$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ברזיל זה לא רק כדורגל: לקראת מירוץ הפורמולה 1 בסאו פאולו

הקרקס הנודד של הפורמולה 1 מגיע לברזיל ומתכונן לאתגרים מורכבים על מסלול קשה במיוחד. האם כאן יבואו לביטוי מכוניות עם כוח מנועי נחות?

משה פינצ'בסקי  09.11.18 - 09:31
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

תגיות: פורמולה 1

ברזיל היא לא רק מדינת כדורגל, גם הספורט המוטורי פופולארי ואיירטון סנה הוא במעמד של קדוש. על המסלול הישן המקורי של אינטרלגוס כתבתי בעבר (תראו את המירוץ מ-76 ותבינו את האתגר שבשילוב בין הפניות הסופר מהירות שהיו אז לשינויי הגובה והחלק המפותל שקיים עד היום), אבל אם המסלול המודרני מאתגר ביבש, הרי שמזג האוויר הגשום הצפוי, יבחן את הקבוצות ובמיוחד את הנהגים, כפי שמעט מסלולים מסוגלים.

המסלול שבנוי על פני אדמת ביצה מיובשת בין שני אגמים, סובל משינוי גובה פני האדמה הרכה ולכן פני המסלול משתנים משנה לשנה וכמובן שאינם אחידים. לשקעים, למהמורות ולזויות הללו של פני המסלול השפעה עצומה במצב יבש, אבל עוד יותר ברטוב. במירוץ גשום, ישנן נקודות מסויימות על המסלול שאסור להתקרב אליהן וקו נכון מיוחד דרך חלק מהפניות ואפילו בקטעים הישרים, במיוחד בישורת הזינוק סיום.

תנאים רטובים שכאלה הם חדשות מצויינות עבור מרצדס, שכן, לא רק שהמילטון נחשב לנהג הגשם הטוב ביותר, אלא שגם המכונית שלהם הפגינה העונה עליונות בתנאים כאלה. ייתכן שאותם מאפיינים שפוגעים (לעיתים) ביכולת שימור הצמיגים של מכוניות המרצדס בתנאים יבשים, תורמים לטמפרטורת צמיגים עדיפה בתנאים רטובים. בכל אופן, לאורך כל העונה, בתנאים רטובים דירוג הביצועים הציב את מרצדס בראש, אחריהם רדבול ואז פרארי. מבחינת הנהגים, הרי שורסטאפן, כיכב במירוץ הסופר רטוב בברזיל 2016, ונחשב לאיום הכמעט יחיד כנהג גשם על המילטון.

מאחורי שלושת הקבוצות הגדולות, בתנאים רטובים, תהיה זאת הזדמנות עבור הקבוצות עם המכוניות בעלות ההצמדה הגבוהה, השלדה הטובה והמחסור בכוח. מרוויחה ראשונה עשויה להיות קבוצת טורו רוסו, אבל בתנאים גשומים, אלונסו במקלארן עשוי לתת הופעת פרידה מרשימה, במידה ויצליח להימלט מציפורני הנהגים שסביבו. באופן מעניין, בחירת הצמיגים של מקלארן מהווה איזה הימור על החלפת צמיגים אחת, אבל זה כמובן במירוץ יבש. עדיין, אם שישי ושבת יהיו גשומים, אבל המירוץ יהיה יבש על מסלול ירוק, ההימור של מקלארן עשוי להניב דיבידנדים גבוהים ואולי אפילו Best of the rest. האס וסאובר אכזבו עד כה בתנאים גשומים ויפסידו עוד נקודות במאבק הצמוד מול רנו, שצפויים לדעתי להרוויח מגשם. לגבי רייסינג פוינט פורס אינדיה, קשה יותר לצפות, אבל יש להם הבנה טובה במיוחד של המכונית שלהם ולכן אם התנאים ישתנו במהלך הסוף שבוע, הם עשויים להצליח להתאים את המכונית טוב יותר בלי שלל הדאטה שבדרך כלל הקבוצות אוספות במהלך שישי ושבת.

מסתכלים לשמיים

במידה ובסופו של דבר מזג האוויר יאפשר דירוג / מירוץ יבש, הרי שהטמפרטורות לא צפויות להיות חמות מאד וגם זה עשוי לעזור למרצדס, אם כי שילוב של גשם בשישי אבל מסלול יבש בדירוג ובמירוץ עשוי לייצר מצב דומה לאוסטין כאשר הקבוצות אינן יודעות עד כמה הצמיגים יחזיקו מעמד. מאפייני המסלול מעמידים את הצמיגים תחת מאמץ לא קטן ומירוץ כזה עשוי להיות קזינו. צריך לזכור שלמרות שסוגי הצמיגים לכאורה זהים לשנה שעברה, הרי שהשנה, כל סוג רך במידה אחת יותר. אם צמיגי המידיום יתגלו כצמיגי המירוץ העדיפים ויהיה צריך שתי עצירות, הרי שלהמילטון, לפטל ולנהגי הרדבול יש רק סט אחד מהם.