$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ב.מ.וו i3 לעניים

ההיברידית העירונית של ב.מ.וו זוכה לחיקוי סיני

אופיר דואק  02.11.16 - 09:37

תגיות: עולם הרכב

המכונית בתמונה אולי נראית לכם מוכרת. היא מזכירה מאד את ה-ב.מ.וו i3, המכונית העירונית היברידית של מותג היוקרה הגרמני, אך מדובר במשהו שונה לגמרי. מדובר בשכפול סיני המכונה B11 ואמור להיות מיוצר בזמן הקרוב על ידי היצרנית הסינית Yema במתמחה בעיקר בייצור רכבי פנאי ואוטובוסים.

היצרניות הסיניות מעתיקות ללא בושה דגמים מערביים ויוצרות חיקויים שמסתכמים לא רק בשכפול עיצובי, אלא גם בהעתקת מכלולים. במקרה של ב.מ.וו לא מדובר בפעם הראשונה. בסין קיימים חיקויים מקומיים לדגמי ה-X1, מיני ואפילו רולס רויס ובעשור הקודם ניהלה החברה מאבק משפטי נגד חברת שואנג הואן שיצרה חיקוי בוטה לדור הראשון של ה-X5 ושיווקה אותו תחת השם SCEO.

כפי שניתן לראות מהתמונות הדמיון של ה-B11 ל-i3 גדול מאוד. אמנם שבכת הכליות המפורסמת של ב.מ.וו לא הועתקה, אך ישנם חלקים רבים הדומים כדי זהות, מעיצוב הפנסים, מכסה המנוע המושחר, השמשה קדמית ומשטחי הצד. השוני הבולט הוא בכך שהחיקוי הסיני מציע דלתות רגילות גם ליושבים מאחור בעוד ה-i3 מסתפקת רק בצמד דלתות הנפתחות לפנים ועוד צמד דלתות "התאבדות" נסתרות הנפתחות לאחור. החיקוי הסיני ארוך ב-16 ס"מ לאורך (416 ס"מ), אך בסיס הגלגלים קצר ב-5.5 ס"מ (251.5 ס"מ) ורוחב המכונית קטן ב-3.5 ס"מ (172 ס"מ) ביחס למקור.

כמו ה-i3 המקורית, גם החיקוי הסיני מונע על ידי יחידת הנעה היברידית. במקרה שלה מדובר במנוע 1.0 ליטר המספק 67 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 41 כ"ס, כשבנוסף המכונית תוצע גם בגרסה חשמלית בלבד. מן הסתם הסינים ישתמשו גם בטכנולוגיות ובמומרים פשוטים יותר מאשר אלו הנמצאים ב-i3 הבנויה בין היתר מסיבי פחם וחומרים קלים נוספים.

על פי הדיווחים מסין Yema, תתחיל לשווק שם את החיקוי שלה במהלך שנת 2017 והמחיר אמור להיות נמוך באופן ניכר מזה של ה-i3, הנמכרת בסין במחיר התחלתי של כ-240 אלף ש"ח