$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יותר מתמיד: השנה פרו טוב יותר מפיפ"א

"קונאמי משקיעים במשחקיות ובפרטים הקטנים, EA הפכו לעצלנים". מיומנו של חובב פיפ"א.

גל לב  27.02.18 - 17:05
בכל שנה עולה השאלה הנצחית מה יהיה משחק הכדורגל של השנה: פיפ"א של חברת EA Sports או Pro Evolution Soccer של חברת Konami. משנת 2006 עד שנת 2010, שלטה Konami ביד רמה בכל פרמטר ובעיקר מבחינת כמות השחקנים בכל אחת משלושת הפלטפורמות, באותה תקופה (עד 2006) נקרא המשחק Winning Eleven.
המעבר החל בשנת 2009, כאשר ביצעה EA שינוי משמעותי במשחקיות של פיפ"א, והכריזה על ה-Next Generation Play: שיטת המשחק החדשה הכללה שינוי בגרפיקה ובמשחקיות לקונסולות ה-Xbox 360 וה-PS3.

מהלך זה לא הספיק, ובשנת 2011 ניסו Konami לשנות את סגנון המשחק המוצלח לשיטת משחקיות איטית ומציאותית יותר: מהלך שכשל, בזמן  ש-EA כבר יצאה עם ההכרזה על ה-FIFA Ultiamte Team שנתיים קודם לכן, המוד לאט לאט צבר תאוצה וגרר עימו הצלחה מטורפת, תוך שנתיים בלבד הוא כבר קנה את דעת הקהל העולמית. כך אט אט איבדה Konami את הזכויות על קבוצות גדולות כמו ריאל מדריד, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, יונייטד ועוד, מה שגרם להם לאבד המון מהקהל שלהם, שעזב לטובת המתחרה.

Konami ניסו לשמור על היתרון בעזרת הפיצ'ר הרשמי של ליגת האלופות והגרפיקות המרשימות שהציגו עם השנים, אך זה לא הספיק להם: פרו אבולושן הפך במהרה למשחק הפחות מסוקר, ואף שהמשיך לספוג ביקורות טובות יותר משל פיפ"א החל משנת 2012 (לפי אתרים דוגמת IGN) עדיין נחשב למשחק הפחות משוחק.

אז מה קורה השנה?
בשנת 2018 התהפכו היוצרות בשנית: בעוד פיפ"א הפך להיות משחק מלא בבעיות טכניות, ניתוקים, ובעיקר מבוסס על מהירות של השחקנים - שחקנים כמו חסוס ממנצ'סטר סיטי משתלטים על כל קבוצה באולטימייט טים. השנה פרו מציע אלטרנטיבה אמיתית: משחק כדורגל אמיתי יותר, שמזכיר את מה שאנחנו נהנים לצפות בו בטלוויזיה, על אף שהקבוצות כתובות שונה וזה מוריד מאיכות המשחק הכוללת, אך המשחקיות מתעלה על עצמה וכמעט הכל נראה טוב יותר על המסך.



אוסיף ואומר שבעיניי, העצלנות של EA ביצירת פרצופים מציאותיים של שחקנים שאינם כוכבי על בכדורגל מביכה - אסנסיו, ואסקס, קראסקו, ועוד רבים כלל אינם מזכירים את עצמם במבנה הפנים. בעוד בפרו משקיעים בפרטים הקטנים, הפרצופים נראים מציאותיים וקשה לא להבין או לפספס מי השחקן שאתה עובד איתו.

לסיכום
פיפ"א אמנם השתלטה על השוק בשנים האחרונות בעזרת משחקיות משכנעת, ובעיקר בגלל מצב האולטימייט טים שמציע אלטרנטיבת משחק אישית של ניהול השחקנים הגדולים מהליגות האהובות, אך דווקא השנה הצליחו בקונאמי להתאים את פרו לאנשים שאוהבים כדורגל באמת: משחק מסודר, איטי, מנוהל היטב יזכה את השחקן בשערים משחק מסורבל, יעניש את השחקן.

בפעם הראשונה בחיי כששיחקתי בפרו 2018 הרגשתי שאני מנהל משחק כדורגל ולא משחק במחשב. תרגילים חייבים להגיע בשנייה הנכונה, מסירות צריכות להיות מהירות ונכונות ואיכות השחקנים היא לא הפרמטר היחידי במשחק. המחשב משחק בצורה מרהיבה (ברמות הגבוהות) וההגנה היא אפשרית ונוחה לביצוע. על כן אמליץ לכל שחקני הפיפ"א לעשות הפוגה קצרה מהנסיון הבלתי נגמר להשיג את רונאלדו ומסי תמורת סכומי עתק באולטימייט טים, ולנסות להנות קצת ממשחק רגיל יותר, עם פחות מודים, אבל בהחלט מזכיר יותר כדורגל בחוויה שלו.