$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דגל השחמט: לקראת מירוץ סיום עונת ה-F1 באבו-דאבי

לפעמים כשאין מה להפסיד יש הפתעות על המסלול

משה פינצ'בסקי  23.11.18 - 15:21
מתוך הגרנד פרי באבו דאבי אשתקד (צילום: Getty)
מתוך הגרנד פרי באבו דאבי אשתקד (צילום: Getty)

תגיות: פורמולה 1

כתבתי לא ממזמן שכל מירוץ גראן פרי הוא עולם ומלואו, אבל לא דין מירוץ בהונגרורינג כדין מירוץ בספא. בטח ובטח המסלול המעצבן באבו דאבי שמסמל עבורי את כל מה שרע במסלולים המודרנים. ייתכן שכאוהד פרארי, אני עדיין סוחב את הטראומה של מירוץ הכרעת האליפות ב-2010, אבל האמת היא שהמסלול ביאס מרינה, הינו מלאכותי לחלוטין, בלי מאפיינים ייחודיים מלבד העובדה שקשה מאד לעקוף בו. כמה קשה לעקוף? אם 2010 הנ״ל לא הסביר, אז תבחנו את המירוץ המוזר מ-2016 כאשר הסיכוי היחיד של המילטון לאליפות היה לעכב את רוזברג ולקוות שהנהגים האחרים איך שהוא יכנסו ביניהם. ובכל זאת, תמיד יש סיכוי למירוץ מרתק גם במסלול בעייתי. כך למשל היה במירוץ הפרידה ממסלול הרחובות הבעייתי בולנסיה.

מזג האוויר החם לא יביא גשם, אבל אולי יכניס את הקבוצות שוב לבעיית צמיגים, למרות שזהו אחד המסלולים עם שחיקת הצמיגים הנמוכה ביותר בסבב ועריכת המירוץ עם שקיעת החמה רק תורמת לזה. זה לא שהאספלט נהיה קר, אלא שהוא רק חם מאד ולא לוהט. עד כמה המסלול אינו שוחק צמיגים? תראו את ההסבר של פירלי. זה מה שמאפשר לפירלי להביא את שלושת התרכובות הרכות ביותר האפשריות למירוץ. כשהתרכובת הקשה ביותר היא הסופר סופט (האולטרה סופט של שנה שעברה, כן?) אז או שפירלי מהמרים או שיש בעיה עם המסלול.

הדבר המוזר הוא שנהגי מרצדס העדיפו עוד סט של האולטרה על הסופר סופט לעומת נהגי פרארי. המכוניות של מרצדס בדרך כלל מתנהגות טוב יותר ככל שהתרכובת קשה יותר, אבל ייתכן שזה יקנה למרצדס ורדבול אפשרות לעשות את Q2 על סט טרי לגמרי של אולטרה סופט או ישאיר סט כזה למירוץ למקרה של מכונית בטיחות אחרי אמצע המירוץ. בכל מקרה, אם יתגלה שהצמיגים אינם מחזיקים מעמד באורח פלא, המרוויחים הגדולים כמעט בוודאות יהיו רדבול.

נתראה במקום אחר...

זה מביא אותי לפרידות הנוספות במירוץ זה מלבד מעונת 2018. ריקארדו עוזב את רד בול והבטיח דמעות. רד בול היו ביתו וחממת גידולו מהפורמולות הנמוכות. הפרידה המשמעותית ביותר היא כמובן של אלונסו מהסבב. פרננדו הוא נהג ענק והפרידה הזאת בהחלט מצדיקה כתבה נפרדת, אבל אוהדיו יוכלו להמשיך להנות מכישרונו והמרדף הייחודי שלו אחר כתר שלושת הניצחונות: מונקו, לה מאן והאינדי 500. הייתי מקווה להופעת פרידה מרשימה, אבל המצב של מקלארן בזבל והמסלול ביאס מרינה שם את הדגש על האצה ובלימה שגם ככה הם לא נקודות החוזקה של המקלארן.

אני נפרדים גם מסירוטקין שהספונסרים שלו הרימו ידיים מויליאמס. במקומו נקבל את החזרה המרגשת של קוביצה. אני מאד מקווה שרוברט לא יבייש את עצמו. נהיגה תחרותית בפורמולה 1 היא כמו שחייה במים שורצי כרישים. כל סימן לחולשה יביא לתקיפה מיידית ללא סנטימנטים למוגבלות שלו או לעברו.

ניפרד לפחות זמנית גם מאוקון, שיקווה לחזור אחרי שנה הבאה, אולי כמחליפו של בוטאס. בדיון בקבוצת הוואטסאפ סביב בני זוגו של המילטון, עלה כמה מצבו של ולטרי עגום. הוא עכשיו לחלוטין מספר 2 ללואיס ואלא אם יקרה הבלתי יאומן והוא יצליח לנצח את המילטון בשנה הבאה, כדאי שיתחיל לחפש קבוצה חדשה. לפחות הוא שרד יותר זמן מבן הזוג הפיני האחר של לואיס: קובליינן. למעשה, להמילטון היו שני בני זוג ששרדו היטב (בלי להתייחס לאירועי 2007 במקלארן) והם באטן ורוזברג. שניהם אלופי עולם, רק שבאטן עשה זאת במכונית עם עליונות ביצועים במהלך לפחות מחצית מעונת 2009 ועם באריצ׳לו כבן זוג ואילו רוזברג היה קרוב להמילטון במשך שלוש שנים כאשר באחרונה אף הצליח לקחת את אליפות העולם.

אז כ״פולני״ אני כותב שצפוי מירוץ משעמם, אבל בסתר ליבי מקווה להפתעה…