$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורמולה 1 הונגריה: וורטספן חסר הרחמים

רגע לפני חופשת הקיץ, תדרש תצוגה מיוחדת מרד בול וורסטאפן בכדי לעצור את מרצדס בהונגריה

משה פינצ'בסקי  02.08.19 - 15:21

תגיות: פורמולה 1

הגענו למירוץ הכי פחות אהוב עלי אישית באליפות. ההונגרורינג תואר כמונקו ללא הבתים, ולמרות שזה לא מדוייק, זה נכון מהבחינה, שעקיפות תחרותיות על המסלול האיטי הזה הינו נדירות וקשות ביותר לביצוע, אלא אם מזג האוויר מתערב.

השוואה נכונה יותר של ההונגרורינג הינה למסלול קארטינג ענק. כמעט כל הפניות איטיות יחסית וארוכות, מה שמקשה מאד על המכוניות להישאר צמודות, במיוחד לאורך הפנייה הארוכה שמובילה לישורת היחידה שקיימת. הקבוצות מריצות את המכוניות עם הצמדה מקסימלית לטובת הפניות בידיעה שהמחיר בקטעים הישרים כמעט לא משפיע וכמובן שההצמדה תורמת גם לעמידות של הצמיגים, אבל ברגע שההצמדה נפגעת בגלל קרבה למכונית מלפנים, הנהג לא יכול לעשות דבר.

מאפייני מסלול כאלה מתאימים בעיקר לשתי קבוצות: מרצדס ורד בול. לא מדובר רק בהצמדה האווירודינמית, אלא גם ביכולת השלדה והמתלים לייצר אחיזה מכנית במהירויות הנמוכות. היתרון של מרצדס מבחינת כוח לא יבוא כמעט לביטוי בהונגרורינג, אבל עלתה תאוריה שמרצדס הצליחה לפתח את ההיגוי והמתלים הקדמיים כך שבהפניית הגה חזקה יותר, כנדרש בפניות האיטיות, החלק הקדמי של הרכב מייצר יותר הצמדה אווירודינמית ובכך עוזר למכונית להיות זריזה יותר בפניות הללו ולסבול פחות מתת היגוי. לכאורה, רעיון פשוט, אבל הביצוע קשה ביותר. כמובן שאווירודינמיקה משתנה אסורה למעט כנף ה DRS, אבל ישנם חלקים נעים במכונית עם השפעה אווירודינמית כגון הגלגלים והמתלים, אלה שלייצר אפקט אווירודינמי נכון ויעיל זה עניין מסובך.

זכור לי במעומעם שמקלארן ניסו להאיץ את האוויר דרך הדיפיוזר האחורי באמצעות המפלטים כבר בשנות התשעים, אבל התוצאה הייתה שינוי לא רצוי בהצמדה בתוך הפניות יחד עם השינוי בלחיצה על דוושת הגז. רק הפיתוח (הלא חוקי לעניות דעתי) של המנועים שממשיכים לפלוט גזים בלחץ גם בעזיבת המצערת, אפשרה לקונספט הזה להצליח. מעניין מה האמת לגבי מרצדס.

פרארי צפויים להתקשות בהונגרורינג. בהוקנהיים הם הפגינו ביצועים תחרותיים ביותר לא רק ביום שישי הלוהט אלא גם בשבת הנוחה, אבל כל הביצועים האלה היו בסקטור הראשון והשני המהירים ואילו מרצדס ורד בול היו מהירים מהם בהרבה באצטדיון הטכני שמזכיר יותר מכל את הונגריה.

העניין הגדול בהונגריה עשוי להיות מזג האוויר (אמן)! ביום שישי צפוי להיות חם, בשבת לוהט, אך בראשון גשום! הלוואי! גשם ותנאים משתנים יהפכו את המירוץ בהונגרורינג מתהלוכה לתאווה! קשה לשכוח את המירוץ ב 2006. ככה אולי נקבל סוף סוף את המאבק ראש בראש בין המילטון לורסטאפן בגשם. דרך אגב, לקלר הראה בהוקנהיים שלפחות בתנאים משתנים יש לו מה למכור עם הפרארי.

פירלי ממשיכה עם התרכובות ה״רגילות״ של האולטרה סופט משנה שעברה כתרכובת הרכה, תרכובת הסופט של שנה שעברה כתרכובת הביניים ותרכובת המידיום משנה שעברה כתרכובת הקשה. בחירת הצמיגים על ידי הנהגים כמובן תהיה חסרת משמעות אם המירוץ יהיה על מסלול רטוב כמו בהוקנהיים, אבל אם לא ירד גשם, תעלה השאלה האם פרארי ינסו שוב לבצע עצירה אחת בלבד לאחר זינוק עם הצמיגים הרכים או ששלושת הקבוצות הגדולות תנסנה לעבור את מקצה הדירוג השני על צמיגי הביניים ולזנק איתם.

מאחורי שלושת הגדולות הקרב במרכז הגריד יהיה מר, היות ויש בו להכריע את המירוץ. אני משער שמקלארן ורנו תהיינה המובילות, אבל אולי האס יפתיעו במסגרת המשך המבחנים למכונית הסוררת שלהם (שהיא עוד כלום לעומת הנהגים של הקבוצה). הסוס השחור לדעתי יהיו טורו רוסו, אבל הם מתקשים להוציא את המקסימום בדירוג והשיפור הקבוע שלהם במירוץ לא יעבוד בהונגריה, אלא אם כמובן ירד גשם. אלפא הפתיעו לטובה בהוקנהיים, אבל לא בסקטור האחרון. הלוואי ויפתיעו שוב. התוצאות שלהם מהוקנהיים עדיין לא סופיות. מבחינה זו, מירוץ רטוב בהונגריה יתן עוד הזדמנות לרייסינג פוינט ולויליאמס להרוויח נקודות.

יאללה, להתפלל לגשם!