$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

האם משרד התרבות והספורט יכיר בגיימינג כענף רשמי?

העמותה לגיימינג תחרותי בישראל שלחה את הבקשה באופן רשמי

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  10.06.18 - 14:41
לאחר עבודה מאומצת בת שמונה שנים להכרה בענף זה כענף ספורט תחרותי רשמי בישראל, בימים אלו מרגישים בעמותה לגיימינג תחרותי כי העמותה עומדת בכלל הקריטריונים של משרד התרבות והספורט להכרתם כאגודת ספורט רשמית במדינת ישראל. רק בחודש שעבר העמותה חתמה על הסכם משמעותי עם אס"א (איגוד הספורט האקדמי), אחד מגופי הספורט הגדולים במדינה, לשלב תחרויות גיימינג במשחקי אס"א לסטודנטים החל משנה הבאה. משמעות שיתוף הפעולה הינו שארגון אס"א מכיר בענף הגיימינג כענף ספורט לגיטימי לצד ענפי ספורט מסורתיים כמו כדורגל, כדורסל, טניס, ועוד.

בעוד שענפי ספורט כמו שחמט וטיסנאות נחשבים כענפי ספורט רשמיים בישראל, ענף הגיימינג שהוא חדש יחסית בעולם ועוד לא זוכה להכרה כזו מצד המדינה, למרות שאינו שונה במהותו, וכבר היום נחשב בעולם לענף גדול בהרבה משחמט או טיסנאות, כאשר יותר ויותר מדינות מבינות שזהו ענף ספורט לכל דבר.
מתוך מכתב הבקשה למשרד התרבות והספורט, אשר הוגש על ידי עורך דין בועז סיטי, ממשרד עורכי הדין רון גזית, רוטנברג ושות', המייצג את העמותה לגיימינג תחרותי: "העיסוק בספורט אלקטרוני מצריך יכולות מנטליות ופיזיות כאחד, כגון מוטוריקה גופנית, קואורדינציה, שליטה מלאה וזריזה במכשירים, ועוד. המאמצים המנטליים והפיזיים הנדרשים משחקני ספורט אלקטרוני אינם נופלים מהמאמצים הנדרשים בענפי ספורט מוכרים אחרים בישראל, כגון שחמט, טיסנאות, ברידג' או ביליארד. אין זה פלא שמדינות רבות החליטו להתייחס לספורט האלקטרוני כענף ספורט לכל דבר ועניין. כך, מועדוני ספורט מסורתיים כמו ולנסיה ופריז סן ז'רמן משקיעים משאבים רבים בקבוצות הספורט האלקטרוני שהקימו; כך, מדינות עם מסורת ספורט ענפה, כמו גרמניה, הכירו בענף הספורט האלקטרוני. כעת בשלה העת לשאוף לשלב הבא – הכרה בעמותה לגיימינג, הגוף המרכז ומייצג את הענף בישראל, כהתאחדות ספורט, צעד שיבטא את הנכונות של מדינת ישראל להשקיע ולפתח ענפי ספורט מודרניים הפונים לקהל צעיר, חדשני ויצירתי".

לדברי עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי: "מזה זמן רב שאנו עומלים יום וליל להכרה בענף הגיימינג כענף ספורט רשמי בישראל. בשמונה שנים האחרונות וחרף הקשיים של חוסר הכרה מהמדינה, אנו שוקדים על שליחת נבחרת ישראלית לאליפויות העולם השנתיות בספורט אלקטרוני. נבחרת הגיימינג של ישראל משתתפת באליפות העולם בגיימינג משנת 2010 ועד כה הגיעה להישגים מרשימים. בשנה שעברה זכתה הנבחרת במקום הרביעי בתחרות League of Legends, ובמקום החמישי בתחרויות Tekken 7 ו- Counter-Strike. היום שבו המדינה תכיר בענף הגיימינג כספורט רשמי במדינת ישראל אינו רחוק, וכשזה יקרה, אני בטוח שהישגנו ישתפרו אף יותר ונביא כבוד רב למדינה".