$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורמולה 1: קריאת כיוון בסוצ׳י

המסלול ברוסיה הוא מעוזם של מרצדס, וגם האוהדים יהיו לצידם

משה פינצ'בסקי  27.09.19 - 13:44
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

תגיות: פורמולה 1

ברוסיה אוהבים מרצדס (שחורות) ובקבוצת מרצדס אוהבים את רוסיה. בכל המירוצים בסוצ׳י נצחה קבוצת מרצדס. אמנם המירוצים נערכים שם רק מ 2014, כלומר בתקופת השליטה של מרצדס, אבל הדומיננטיות של הקבוצה שם מצביעה על איזו התאמה מיוחדת של מאפייני המסלול למאפיינים של המכוניות ו/או הבנה טובה יותר של הקבוצה של מה נדרש בכדי לנצח שם. זה יהיה מבחן חשוב לשיפור של פרארי במסלולים שמצריכים הצמדה אווירודינמית גבוהה יחסית. אם פרארי יצליחו לתת כאן פייט מבחינת הביצועים למרצדס, אזי צפוי לנו סוף עונה מרתק מבחינת תחרותיות ונצחונות, למרות שהאליפויות סגורות (למעט בתרחיש ההזוי של כמה תאונות רצופות של המילטון).

 

 

המסלול שנבנה בכפר האולימפי בסוצ׳י, מאופיין בעיקר בפניות איטיות וקצרות, שתי ישורות די ארוכות ופנייה 3 הארוכה. זה אומר שמבחינת הצמיגים, פועלים עליהם בעיקר כוחות לאורכם, במהלך הבלימה וההאצה ולמעשה הצמיגים מאותגרים רוחבית רק בפנייה 3. פני המסלול נחשבו במקור כחלקים ביותר, אבל עם הזמן השתפשפו קצת. עדיין, הבלאי של הצמיגים נמוך מאד וצפויה רק עצירה אחת, במיוחד משום שפירלי מביאים השנה תרכובות קשות מאשר בשנה שעברה, כאשר התרכובת הרכה (האדומה) הינה תרכובת האולטרה סופט ולא ההייפר סופט (שהשתמשו בה בשנה שעברה). תרכובת הביניים (הצהובה) הינה הסופט והתרכובת הקשה הינה המידיום. זוהי נקודה מעניינת נוספת מאחר ועלתה טענה שחלק מההצלחה של פרארי בסינגפור נבע מהשימוש בתרכובת ההייפר סופט.

 

בכל אופן, שימו לב לבחירת הצמיגים של המילטון. הוא מאמין כנראה שלא תהיה לו בעיה לעבור את Q2 עם הצמיגים הצהובים.

מזג האוויר צפוי להוות גורם משמעותי במהלך סוף השבוע, אבל התזמון המדוייק של הגשם כמובן לא ידוע. מלבד המירוץ בגרמניה עוד לא היה לנו מירוץ העונה בתנאים משתנים באמת ובסוצ׳י אין לקבוצות ולנהגים ניסיון עבר כזה, כך שבמקרה של גשם, צפו לבלאגן. שני נהגי הגשם המוכחים ללא ספק הם כמובן המילטון וורשטאפן והביטחון העצמי שלהם עשוי לעשות את כל ההבדל.

 

מרצדס מגיעים לסוצ׳י עם אקסטרה מוטיבציה להחזיר את פרארי לגודל הטבעי וכמובן לשמור על בלעדיות הניצחונות ברוסיה. דווקא בגלל היתרון העצום שלהם באליפויות, יש לי הרגשה שהם יהיו הרבה יותר אגרסיביים מבחינה טקטית במהלך הסוף שבוע, לגרום לאחרים להגיב אליהם ולא להיפך. מאפייני המסלול ככל הנראה מתאימים במיוחד לתכנון המכוניות של מרצדס. ייתכן שפני המסלול החלקים (כיום פחות) מאפשרים למרצדס למקסם את העובדה שהמכוניות שלהם משתמשות בפחות Rake (זנב המכונית פחות מוגבה ביחס לאף), אולי בגלל שאפשר להשתמש בכיוונון מתלים יותר מוקשח.

 

רד בול וטורו רוסו החליטו לספוג עונשים על הגריד לטובת מנועים נוספים שבהם יוכלו להשתמש במירוץ הביתי של הונדה בסוזוקה. הנדפק העיקרי הוא כמובן קוויאט שיאלץ לזנק מזנב הטור דווקא במירוץ הביתי שלו. ייאמר שבזכות שתי הישורות המשמעותיות, עקיפות בהחלט אפשריות בסוצ׳י, אם כי במצבים תחרותיים, זה קשה. התקדמות של רד בול במהלך המירוץ צפויה והקבוצות האחרות לא תלחמנה מלחמת חורמה בהם, אבל מול טורו רוסו המאבק צפוי להיות אגרסיבי הרבה יותר. יהיה מעניין במיוחד לראות איזה קוויאט יופיע בסוצ׳י. הנהג השקול של העונה או הטורפדו של סינגפור.

 

בכל מקרה ההיעדרות של רד בול מהחוד תיצור מאבק נקי בין מרצדס לפרארי וזה מחייב קודם כל ששתי המכוניות תהיינה בחוד ותוכלנה לתקוף או להגן. מהבחינה של ניהול הנהגים למרצדס יש יתרון גדול שכן עושה רושם שבוטאס השלים עם תפקידו ויקריב את המירוץ שלו לפי הצרכים של המילטון. בפרארי לעומת זאת עשויים להתרחש פיצוצים אמיתיים בין הנהגים, למרות ההבטחה של לקלר לסתום את הפה מעכשיו.

 

במרכז

 

המאבק בין מקלארן לרנו ימשיך להוות נקודת עניין מרכזית. עושה רושם שמבחינת ביצועים הקבוצות קרובות מאד וכמובן שהפרס על המיקום הרביעי באליפות היצרנים מושך מאד. הנהגים הוכיחו כבר שזה המאבק בו עפים מירב הניצוצות האמיתיים כאשר הולקנברג מנסה גם להציל את הקריירה האישית שלו.

 

מאחוריהם יש לי תחושה שיהיה זה סוף שבוע טוב לאלפא רומיאו. המכונית הפגינה ביצועים טובים במירוצים האחרונים ללא נפילות ויש גבול לכמה מזל רע יכול להיות לנהג הפיני שלהם. ההיעדרות של טורו רוסו תעזור להם מאד, אבל הם כמובן צריכים לקחת בחשבון את רייסינג פוינט ובמיוחד פרז שבטוח ינסו שוב לנצל את יכולתם לשמור על הצמיגים.

 

בסוף מגיעים להאס ולויליאמס. בהאס כנראה יביאו שתי מכוניות שתצורה המקורית שלהן נוסח אוסטרליה בכדי שגם מאגנוסן יוכל לבחון ולא רק גרוז׳ן. אלה דברים שהיו צריכים להיעשות כבר בצרפת ונעשים רק עכשיו. ההסבר היחיד למבחנים הכה מאוחרים האלה הוא שיש לכך חשיבות גדולה גם עבור התכנון של המכונית לעונה הבאה (ללא שינויים טכניים בתקנות). ויליאמס מצידם לא יוכלו לקוות שמיקום על המסלול בסוצ׳י ניתן להגנה מול מכוניות מהירות יותר. זה הולך להיות סוף שבוע קשה עבור הקבוצות הללו.