה שאמורות ללבות את הקהל לרוב לגיטימיות לצורכי קידום, שכן המעבר לפס הייצור כרוך במיתון של הזוויות, הגלגלים וכל הפונקציות שלעתים נראות כאילו נלקחו מסרטי מדע בדיוני. ואולם, מאחר והתוודענו לאחרונה לדגמים כמו ב.מ.וו סדרה 7 המתוחה, ב.מ.וו X7 או ב.מ.וו סדרה 1 שאימצו נוסח מעודכן ולא בהכרח נאה לדעת רבים, לא נהיה מופתעים אם הפורמט ה"משודרג" יוסב לייצור סדרתי בשנת 2021, השנה בה תציג ב.מ.וו את סדרה 4 הבאה.

למרבה המזל, ישנן תמונות ריגול שסותרות במעט את קו המחשבה הזה, אבל זה לא ימנע מ-ב.מ.וו למתוח את גבולות העיצוב קרוב כלל שניתן לדגם הקונספט. מעצבי המכונית אומרים שמקור ההשראה מגיע ממכוניות קלאסיות של החברה כמו ה-328 או ה-3.0 Csi והוא נאמן לשורשי המותג. "ה-קונספט 4 מציב אותנו בחזית עם הרבה בטחון ובאיכות גבוהה מאי פעם... זו הצצה ראשונה לעתידה של סדרה 4 קופה", כך מעיר ראש מחלקת העיצוב של ב.מ.וו, דומאיו דוקיץ'. דוקיץ' מוסיף ומחדד כי הוא בהחלט מודע לביקורת מהסביבה הקרובה, אבל היחידים שהעיצוב של הקונספט 4 גורם להם לאלרגיה הם הגרמנים. "תראה, אנחנו חברה גרמנית. אבל שיעור הצמיחה בקטגוריה הזו באירופה נמוך מאוד. אז מצד אחד, אנחנו מחויבים לשוק הגרמני וגם נדרשים לצעוד בעקבותיו. מצד שני, 60-70% מנפח המכירות שלנו מגיע מחוץ לאירופה - אז אי אפשר להתעלם מכיוונים אחרים שהם כן חשובים לנו ורווחים".

אם נוכל להתעלם מהכליות לרגע, אז לפחות מבחינת פרופורציות ה-4 קונספט נראית בדיוק כמו שאבולוציה של סדרה 4 מחויבת להראות; קווי המותניים שלה שריריים, הפרופיל דומיננטי, יחידות התאורה אלגנטיות מאוד ופתחי האוויר רומזים שבחזית היא תזקק להרבה חמצן כדי לאפשר למנועים שלה לנשום לרווחה. ואם כבר נגענו ביחידות כוח, אז הדיווחים טוענים שאת ארסנל הדגמים שלה יעטרו חטיבות בסיסיות החל ב-2.0 ל' טורבו 4 ציל' עם כ-260 כ"ס ועד 3.0 ל' טורבו ששה צילינדרים עם 380 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויוית. כל דגמי ה-M למיניהם יצטרפו בהמשך הדרך עם יותר מ-500 כ"ס. 

ב.מ.וו תציג את גרסת הייצור בתערוכת הרכב בז'נבה 2020. היא צפויה להופיע לקראת סוף השנה ולעלות לבכורה על הכבישים במחצית הראשונה של 2021.  מה אתם חושבים על העיצוב? הגיבו למטה.