$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי קונה לייט – מבחן דרך לגרסת 2X4

הקרוסאובר הקטן של יונדאי עכשיו בהנעה קדמית במחיר אגרסיבי. האם ההבדל בינו לבין ההנעה הכפולה משמעותי בביצועים וגם בשימושיות?

בועז קורפל
בועז קורפל  18.03.19 - 14:17
(צילום: עולם הרכב)
(צילום: עולם הרכב)

תגיות: יונדאי

אם נשווה לרגע בין המכונית המוכרת לבין הגרסה החדשה שנחתה כאן לאחרונה, כמו שעושים השוואה בין משקה קל לבין הגרסה הדיאטטית שלו (ע"ע לייט) אז יש סיכוי לא רע בכלל שהגרסה הקלילה החדשה בהנעה קדמית בלבד, תצליח כאן הרבה מעבר למשוער והרבה מעבר לאימא הביולוגית שלה, שנחתה כאן לפני למעלה משנה ונחשבת בעצמה לסיפור הצלחה; אם הייתי איש השיווק של חברת כלמוביל הייתי קורא למכונית Kona Light בלי לחשוב פעמיים כי היא אכן גרסת לייט אמתית של הקונה שהכרנו עד עכשיו והיא גם מצליחה לגשר טוב יותר לקונה החשמלית החדשה ביותר שתגיע בקרוב.

איך גרסת ה-4X4 של יונדאי קונה? כנסו לקרוא את המבחן

הקונה הרגילה בגרסת 4X4 הייתה ברשותנו לתקופה ארוכה של מבחן ארוך טווח עמוק ורציני. התוצאה שלו הייתה טובה מאוד למרות שמצאנו כמה דברים שהקונה לא מצטיינת בהם כמו למשל צריכת דלק (מנוע 1.6 טורבו בהספק 177 כוחות סוס), איכות ורמת אבזור וגימור פנימית של חלל הרכב וגם מחיר גבוה מדי לטעמנו שמציב אותה מול מכוניות גדולות ממנה בחצי מידה. הלכנו אז אצל היבואן ושאלנו איזו גרסה נמצאת מתחת לקונה הרגילה והתשובה הייתה מכונית עם מנוע בנפח 1.0 ליטר ותיבת הילוכים ידנית ולמשמע התשובה צקצקנו בשפתיים לאות אכזבה על כך שאין גרסה שתמלא את הפער ביו הקונה 4X4 לגרסת 1.0 ליטר שלא תגיע לכאן לעולם. אבל עכשיו יש גרסה כזאת והיא כאן, יונדאי קונה 4X2 בהנעה קדמית שמציעה צריכת דלק טובה יותר, קלילות בהתנהגות ומחיר הרבה יותר אטרקטיבי.

לכאורה, משימת המבחן הייתה פשוטה כי בין הקונה ההיא לקונה החדשה אין כמעט הבדלים והיינו צריכים לחפש אותם בכדי להעלותם כאן על הכתב. נתחיל בזה שהגרסה שקיבלנו למבחן היא הגרסה הפחות מאובזרת שנקראת "פרימיום" ומחירה 126,000 שקלים. המכונית בגרסה הזאת לא כוללת מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, קיפול מראות חשמלי וגם לא התראת רכבים בצידי הרכב כפי שזה נקרא "שטח מת". פרט לאלה באמת שאין הבדל גדול וכמובן שהעיצוב החיצוני והפנימי זהה לחלוטין ואפילו יש תוספת של נקודת USB שהחיבור אליה עם הטלפון הסלולארי לא משבש את פעולת מערכת הקונקטד של כלמוביל שהגיעה בגרסה הכי מעודכנת ופעלה כמו שצריך עם חיבור מהיר ויעיל.

איפה נמצא השינוי האמיתי?

אבל השאלה הגדולה איננה מסתתרת מאחורי משטח אלחוטי לטלפון כן או לא? אלא בביצועים של המכונית שהקריבה את מערכת ההנעה הכפולה לטובת מערכת הנעה קדמית סטנדרטית ונשארה עם אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים כשכעת היא קלה בכמה עשרות ק"ג. האם זאת נוסחת הזהב שמעניקה תמורה טובה לכסף? עם יד על הלב, לא ממש הצלחנו להבין למה כלמוביל הביאה את הגרסה כפולת ההנעה. נכון, זה משפר את רמת הבטיחות בנסיעה ולא ממש שימושי בשטח כי מרווח הגחון וזוויות הגישה והנטישה אינן מתאימות לשטח, אבל נראה היה כי פשוט לא היו מכוניות אחרות שניתן להביא וגרסת 1.0 ידני הייתה נתקעת במגרשי האחסנה, ולכן הביאו את המכוניות ההן, דחפו את עניין העיצוב והכוח והבטיחות ותאמינו או לא, זה הצליח להם. כעשיו כשבמלאי של יונדאי גם מכוניות ללא הנעה כפולה, הזדרזו בכלמוביל להביא אותן ולהוזיל את המחיר ולהעמיד לרשותנו א המכונית על מנת שנחוש בהבדל.

