יונדאי מפתחת בקרת שיוט חכמה עם נהיגה בסגנון אישי

תכונות השימוש במכוניות העתיד יורחבו באמצעות בינה מלאכותית ומערכות הסיוע החכמות הקיימות כיום

בועז קורפל
בועז קורפל  30.10.19 - 07:55
תחילת כתבה
אם אתם בין אלה שאוהבים להשתמש במערכת בקרת השיוט של המכונית שלכם בכל הזדמנות, אז הידיעה הבאה בהחלט תדבר אל ליבכם. כמשתמשי דרך מובהקים ב"קרוז קונטרול האדפטיבי", אתם בוודאי הייתם שמחים לעדכן ולהתאים את התגובות של המערכת לסגנון שלכם ולא להסתפק בתגובות האוטומאטיות של התנהגות המכונית למצלמות, לגלאי הרדאר ושאר החיישנים כפי שזה קורה כיום. לכל אחד מאיתנו יש את הסגנון האישי שלו ובתוכו את הרגלי הנהיגה האישיים שמתאימים לנו כי ככה פשוט אנחנו אוהבים לנהוג וככה אנחנו מרגישים נוח יותר במכונית ותחושת השליטה בה גבוהה הרבה יותר.
 
גם ביונדאי זיהו את העניין והחליטו לקחת את מערכות בקרת השיוט האדפטיביות ולשפר אותן ולאפשר להן מידה מסויימת של "גמישות" בהתאם לסגנון הנהיגה האישי של כל אחד מאיתנו. אם אתם לא סומכים על המערכות הללו או אם אתם לא נהנים מתגובותיה בתאוצה, בלימה ועוד, אז בעתיד תוכלו לשחרר קצת את המתח ולהרשות למכונית לעשות את זה בסגנון שלכם. תהליך הפיתוח כולל איסוף מידע מפורט ועשיר מנהגים רבים שכל דפוס התנהגות שלהם יעבור ניתוח ועיבוד ואם יימצא שהוא מתאים לרוב דפוסי ההתנהגות היומיומיים, אזי הוא ייכנס לתוך "כללי ההתנהגות" של מערכת בקרת השיוט החדשה שכבר קיבלה שם - Smart Cruise Control או בקיצור, SCC. 
בין הפרמטרים שנבדקים והמידע של הנהגים נאסף בתהליך הפיתוח אפשר למצוא את נושא התאוצות ותאוצות הביניים כמו גם את מרחקי הבלימה ועוצמת הבלימה שמפעילים נהגים שונים. עוד נלמדים הטווחים שבהם הנהגים מרגישים נוח יותר ביחס למכוניות אחרות בכביש וגם נושא תפעול ההגה בכבישים מפותלים. כאמור, כל הנתונים הללו יחד עם עזרי הבטיחות הקיימים כיום מוזנים למחשב בטכנולוגיית "לימוד מכונה" שאוגרת את הנתונים מכל החיישנים והבקרות בזמן אמת והתוצאה של הניתוח היא דפוס התנהגות של כל אחד מהנהגים או הנהגות בנפרד. ביונדאי לא הודיעו מהו היעד שהם מתכוונים להתחיל ליישם את הטכנולוגיה במכוניות שלהם, אך הם הצהירו כי היא תהיה בכל המכוניות של יונדאי בעתיד.
 
הדפס