Monster Hunter World: ביקורת משחק

ציד מפלצות בעולם עשיר ומגוון אשר ישאיר אתכם רעבים לעוד

ארתור פליאסצקי  04.02.18 - 14:17

תגיות: monster hunter world

תחילת כתבההעולם העשיר של Monster Hunter שהתחיל אי שם ב-2004 עבר לא מעט כותרים בסדרה עד שיצא World, הכותר האחרון בסדרה. הבסיס נשאר זהה במהלך השנים, אתם משחקים ציידי מפלצות פנטסטיות שצריכים לעקוב ולצוד יצורים פראיים. אתם עושים זאת בעזרת סיורים בטריטוריה של המפלצת ולומדים כמה שאפשר על הצייד שלכם, חולשות שאפשר לנצל, יכולות מיוחדות, צורת התנהגות וכמובן המיקום שלה בשרשרת המזון של העולם. עד לרגע של הקרב עם המפלצת אתם יכולים לבלות די הרבה זמן רק במעקב ולמידה, כי אם תיכנסו לקרב ללא ידע מוקדם וללא הכלים המתאימים אתם מאד מהר תמצאו את עצמכם הופכים מצייד לניצוד.
המשחק החדש בסדרה זורק אתכם לעולם החדש במטרה לחקור, למפות ולצוד ברחבי היבשת החדשה. בעיה מתחילה מאד מהר כאשר דרקון עצום מחליט להשמיד את המשלחת שאתם חברים בה. פה בערך העלילה הופכת לא רלוונטית, מה שמאד חבל כי העולם עצמו מאד מהר מצליח לרתק את השחקן אבל בגלל קווסטים משעממים שחוזרים על עצמם, ודמויות לא אמינות שמדובבות בצורה זוועתית וללא סנכרון במהלך קטעי וידאו, מאד קל לאבד עניין בעלילה ופשוט להתחיל לטייל בעולם. הבעיה במשחק, היא שדרגת הקושי של המשחק לא סולחת לשחקן, ואם נכנסתם בטעות לאזור שאתם לא מכירים, אתם מאד מהר תמצאו את עצמכם בבטן של מפלצת נודדת. ה-Tutorial של המשחק הוא קצר בצורה כמעט מגוחכת, ואת רוב הלמידה של הקרבות והתנועה אתם תצטרכו ללמוד לבד מניסוי וטעיה.

אבל אם הצלחתם לשרוד את ההתחלה המייגעת והבנתם את הבסיס של המשחקיות, אז מצפה לכם ציד מפלצות שישאיר אתכם רעבים לעוד. ניווט ומעקב אחרי מפלצות בעולם של Monster Hunter הוא חוויה מרהיבה, הצורה שבה העולם מתנהג ומגיב לפעולות הכי קטנות שלכם משפיע על סגנון המשחק שלכם מה שאומר שחקנים יכולים למצוא מאד מהר סגנון משחק ייחודי להם, בין עם זה להסתער אל תוך הקרב עם נשק עצום, ליירט את המטרה מרחוק או להכות מהצללים.

את הסגנונות השונים מרגישים במיוחד במשחקים מרובי משתתפים כאשר כל אחד משחק לפי המומחיות שלו. ככול שתביסו יותר מפלצות כך תוכלו לשפר את הציוד והיכולות שלכם, בין עם זה בעזרת סחר ומיקוח קלאסי או בעזרת מערכת יצירת ציוד שבהתחלה מרגישה אומנם מסורבלת מרוב כמות האפשרויות אבל ברגע שלומדים  בעזרת ניסוי וטעיה, אז מצליחים ליצור נשקים ושריון שיכולים להתאים לכול סיטואציה ולכל מפלצת.
ואם כבר על מפלצות מדברים, אז לכול יצור בעולם של Monster Hunter, מהקטנטן ועד לעצום ביותר יש סגנון, אישיות וחווית משחק שונה. ככול שמגלים יותר ויותר מעולם המשחק, נחשפים ליצורים שונים ומבינים את מיקומם בעולם. איפה הם צדים, איפה הם מקימים מאורות, אם איזה יצורים אחרים הם חיים בדו-קיום ואילו הם אויבים טריטוריאליים. כמות המידע שמשיגים על כל מפלצת יכולה למלא אנציקלופדיה שלמה.

כך גם עולם המשחק, בין עם זה יערות, מערות והרים ועד לצמחים שונים, פטריות, עשבים ושאר דברים שאתם תצטרכו לנצל כדי להביס את המפלצות שאתם צדים. ככול שתתעמקו יותר בעולם כך תגלו מקומות חדשים, יכולות מיוחדות ויצורים משונים ונדירים. אחרי שמסיימים את העלילה הראשית שגם מאד קצרה בנוסף לחוסר העניין שלה, מגלים שהעולם של Monster Hunter הוא עצום, ועוד מקומות יפתחו לכם, בין עם זה לבד או עם חברים, ומפלצות נוספות שיאתגרו אתכם ואת הדמויות שלכם.

לסיכום:
עולם ציידי המפלצות חוזר עם כותר חדש שמציג בפנינו עולם עצום מלא בתוכן שניתן לחקור לבד או עם חברים. אומנם העלילה הראשית עשויה בצורה כמעט מגוחכת שלא מעניינת ולא מצליחה לעניין את השחקן והמשחק זורק אתכם למים מאד עמוקים ומצפה שתלמדו להתמודד לבד אבל ברגע שמצליחים להתרגל, המשחק מאד מתגמל את השחקן עם משחקיות מהנה ועולם עשיר וכמובן המפלצות שנשארו גולת הכותרת של המשחק ומרגישים את הייחוד והסגנון של כול אחת מהן, מה שאומר שעות של חקר וצייד מוצלח.