$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

גרנד פרי רוסיה: פרארי מתכננת ומרצדס צוחקת

מרצדס נותרו בלתי מנוצחים בסוצ׳י עם מזל רע לפרארי

משה פינצ'בסקי  01.10.19 - 08:34
המילטון ו-בוטאס. הכול חיוכים (צילום: Getty)
המילטון ו-בוטאס. הכול חיוכים (צילום: Getty)

תגיות: פורמולה 1

לא מחלקים עוגה בטרם היא נאפתה. בשל הישורת הארוכה בסוצ׳י, הראשון שמגיע לפנייה הראשונה בזינוק נותן סליפסטרים נפלא למכונית שמאחוריו. פרארי חששו מאד ממכוניות המרצדס ובמיוחד מהמילטון, ולכן תכננו היטב את הזינוק (בניגוד למונזה בשנה שעברה למשל). על פי הנהגים ובינוטו, התוכנית הייתה שבהינתן זינוק התחלתי טוב יותר לשתי הפרארי הודות לצמיגים הרכים, פטל ייצמד לאחורי המכונית של לקלר ויהנה מהסליפסטרים ולמעשה יעקוף את המילטון או יחסום אותו. ההתבכיינות של לקלר מתישה ומעצבנת, אבל צריך לסייג, שבניגוד לסינגפור שם דבר לא תוכנן (אלא פשוט קרה לרעתו), בסוצ׳י, לקלר קיים את חלקו בתוכנית, אבל פטל גילה שהוא יותר מהיר מלקלר בתחילת המירוץ והשתמש בזה כתירוץ בכדי לנסות לצאת מזה. לקלר הופתע, פרארי נתנו הוראה לפטל שלא כובדה ולכן פרארי יצרו את החלפת המיקומים בעזרת אנדרקאט ללקלר וזה דווקא עבד לא רע. עדיין, כל ההתבכיינות הזו בקשר לא מכובדת ולא מכבדת. פרארי צריכה להביא את גונתר שטיינר שיענה לנהגים בקשר וברצינות, פרארי צריכה לשבת עם הנהגים ולהבהיר את המצב. נהג שלא מבצע הוראות יחטוף. אף אחד לא נמצא מעל הקבוצה.

 

חטא היוהרה הזה של פרארי, כאילו הם בהפרש עצום ממרצדס הוא היבריס לאלת המזל והעונש מיידי. לא רק שפטל פרש עם תקלה מכנית, אלא שזה קרה בדיוק בתזמון המושלם למרצדס שהרוויחו חצי עצירה חינם מבחינת זמן בשל ה-VSC, מספיק בכדי להכניס אחד אחרי השני את המילטון ובוטאס ועדיין לצאת לפני לקלר. אחרי המירוץ שמעתי הרבה האשמות נגד פרארי על מדוע חיכו עם העצירה של לקלר תחת מכונית הבטיחות, אבל העובדה היא שאחרי שמרצדס זכו במתנה הזו, לא הייתה לפרארי הזדמנות לזכות בחזרה במיקום באמצעות עצירה נוספת. לקלר היה צריך לעקוף את שתי המרצדס וזה היה בלתי אפשרי שכן נדרש יתרון ביצועים של הרבה יותר מ-0.4 שניות להקפה שלקלר סגר בו על בוטאס. במהלך המירוץ לפרארי היה יתרון קל על מרצדס בביצועים של הצמיגים הרכים וכנראה למרצדס היה יתרון קל על צמיגי הביניים הצהובים. כך או כך, לאף נהג לא היה יתרון מספיק בכדי לבצע עקיפה תחרותית ללא טעות או תקלה לנהג הנעקף.

