$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

2.2 מיליון יורו חשמליים

סדנת פינינפארינה תייצר סדרה של דגמים חשמליים, לרבות SUV

בועז קורפל
בועז קורפל  18.08.19 - 09:29
(תמונה באדיבות היצרן)
(תמונה באדיבות היצרן)

לפני כמה שנים הכותרת הזאת הייתה תופסת את העמודים הראשיים של מדורי הרכב והכלכלה באירופה. למרות שמדובר במהפכה בפני עצמה, הרעש סביב המעבר הצפוי באופן מלא של פינינפארינה לחשמל נראה טבעי ומובן מאליו. ובכל זאת יש בו משהו מאד סמלי על כך שהסדנה המפורסמת נכנסת לעולם החשמלי בקרוב, וזאת לאחר טבילת האש המוצלחת בדמותה של הבאטיסטה החשמלית האקזוטית שהוצגה בחודש מרץ האחרון.

"אנחנו נמצאים בעיצומו של מו"מ עם כמה יצרנים בחיפוש אחרי פלטפורמה מתאימה שעליה יתבססו הדגמים שלנו", אמר מייקל פרשקה, מנכ"ל פינינפארינה. "התכניות שלנו הן להתחיל ולשווק את הדגמים הראשונים תוך 3 שנים". השינוי הבולט בתפיסת הניהול והפעולה של פינינפארינה הגיע בשנים האחרונות. לא עוד סדנה שלוקחת דגם אחד ומשפרת ומעצבת אותו כיד הדמיון הטובה עליה, אלא ממש כניסה לעולם יצרניות הרכב אן כי בקטגוריית המכוניות האקזוטיות וההיפר מכוניות עם מחירי כניסה של 200 אלף יורו ועד למחירים של 400 אלף יורו למכונית.

פינינפארינה מחפשים פלטפורמה מודולארית שטוחה ככל האפשר עם יכולת לנשיאת מארזי סוללות של 100-125kw/h וטווחי נסיעה של 600 ק"מ. הפלטפורמה השטוחה המודולארית היא גם תפיסת הפיתוח של יצרניות רכב גדולות כמו פורשה, פולקסוואגן ואאודי. אולם הבעיה של פינינפארינה היא שהפלטפורמה הנ"ל גבוהה מדי וזה מרחיק את תפיסת העיצוב של המעצבים שלה מהשימוש בה.

מכונית הקצה הוצגה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ השנה ושם הוצגו יכולות הקיצון של פינינפארינה על גבי הבאטיסטה, שמחירה 2.2 מיליון יורו והיא מציעה 4 מנועים בהספק משולב של 1,400 קילו וואט. היא גם מאיצה מעמידה למאה קמ"ש בפחות משתי שניות. טווח הנסיעה של המפלצת ממינכן הוא 450 ק"מ בין הטעינות. פינינפארינה כבר מזמן איננה רק סדנה איטלקית, והיא עברה כמה גלגולים כשלאחרונה היא נרכשה על ידי יצרנית הרכב ההודית מהינדרה.

מהינדרה נכנסה לתחום מרוצי המכוניות החשמליות פורמולה E יחד עם נהג הפורמולה 1 לשעבר, ניק היידפלד, והוא מעורב בפיתוח המכוניות של החברה בגרמניה. לאלה שרוצים לרכוש את הבאטיסטה נספר כי המפעלים התחייבו על ייצור של 150 מכוניות בלבד ונכון לכתיבת שורות אלה, כולן נמכרו מראש.