$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לקראת גרנד פרי ארה"ב: חגיגות האליפות של לואיס המילטון

ברקע מירוץ פתוח ומרתק בין שלושת הקבוצות הגדולות וגם היכרות ראשונה עם הרגולוציות החדשות ל-2021

משה פינצ'בסקי  01.11.19 - 12:47
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

תגיות: פורמולה 1

אחד הדברים המצחיקים ששמעתי אחרי פודיום הניצחון הגרנדיוזי במקסיקו, היה לנסות לדמיין את קוויאט או רייקונן מנצחים ואז עולים עם הפרצופים הקפואים שלהם מתוך הרצפה... איזה מזל שיש את המילטון. מעבר לכל כשרונו כנהג, הוא גם שואו-מן אמיתי והסלב האמיתי היחיד מהפורמולה 1 בארה״ב. עוד ניצחון שלו ב COTA ובעלי המסלול יצטרכו להכריע על שינוי השם בין המילטון למארקז.


מזה שנתיים שאנו מגיעים ל-Circuit Of The Americas כאשר למעשה האליפות מוכרעת. זה מצער מאד כי מדובר באחד המסלולים הטובים והמאתגרים באליפות, שמגיעה לו מלוא תשומת הלב. מסלול COTA משלב סדרת פניות מפנייה 2 ועד 10 בדומה לאסים של סוזוקה. פניות מהירות עם שינויי גובה וזוית שפיעה שמחוברות אחת לשנייה ודורשות מהנהג ומהרכב להוציא את המקסימום מסך כל הפניות תוך פשרה על מהירות מקסימלית בפנייה כזו או אחרת. שני הקטעים הבאים של המסלול הינם מודרניים יותר באופיים, אך גם בהם יש ישורת ארוכה ופניות בינוניות ואיטיות בשילוב שינויי גובה וזוית. מאפיין מיוחד נוסף של המסלול הינו ישורת הזינוק / סיום עם העלייה החדה שמסתיימת בפניית ההיירפין, בעלת רוחב מסלול רחב מאד בכניסה וביציאה, יחד עם זוית שפיעה שלילית באפקס ולכן אתגר לנהגים לבצע עקיפה שם.


הסיכום של מאפייני המסלול מבחינת הדרישות מהקבוצות שם את הדגש על היעילות האווירודינמית של המכוניות, שכן נדרש איזון בין ההצמדה לפניות המהירות באסים לבין המהירות לאורך הישורות ובמיוחד הישורת האחורית הארוכה. בתחום הזה הפגינה מרצדס עליונות בשנים האחרונות, אבל ייתכן שבדירוג עדיין פרארי יהנו מיתרון וזה מתכון למירוץ טוב בו המכוניות היותר מהירות מזנקות לא מהשורה הראשונה. רד בול גם כן יהיו חזקים במירוץ, אבל לא יהנו מהתנאים הייחודיים של מקסיקו ולכן יחסרו כוח בדירוג.

בשנה שעברה רייקונן וורשטאפן על עצירה אחת הקדימו את המילטון על שתיים, אבל השנה פירלי מביאים תרכובות קשות יותר עבור צמיגי הביניים (תרכובת הסופט של שנה שעברה) ועבור הצמיגים הקשים (תרכובת המידיום של שנה שעברה). למעשה אותן תרכובות כמו במקסיקו, מה שיקל על אסטרטגיה של עצירה אחת. ניתן לצפות מכל שלושת הקבוצות הגדולות לעבור את Q2 על צמיגי הביניים בכדי לא לזנק על הצמיגים הרכים (תרכובת האולטרה סופט של שנה שעברה), א-ב-ל, בשנה שעברה כן זינקו איתם, כך שתיתכן הפתעה.

 

בחירות הצמיגים של הנהגים:




מזג האוויר צפוי להיות קר מהרגיל, אך יבש, מה שעשוי לעורר בעיות לכוונן את המכוניות כך שתצלחנה לשמור את כל סוגי הצמיגים בטמפרטורות הנדרשות. הצמיגים הקשים (תרכובת מידיום) דורשים טמפרטורות גבוהות יותר מהצמיגים הרכים (תרכובת האולטרה סופט) וכמו שראינו במקסיקו עם מקלארן, מכונית יכולה להיות מעולה על סוג אחד אבל גרועה על אחר.


בקו האמצעי

מאחורי שלושת הגדולות, אני צופה ממקלארן לחזור לעצמם (במירוץ) ולמעשה להיות ללא תחרות על הבסט אוף דה רסט. בשאיפה רנו יפתיעו לטובה וכן יתנו פייט, אבל בשביל זה הם יצטרכו להיות טובים גם בדירוג וגם במירוץ ואת זה הם לא עשו כבר הרבה זמן. במקסיקו פרז זכה במירוץ מרכז הגריד וגם באוסטין הוא עשוי לזרוח, אם כי ייתכן שהמירוץ ידרוש פחות שימור צמיגים. זה הפורטה שלו ושל רייסינג פוינט ולפעמים גם סטרול מצליח. לעומת זאת את טורו רוסו אני לא רואה חוזרים על הביצועים שלהם ממקסיקו, אבל הם גם לא יהיו רחוקים משלושת קבוצות מרכז הגריד הנ״ל.


קצה הגריד האחורי התעבה בהצטרפות אלפא רומיאו והאס לויליאמס. אני לא חושב שאלפא יסבלו כמו במקסיקו, אבל האס במזג אוויר קריר עלולים באמת להתדרדר אפילו אל מאחורי ויליאמס! אני לא יודע כבר מה הם עושים ולפי תגובות הקבוצה, כנראה לא אכפת להם. בויליאמס מאד אכפת ואם ראסל וקוביצה יפסיקו להיאבק ביניהם, אולי ראסל יצליח הפעם להקדים את שני נהגי האס.

התייחסות לשינויים בתקנות ל 2021

נכון לכתיבת שורות אלה, נראה שהויתור של ליברטי וה-FIA לקבוצות הגדולות / ליצרני המנועים הינו להמשיך עם המנועים הקיימים למרות שהם מקנים כוח עצום ליצרנים ולהמשיך עם חלוקת כספים לא שיוויונית לחלוטין (אם כי ייתכן שתהיה שיוויונית יותר מבעבר). בתמורה עברו שינויים ראדיקליים שהחשובים ביניהם הם מגבלת התקציב של 175 מיליון דולר לעונה, הכנסת חלקים סטנדרטיים למכוניות (שכל הקבוצות תצטרכנה להשתמש בהן ובכך לחסוך כסף) וכמובן השינוי הטכני של המכוניות והחזרת האפקט הקרקעי כסיוע ליכולת המכוניות להתחרות זו בקרבת זו.

 

אם הדברים אכן יסתיימו כך, הבעיה הבאה תהיה להגביל את מירוץ החימוש שצפוי לפרוץ בין שלושת הקבוצות הגדולות להתחזק בכמה שיותר נכסים יקרים לפני מגבלת התקציב, כגון מנהרות רוח חדישות, מחשבים וסימולטורים, מערכות ייצור חדשות וכו׳. הם יכולים לעשות זאת עד ינואר 2021, ובכך לייצר לעצמם יתרון שימשיך עמוק לתוך תקופת מגבלת התקציב שלאחר מכן. לכן הפרטים הקטנים כגון החלקים הסטנדרטיים עשויים להיות מכריעים מאד עד כמה יתרון יהיה לקבוצות הגדולות אל תוך 2021 והשנים שלאחר מכן.