 

מצהלות השמחה במחנה של מרצדס, המילטון, אוטוספורט וסקיי הבריטית, מהניצחון על האיום האדום החדש, רק מחזקים את גודל המהפך שפרארי ביצעו לאחר חופשת הקיץ. מזכיר לי קצת את החגיגות שם לאחר שהמילטון הצליח לנצח את ורשטאפן בהונגריה. המלך הבריטי מצליח להכניע את הטוענים הזרים לכתר. אם בהונגריה היה מדובר באחד הניצחונות הגדולים לדעתי האישית בקריירה של המילטון, הרי שהמירוץ בסוצ׳י נפל לידיו במזל ובכל זאת, כל אחד מייצר את מזלו והמילטון הוא זה שהצליח בהקפת דירוג מדהימה להקדים את פטל, למרות היתרון הגדול שהיה לפרארי בדירוג. גם בסטינט הראשון של המירוץ, המילטון נתן תצוגת נהיגה מדהימה בכדי להישאר קרוב מספיק למכוניות הפרארי ונעלם לבוטאס (גם אחרי שולטרי עקף את סאיינז). כל אלה דברים שגורמים לי לתת לו לטעמי את תואר נהג המירוץ.

 

בפרארי חייבים להסדיר כאן ועכשיו את המצב בין הנהגים. כל אחד מהנהגים כבר הפר הוראה ברורה של הקבוצה. לקלר ב-Q3 במונזה (בנסיבות מקילות) ופטל בסוצ׳י (גם בנסיבות מקילות), אבל אסור שזה ימשיך וגם לא ההתבכיינות. מי שיפר הוראות יאכל אותה וזה צריך להיות ברור. לא יכול להיות פה מצב נוסח המילטון ואלונסו במקלארן 2007. לקלר הוא העתיד ולמעשה גם ההווה. אפשר לתת להם מעמד שווה כי האליפויות סגורות, אבל שניהם צריכים להבין שהם מחוייבים להוראות הקבוצה ובמיוחד להתרגל לזה לקראת העונה הבאה. פטל הוא ממש (אבל ממש) לא סוס מת. לקלר צריך להבין את זה גם. אם הוא מנצח אותו, שיעשה זאת עם מהירות ולא בהתבכיינות.

מקס והחברים

ברד בול ובטורו רוסו נתנו את הכבוד להונדה והיכולת למקסם את הביצועים במירוץ הבא בסוזוקה. ורשטאפן יכול לספוג עונש של 5 מיקומים ועדיין לסיים אחרי מרצדס ופרארי ואלבון מוכיח שהוא בהחלט ממשיך להפגין את יכולת העקיפה שלו במחצית השנייה של המירוצים, כשהמכונית מתחילה להעניק לו את הביטחון. למרות הריסוק שלו בדירוג, אני חושב שהוא הפגין ביצועים ומנטליות מספקים בכדי לזכות במושב לעונה הבאה ולו בגלל שאין איזו אלטרנטיבה מדהימה. קוויאט נתן מירוץ טוב וחזר להפגין שיקול דעת, אבל הוא לא בדיוק מדהים ביחס לגאסלי או לאלבון ויש גבול לכמה הזדמנויות ניתן לתת לו ברד בול.

 

מועמד בכיר לנהג המירוץ היה קרלוס סאיינז ממקלארן. המירוץ הזה מתאר במיקרו את העונה שלו. מיקסום ביצועים והזדמנויות. הוא עושה מעט טעויות ודי מוציא את המקסימום מהמכונית. לאור ההודעה על חזרת מקלארן למנועי מרצדס החל מ 2021, יהיה מרתק לראות כיצד ענקית הפורמולה 1 הזו מצליחה לחזור לחוד ולהתמודד על אליפויות. האם ההחלפה הצפויה תפגע ביחסים עם רנו ובביצועים בעונה הבאה? האם סאיינז הוא הנהג המתאים? אינני יודע. רק כאשר לקבוצה יהיו הביצועים הנדרשים נוכל לבחון את הנהגים. ואפרופו, כן, לנדו הוא בחור מגניב, מצחיק ונהג מהיר! יש פה בסיס טוב לבנות עליו! זה מעולה לפורמולה 1 שקבוצה מפוארת כזו עם בסיס אוהדים ענק חוזרת לחוד. הלוואי על ויליאמס...

