$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יגואר מסמנת את הדרך האוטונומית

ניסוי חדש של החברה הבריטית להאיר את הדרך למניעת תאונה

בועז קורפל
בועז קורפל  31.01.19 - 20:57
(JLR)
(JLR)

המרחב הטכנולוגי והיצירתיות של מפתחי הטכנולוגיה למכוניות אוטונומיות נראה אינסופי. מדי יום צצים ועולים רעיונות חדשים שמטרתם ליצור עולם בטוח יותר למשתמשי הדרך השונים ודומה שיגואר/לנדרובר משקיעים המון מחשבה בעניין הזה. לאחרונה פורסם כי היצרן הבריטי פיתח מערכת שתשמיע נקישות בתדרים משתנים לכבדי ראייה שחוששים ממכוניות חשמליות חרישיות שינועו בדרכים. בדרך זאת יוכלו כבדי הראייה לדעת מה המרחק ומהי המהירות של המכונית שנוסעת בכביש ולהחליט האם אפשר או אי אפשר לחצות את הכביש ולהימנע מסכנה.

יגואר לא נעצרו בפיתוח הזה, וכעת הם מדווחים על ניסוי חדש ורעיון מבריק אחר שיסייע להעלאת המודעות של משתמשי הדרך מפני מכוניות אוטונומיות שנעות בדרכים. על פי הרעיון של יגואר, כלי הרכב האוטונומי שנמצא בתנועה, יסמן באמצעות פסי אור לפניו את הכיוון שאליו הוא נוסע וכך משתמשי הדרך האחרים יוכלו לדעת ולהבין את ההתנהלות של אותו כלי רכב ולהתנהג בהתאם.

לא זאת בלבד, פסי האור שכלי הרכב יסמן לפניו יהיו במרחקים משתנים האחד מהשני לפי מהירות הנסיעה שלו, זאת על מנת שהולכי רגל יוכלו לתכנן חצייה של כביש, למשל. במקרה של תנועה מהירה יחסית, המרחק בין פסי האור יהיה קטן והפסים יהיו צפופים. אולם במקרה של נסיעה איטית, המרחק בין פס לפס יגדל משמעותית ויסמן כי הרכב נע בקצב איטי.

הרעיון הוא רק בסיס לרעיונות חדשים אחרים שיגואר מפתחים, ולמרות שנראה כי הרעיון הזה יחד עם השמעת הנקישות יכולים לעבוד יחד ולכסות את הבעיה של הנוכחות של הכלים האוטונומיים בכביש, יש עוד הרבה בעיות אחרות, כמו עניין של תנאי תאורה סביבתיים, בעיות מזג אוויר ועוד. במקרים כאלה שבהם הפתרון איננו מלא, נהוג להתחיל לעבוד איתו במקומות מוגדרים וללמוד תוך כדי תנועה, תרתי משמע, ואז לשכלל ולהתאים את הרעיון למציאות במידה טובה יותר. זהו צעד נוסף של תעשיית הרכב בהכנות לעידן האוטונומי.