בלאגן מאכזב: Ghost Recon: Breakpoint

מציג מולטיפלייר מהנה, אבל גם קמפיין לשחקן יחיד משעמם ומונוטוני שלא משנה את הנוסחא של המותג

ארתור פליאסצקי  10.10.19 - 12:05
תחילת כתבהמחפשים יעד אטרקטיבי לטיול קמפינג באתר אקזוטי? ובכן האי ארורה מחכה לכם! שם תמצאו מרחבים פתוחים של טבע פראי בהם תוכלו לטייל או ברגל או בעזרת רכבים שונים שמישהו השאיר ברחבי האי ללא השגחה. מחפשים נקודה לעצור בה לערב? בואו לגלות את מחנות הקמפינג השונים שמפוזרים באי, בהם תוכלו לקנות אוכל, ציוד, אספקה תחמושת ורובים! בשביל מה הרובים אתם שואלים? ובכן מדי פעם אולי תתקלו בשכירי חרב לא הכי חכמים שירוצו בתור מסודר לתוך קו האש שלכם. או שאולי תרצו לדבר עם שלל הדמויות הצבעוניות שמאכלסות את האי, רק קחו בחשבון שכולם סובלים מעייפות נוראית אז השיחה איתם תהיה מאד מונוטונית וללא אפשרות לדלג עליה. אז למה אתם מחכים! בואו עכשיו ותוכלו לקבל הנחה חד פעמית בחנות האון ליין כדי לקנות רובים דיגיטליים בתמורה לכסף אמיתי במחירים מופקעים!

סדרת המשחקים הוותיקה של Tom Clancy's Ghost Recon מלווה אותנו עוד משנות האלפיים המוקדמות ועברה לא מעט שינויים לאורך השנים. המשחק הקודם בסדרה Wildlands פתח לראשונה את הסדרה לעולם פתוח ועצום שהזכיר במעט את סדרת המשחקים של Far Cry. למרות זאת המשחק חטף ביקורות בגלל בעיות טכניות, משחקיות שחוזרת על עצמה ושליטה נוראית. האנשים הטובים ביוביסופט שמעו את הביקורות והחליטו להעלות את הרף. וב"להעלות את הרף" - אני בעצם מתכוון ל"להוריד אותו נמוך", בצורה קיצונית.

במשחק אתם נשלחים לאי "ארורה" בשליטת סקל-טק, ענקית הטכנולוגיה בראשות ג׳ייס סקל. האי כולו הוא פלא טכנולוגי מתקדם שבו העובדים של סקל-טק מתגוררים ועובדים על המוצרים הבאים של החברה, שהיא מעין שילוב של אפל ותעשייה צבאית.

 האי, העובדים והקמפוס של סקל-טק מאובטחים על ידי צבא של שכירי חרב שבראשם עומד בוגר יחידת Ghost Recon לשעבר, בגילומו של ג׳ון ברטנל (המעניש והמתים המהלכים). אתם וחברי יחידת Ghost Recon האחרים נשלחים לאי בעקבות התקפה מסתורית על ספינת מסע שהוטבעה לא רחוק מחופי האי וכבר מההתחלה אתם מגלים את עצמכם תחת התקפה על ידי מל״טים מתקדמים וצבא פרטי שלוכד את חברכם ליחידה ומשאיר אתכם לבד על האי מול איתני הטבע ושכירי החרב של סקל-טק.

העלילה של המשחק היא מאד סטנדרטית, ומרגישה עייפה ולא מעניינת. הדמויות השונות שתפגשו מדובבות על ידי צוות מאד עייף שדי ברור שלא רוצה להיות חלק מהמשחק, היחיד שמציל את זה הוא ג׳ון ברטנל שנכנס בצורה נהדרת לנעליו של האנטגוניסט.

הבעיות של המשחק מורגשות כבר מההתחלה, הסצנות מעבר הראשונות מלאות בבאגים מביכים, עם דמויות שהדיבור שלהן לא בסנכרון וחלקים חסרים בחלק מהמודלים של הדמויות והתפאורה השונה. וזה ממשיך לאורך כל המשחק ובמשימות מסוימות אתם תצטרכו לטעון את המשימה מהתחלה בגלל טקסטורות חסרות. המשחק גם סובל מנפילות פריימים תכופות במעצבנות במיוחד בזמן קרבות קריטיים. המשחק גם סובל מסאונד נוראי, עם חוסר סנכרון או נפילות סאונד משונות שמאד מורגשות, במיוחד בקטעי מעבר או סצנות שונות. נכון לעכשיו הבעית האלו עדיין לא קיבלו התייחסות רשמית מיוביסופט, למרות ששחקנים רבים מתלוננים על כך.