בדקנו שמכל הדלק מלא ואיפסנו את המחשב במטרה לדייק את כמות צריכת הדלק המשוקללת ולהבין האם ביטול ההנעה הכפולה והשיפור במשקל אכן משמעותיים. חידדנו את החושים עד לקצה ובמיוחד ביקשנו להבחין באי אלו התנהגויות קיצוניות בפיתולים ובכיכרות או בעליות וירידות למחלפים כעדות לכך שהיעדר ההנעה הכפולה משפיעה ויצאנו לדרך. דוושת התאוצה נותרה חדה והתגובה לא איחרה להגיע, למרות כל האמור לעיל יש שם 177 סוסים ותיבת ההילוכים הרגישה דרוכה וחדה יותר ללחיצות על המצערת והמנוע קיבל דרור לפעול ולהריץ את הקונה הארגמנית שלנו קדימה במרץ גדול. המחלף הראשון בדרך כבר אותת על הבאות: שום דבר דרמטי ושום חריגה בהתנהגות לא נרשמו למרות שהאצנו בעליה ובפיתול ל-70 קמ"ש בקו הדוק ככל האפשר. "אולי זאת המכונית הלא נכונה והיא בכל זאת כפולת הנעה?" חשבתי לעצמי. "האם היא כה נשלטת וקלה להיגוי בהתנהגותה עד כי אין הבדל בין גרסאות ההנעה?" חלפה בי מחשבה נוספת בדרך לפיתול הבא שאותו ביקשת לעבור בצורה הדוקה עוד יותר ולחפש את המגבלה.

מחלף אחרי מחלף, כבישים עירוניים קטנים או בינעירוניים מהירים, והתחושה אותה תחושה. הקונה הזאת היא פשוט גרסת לייט של הקונה ההיא שאיתה חרשנו אלפי קילומטרים בכבישי הארץ. יכול להיות שמידת הניסיון שצברנו עם הגרסה כפולת ההנעה עזרה לנו להתרגל מהר מאוד למכונית החדשה אבל לא נכנענו לתחושה הזאת ושיתפנו שני אנשים נוספים בנסיעה וביקשנו לקבל את ההתרשמות שלהם וזאת לא הייתה שונה משלנו.

על הנייר יש לקונה 4X2 יתרון בצריכת הדלק ובזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בזכות משקל קל יותר. ניסינו לאמוד את היכולת לזנק ולמרות שהתוצאה הייתה 8.7 שניות, התחושה הייתה שהיא מהירה וזריזה יותר. במבחן הדלק הוספנו כוכבית, שכן ביקשנו מעוד שני אנשים לנהוג ברכב וסגנון הנהיגה שלהם שונה משלנו וזה עשוי להשפיע על צריכת הדלק - ולכן לקחנו זאת בחשבון. המחשב הראה 11 ק"מ לליטר בקירוב וזה שיפור קל ביחס לנתון שהיה בגרסת ההנעה הכפולה. אבל בואו נאמר שהפער על מכל שלם יהיה שקלים ספורים ולא תוכלו לפתוח קרן השקעות בבנק מההפרש הזה ובכל זאת, נעים לדעת שהיא נוסעת כמו שצריך ולא קורעת את הארנק באותה מידה כמו גרסת ההנעה הכפולה.

סיכום ותהיה
במחיר החדש של 126,000 שקלים לגרסת פרימיום ותוספת של 4,000 שקלים לגרסת סופרים ועוד כמה אלפים לתוספות מקומיות כמו מרימי שמשות, פנסי ערפל, כרטיס סים ומנוי לאיתורן, נראה כי היונדאי קונה הקלילה שזכתה אצלנו לכינוי קונה לייט, היא עסקה הרבה יותר טובה מהאחות כפולת ההנעה. כאשר המחיר זול יותר והתמורה טובה ואין הרבה תנאים אזי שהמכונית צלחה את המבחן כמו גדולה. המגרעות נותרו בעינן פחות או יותר וצריך לזכור זאת: היא עדיין רחוקה מלהיות חסכונית, היא חסרה באבזור וחבילת הבטיחות לא מושלמת בהיעדר בקרת שיוט אדפטיבית, נוכחות רכב בשטחים מתים וקריאת תמרורים.

אז אמרנו בהתחלה שהיא מסייעת לגשר בין המוצר הקלאסי שמתאים לנהג הישראלי ולכבישי הארץ לבין הגרסה הגבוהה עם האבזור המלא בהנעה כפולה, אולם אנו בטוחים שהפורמולה המושלמת מכל הבחינות איננה דווקא גרסת ההנעה הקדמית עם מנוע טורבו בנזין 1.6 אלא אם יונדאי ייצרו את הקונה עם מנוע טורבו בנזין בנפח  1.4 ליטר ויציידו אותה במערכות הבטיחות כפי שהן קיימות ביונדאי i30. להערכתנו המחיר שלה עשוי להיות עוד יותר זול והיא תהיה סופר אטרקטיבית ואז נוכל לומר בוודאות שזאת הקונה האולטימטיבית.

לפני שקוקה קולה חשפו לעולם את המשקה הדיאטטי, העולם היה בטוח שאי אפשר למצוא תחליף. אחרי שהגיעה הקולה לייט (דיאט בישראל) העולם גילה שאפשר לחיות בשלום עם זה ולהרגיש טוב ואולי אפילו טוב יותר. במקרה של יונדאי קונה, אהבנו את גרסת הלייט יותר מאשר את הגרסה הכפולה והכבדה.

יונדאי קונה 4X2 סופרים
מנוע: 1.6 טורבו בנזין
הספק: 177 כוחות סוס
מומנט: 27 קג"מ
תיבת הילוכים: כפולת מצמדים
DCT 7 מהירויות
זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש (נתוני יצרן) 7.5 שניות
מהירות מרבית (נתון יצרן): 210 קמ"ש
מרחק בין סרנים: 2.60 מטרים
נפח תא מטען: 361 ליטרים
מחיר: 126,000 שקלים

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!