$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לא קולע: Generation Zero

עולם מסורבל, מלא בבאגים ומשחקיות משעממת מונעים מהמשחק להתרומם. ביקורת

ארתור פליאסצקי  01.04.19 - 15:21

תגיות: Generation Zero

תמיד רציתי לטייל ביערות של שוודיה אבל הטיול שלי הפך מאד מהר למסע הישרדות נגד רובוטים מוזרים, AI נוראי ובאגים קטלניים לא פחות. אני ועוד חבר מסתתרים במארב לרובוט שאנחנו מנסים לצוד כבר קרוב לשעה. אנחנו לא יכולים סתם להסתער קדימה כי הוא יקרע אותנו לגזרים, במקום זה אנחנו מנסים לפתות אותו בעזרת זיקוקים ורדיו טייפ שמנגן שירים שוודים משנות ה-80, אבל במקום להתקרב לכיוון המוקשים והפצצות תבערה שהשארנו לו, הרובוט מסתובב במקום ובוהה בשמיים מסיבה כלשהי.

שנינו מאבדים סבלנות ומחליטים להשתמש בפיתיון חי. אני יוצא מהמחבוא שלנו ומשחרר צרור כדורים לכיוונו והרובוט עדיין לא מגיב, אני מתקרב לטווח קרוב ומתחיל לירות בו עם רובה צייד שמצאתי, אני מרוקן את המחסנית אבל לא זוכה לייחס מגוש המתכת שממשיך לרקוד במעגל ולהתפעל מהעננים. בשלב מסוים שנינו מבינים שהרובוט כנראה איבד את הרצון לחיות ואנחנו מרססים אותו עד שהוא נופל לקרקע, שוקע באדמה ונעלם כאילו לא היה. שנינו מתעצבים על הבזבוז תחמושת, חומרי נפץ אבל בעיקר מהזמן שהשקענו במשחק. כבר עדיף לשחק Borderlands 2 ולהתכונן לשלישי.

Generation Zero הוא כותר חדש מבית Avalanche, יוצרי סדרת המשחקים של Just Cause הנהדרת, שזורק אותנו ליערות של שוודיה בשנות ה-80 העליזות, רק שאנשים באזור נעלמו בצורה מפתיעה ורובוטים רצחניים מסתובבים בין הבתים הנטושים והיערות הפסטורליים. אנו נבחר דמות ממגוון מתבגרים סטריאוטיפיים של שנות ה-80: החנון, הפאנקיסט, האתלט וכו', וננסה להבין לאן כולם נעלמו ואיך הרובוטים קשורים לתעלומה. את הסיפור אנחנו נקדם בעזרת פתקים, יומנים וקלטות שאנשים השאירו ברחבי מפת המשחק.

בהתחלה זה בהחלט תורם לאווירת המסתורין,  אבל השיטוט הממושך אחר מידע מתחיל מהר מאד להרגיש כמו מטלה, במיוחד כשהעלילה לא מעניינת במיוחד. בעיה נוספת היא שרוב הפתקים, יומנים וקלטות נוטים להיעלם בצורה מסתורית כשמגיעים לחפש אותם וחוזרים רק אחרי שטוענים מחדש את המפה - מה שאומר שגם האויבים שהבסתם יחזרו למקום וידרשו מכם להילחם בהם שוב פעם.

האויבים ומערכת הקרב של המשחק מאד בעיתיים: למשחק בסה״כ שישה סוגים שונים של רובוטים שבהם תלחמו, העיצוב שלהם מאד תעשייתי וכולם אמנם נראים מאיימים, אבל הבינה המלאכותית שלהם פשוט זוועה. לרוב הם יתקעו בחלקים של המפה, יבהו בחלל אפילו אם תירו עליהם. לפעמים הם פשוט יחליטו באמצע הקרב שנמאס להם ויברחו למקום אחר. כדי להילחם בהם יעמדו לרשותכם מגוון של רובים שונים: החל מרובי צייד, מכונות ירייה, אקדחים ונשק אוטומטי אבל הנשקים מרגישים חלשים בצורה מחרידה מול רוב האויבים ולרוב אתם תמצאו את עצמכם משתמשים בהתגנבות או הסחות דעת.

