נקודת שפיות: כך תיראה האופל מוקה X החדשה

הדור השני של הקרוסאובר הקומפקטי שהגיע לעולם ב-2012 עבר מהפיכה בעיצוב כמו דגם הקונספט

בועז קורפל
בועז קורפל  26.03.20 - 08:08

תגיות: אופל

תחילת כתבהבשנת 2012 הצטרפה חברת אופל הגרמנית למהפכת הקרוסאוברים הקומפקטיים עם השקתו של דגם חדש שנקרא אופל מוקה. למרות שהגרמנים (שהיו אז תחת בעלות של ג'נראל מוטורס) התעקשו שמדובר בדגם מקורי עם הנדסה גרמנית מקורית, הרי שכולם ידעו וכנראה גם הם, שמדובר בגרסה תאומה של שברולט טראקס שמיוצרת בקוריאה במפעלי שברולט שהם בעצם מפעלי דייהו בעבר. אבל לצורך הסיפור היפה, נזרום עם אופל שהמשיכו לאחוז בקרני המזבח ואף עשו זאת במשנה תוקף ב-2016 עת חשפו את מתיחת הפנים של המכונית שידעה פופולאריות רבה באירופה וברוסיה, והם השיקו את האופל מוקה X שהציעה גם גרסת הנעה כפולה והיא אכן כללה כמה מאפיינים שונים מהאחות הקוריאנית. אבל מאז ועד היום נמכרו מיליוני מנות קבאב דונר בשיפודיות בראסלסהיים שבגרמניה, שם הוצגה ב-2018 מכונית קונספט יפיפיה בשם GT X שבאותם ימים נראתה כמו חזון רחוק, אפילו רחוק מדי מהמציאות שמחכה לאופל.
 
אחרי שהחברה עברה לבעלות PSA הצרפתית, נפתחו הזדמנויות חדשות בפניה להציג טכנולוגיות מתקדמות על בסיס שת"פ עם פיג'ו ויחד עם זאת לשלוף מהמגירה כמה רעיונות ודגמים בלעדיים ואחד מהם הוא הדור השני של אופל מוקה X. אתר האינטרנט הרוסי kolesa חשף את התמונות הראשונות של המכונית שתוצג בחלוף הסערה הכלכלית והיא שולחת לנו את הרמזים לקווי העיצוב הבאים של אופל כולה עם חזית חדשה וצללית צד בתצורת קופה וגם עם זנב שעבר עיצוב מחדש. אין עדיין פרטים ביחס למערכות המנועים ותיבות ההילוכים וגם שאר הטכנולוגיות שתהיינה במכונית אבל אפשר להניח כי כל אלה יגיעו מהמלאי הקיים של אופל ולא צפויה פריצת דרך טכנולוגית אלא יישור קו ושימוש בטכנולוגיה הגבוהה של היצרן הצרפתי כפי שהוצג באחות הקטנה קרי אופל קורסה או ב-208 החדשה או ב-DS3 שחולקות כולן עם המוקה X את אותה פלטפורמה EMP1.
למכונית צפויה גרסה חשמלית מלאה שתהיה זהה לזאת של ה-DS3 עם טווח נסיעה של 300 ק"מ וגם יחידות כוח היברידיות שונות.