 

סרחיו פרז ורייסינג פוינט גם כיכבו במירוץ כצפוי. העידכונים האחרונים נתנו לרייסינג פוינט את הביצועים הדרושים בכדי לחזור להתמודד ב״חוד״ של מרכז הגריד. פרז באמת יודע כיצד להוציא את המיטב מהצמיגים שלו וכמובן האסטרטגיה שלו מרוויחה כל פעם שיש מכונית בטיחות. סטרול לא הצליח להעביר מירוץ נקי כזה.

 

הפתעה מבחינתי היו הביצועים של האס במירוץ. אם גרוז׳ן הצליח להסתבך שוב בזינוק לאחר דירוג מעולה (שלוש מכוניות לתוך פנייה הדוקה אחת לא הולך), הרי שהביצועים של מאגנוסן במירוץ הראו שאולי האס הצליחו לפתור את בעיית הבלאי של הצמיגים שלהם. לא הייתי ממהר להמר על זה, שכן זה קרה במסלול עם הבלאי אולי הנמוך ביותר באליפות, אבל אפשר לקוות שהם סוף סוף מצאו משהו. מה שבטוח זה שמזל אין. מאגנוסן איבד שליטה בבלימה לפנייה 2 במהלך המירוץ, איבד מיקום, אבל חזר למסלול לא בדרך שסומנה בשטח המילוט בגלל שיצא מהמסלול בנקודה מאוחרת בפנייה שהקשתה עליו לעבור משמאל לסימונים שנקבעו. למרות זאת, השופטים החליטו להעניש אותו בתוספת זמן ונראה איך ייגמר הסיפור עם המנהל העצבני ביותר באליפות שהביע דעתו על רמת השיפוט.

 

רנו יצאו מסוצ׳י בשן ועין. מה ריקארדו חשב שיקרה בזינוק בקו החיצוני עם גרוז׳ן וג׳יובנצ׳י בפנימי, לא ברור, אבל זה גמר לו את המירוץ בהקפה הראשונה. הולקנברג הצליח להוציא נקודה, אבל מקלארן שוב ברחו להם באליפות היצרנים וגם כלקוחות אחרי השנה הבאה.   

איש הקרח פושר

הפתעה רעה כנגד הציפיות שלי, הגיעה מקבוצת אלפא רומיאו. רייקונן לא הצליח להתקדם ל-Q2 וג׳יובנצ׳י שוב הסתבך בזינוק כאמור לעיל. חשבתי שהמכונית של הקבוצה יכולה להתאים למסלול, אבל טעיתי. עולות כאן 2 שאלות של מגמות הירידה בביצועים של קימי ושל הקבוצה כולה. סימונה רסטה חזר לפרארי, אבל קשה להבין נפילה מיידית כזו. המירוץ בסוזוקה יהיה מבחן חשוב לקבוצה.

 

אז אם למישהו עוד היו חלומות על איזה נס אליפות נוסח רייקונן בפרארי ב-2007, אפשר לחתום על האליפויות של מרצדס והמילטון. לעומת זאת, מצפים לנו מירוצים מרתקים בין מרצדס, פרארי ורד בול כאשר הביצועים של הקבוצות קרובים ביותר! האם פרארי יהיו כה תחרותיים גם במסלולים עם פניות מהירות וארוכות כמו סוזוקה ו COTA? האם רד בול – הונדה – ורשטאפן יוכלו להוציא משהו מיוחד בסוף העונה כמו בשתי העונות האחרונות? איך המילטון ינהג עד שיזכה רשמית באליפות וכיצד אחר כך? מה יהיה בין לקלר לפטל? נצפה ונהנה!

 

תוצאות המירוץ בסוצ׳י

 

אליפות הנהגים

 

אליפות היצרנים