לצערנו, גם מנגנון ההתגנבות גם סובל מבעיות שונות שהופכות אותו למסורבל ולא שימושי: הרובוטים יכולים לגלות אתכם מקילומטרים אפילו אם אתם נמצאים בתוך בית והולכים בשקט. מצד שני יש מצבים שאפשר לעמוד מולם והם לא ישימו לב לקיום שלכם. למזלכם אתם כן תוכלו להשתמש בהסחות דעת בצורת זיקוקים, נפצים ואפילו רדיו טייפים שאוטומטית יגרמו לכול הרובוטים באזור להתקבץ סביב ההמולה. אבל להתחמק ככה מהאויבים מרגיש מעט זול ומאד חוזר על עצמו כי מסיבה כלשהי, כל בית בשוודיה מכיל כמויות לא הגיוניות של נפצים וזיקוקים.

חוץ מה-AI הנוראי המשחק גם סובל מאין ספור באגים שמרגישים כאילו המשחק לא התקדם משלב הבטא שלו. אויבים יכולים לעבור דרך קירות, או להיתקע בהם, דלתות יכולות להחליט לא להיפתח או להיעלם לגמרי מהמסגרת, רמזים קריטיים לקידום העלילה מחליטים להיעלם ולתקוע אתכם ללא אפשרות להתקדם וכמובן בעיות יותר קיצוניות כמו קריסות אקראיות, תקיעות מעצבנות שמורידות את ה-FPS לרמת זחילה ונפילות חיבור לשרת המשחק. אם אתם מחליטים לנסות את המשחק עם חברים אתם תגלו שהמשימה היא בלתי אפשרית, וכל אחד ימצא את עצמו מתנתק כל כמה דקות.

Avalanche אומנם הבטיחו שבעדכון הקרוב כל הבעיות הטכניות יפתרו ועניין השרתים הלא יציבים גם יסתדרו בעתיד ברגע שהחברה תעבור לרשת אחרת. כל ההבטחות האלו מאד יפות אבל לשחרר משחק בצורה כזאת מרגיש כמו חוסר התחשבות מוחלט מצד המפתחים שעושה רושם שלא טרחו בכלל לבדוק את התוצר הסופי לפני שחרור.

מבחינה גרפית המשחק מצליח ליצור עולם פתוח וגדול שמצליח לתפוס את השחקן בשעות הראשונות שלו עם סביבה מפורטת ומערכת מזג אוויר דינאמית שמשתנה בצורה טבעית. אבל ככול שמתקדמים ועוברים לאזורים חדשים, מקבלים תחושת דהז׳ה וו ומגלים שכל המבנים, יערות, מערות ובסיסים שונים במשחק הם העתקים אחד של השני. ואחרי שחוקרים את אותו בית קומתיים עשרים פעם, מתחילים לאבד עניין מאד מהר, במיוחד שהאינטראקציה היחידה שלנו היא תמיד עם אותם שישה רובוטים.

אפילו כשמשחקים את המשחק עם שחקנים אחרים ברשת, המשחק לא באמת מאפשר אינטראקציה נוחה ודורש מכם לעצור ולנבור בתפריטים שונים כדי לחלוק ציוד או להחליף תחמושת. תהליך שנעשה אפילו יותר מעצבן כי בזמן שאתם נאבקים עם מערכת מלאי הציוד שלכם, רובוטים משוטטים עלולים להחליט לתקוף אתכם. ולא פעם תמצאו את עצמכם מובסים על ידי רובוט בזמן שאתם מנסים להבין איפה התחמושת שלכם.

 

לסיכום:
Generation Zero מגיע מיוצרים שאמורים לדעת איך ליצור עולמות משחק פתוחים ותוססים כמו שהם עשו עם סדרת Just Cause, מקס הזועם המפתיע ובקרוב גם Rage 2 שנעשה בשיתוף עם id. בשעות הראשונות המשחק בהחלט מצליחה להכניס אותנו לאווירה, במיוחד עם הפס קול המעולה ומערכת מזג האוויר שנותנת תחושה של בדידות ופחד מפני הלא נודע. אבל הקסם מתפוגג מהר מאד עם משימות שחוזרות על עצמן, אויבים לא מאתגרים וכמות מגוחכת של בעיות טכניות שהופכות את עולם המשחק לגנרי, משעמם ומסורבל. הדבר שאולי הכי מאכזב ומעצבן הוא הצורה שבא הוציאו את המשחק, ללא בדיקות איכות בסיסות ביותר שהיו עולות על באגים שקוטעים את המשחקיות בכל שלב, ואפילו אם מפתחי המשחק יתקנו את הבעיות בעתיד, הנזק כבר נעשה וספק אם מישהו יזכור את המשחק בצורה חיובית בעתיד, ולא ככתם שחור.