Breakpoint מנסה להכניס קצת אלמנטים של משחקי תפקידים בעזרת ארבע מקצועות שונים, נקודות ניסיון שאיתן אפשר לרכוש יכולות, נשקים וציוד עם נתונים משתנים וכמובן, גריינדינג בשביל ציוד יותר טוב. המשחק מציג ארבע מקצועות שונים: החובש הקרבי שיכול להחיות בעלי ברית ולתת בונוסים לזמן קצר, כמו סיבולת משופרת או חסינות לנזק. מקצוע החייל סער הוא הלוחם הקלאסי שמתמחה בלספוג נזק, חומרי נפץ ונשקים כבדים. הפנתר הוא מקצוע של התגנבות והסתתרות והצלף הוא מומחה בחיסול אויבים בטווח רחוק.

לכול מקצוע יש יכולות מיוחדות שאותן תוכלו לרכוש עם נקודות ניסיון שתקבלו בעבור מילוי משימות, חיסול אויבים, השלמת אתגרים ושיטוט במפה. אתם גם תוכלו להחליף בין כל מקצוע כך שלא תמצאו את עצמכם מוגבלים לסגנון משחק אחד לכול משימה. הרעיון של החלפת מקצועות הוא נחמד אבל הבעיה היא החוסר איזון הנוראי בין ארבעת המקצועות: היכולות של הצלף הן מאד לא נחוצות והוא יכול להסתדר גם בלי לרכוש יכולות חדשות. הפנתר מאד בעייתי משום שמכניקת ההתגנבות במשחק לא מתפקדת (עוד על זה בהמשך) והחובש יעיל רק במשחקי רשת עם חברים. המקצוע היחיד שמעניין ושמרגיש כאילו כדאי להשקיע בו הוא הלוחם סר, שמקבל יכולות מגוונות ומעניינות במקום סתם עוד נקודות בונוס פאסיביות שמוסיפות עוד אחוזים לנזק.

המשחק גם מנסה להכניס מערכת Loot Grinding שבה אתם תמצאו ציוד חדש על ידי חיסול אויבים, חקר המפה והשלמת משימות. אבל גם כאן המשחק מפספס, משום שהנשקים כולם זהים מבחינת עיצוב, אין הבדל ויזואלי בין קלצ'ניקוב אגדי לבין קלצ'ניקוב מהרמות הנמוכות חוץ מרקע שונה. הצפי הוא שהנשק יקבל עיצוב מיוחד לפי רמת הנדירות שלו, ואם כבר מצאתם נשק נדיר, אתם מאד מהר תחליפו אותו משום שהמשחק פשוט זורק עליכם נשקים וציוד בקצב מסחרר. את הציוד אתם יכולים או למכור או לפרק לחלקים במחנה שלכם, כדי לרכוש עוד ציוד. וכאשר תכנסו לתפריט הקנייה או בנייה של ציוד, המשחק ידאג להפגיז אתכם בהודעות שבחנות הווירטואלית אתם תוכלו לקנות ציוד הרבה יותר טוב בכסף אמיתי מה שמרגיש כמו פרסום נורא זול של מיקרו תשלומים.

מערכת ההישרדות שהמשחק התרברב בה כבר בטריילרים הראשונים, היא גם מאד בעייתית: תצטרכו להכין אוכל, לשתות מים כדי לא להתייבש, לאסוף צמחים שונים בשביל ערכות עזרה ראשונה ולהסתתר מפני אויבים על ידי הסוואה בשטח. כאשר אחד הדברים המרכזיים במכניקת ההישרדות הוא המחנות שלכם שמפוזרים ברחבי האי במקומות שונים. במחנה שלכם תוכלו לנוח ולאגור כוחות ולהכין אוכל, לתחזק את הציוד שלכם ולהחליף בין ארבעת המקצועות השונים. הרעיון בהחלט נראה מעניין על הנייר אבל המשחק מאד מהר מאבד את כל עניין ההישרדותי, כמות הציוד שאתם תמצאו לא תדרוש ממכם לאסוף צמחים או להכין אוכל כי האויבים מפילים כמויות אסטרונומיות של אוכל ועזרה ראשונה, אפילו ברמות קושי הגבוהות יותר.

גם מכניקת ההתגנבות במשחק לא מתפקדת, לפעמיים אויבים יראו אתכם מקילומטרים ולפעמים אתם תעמדו מול והם לא יגיבו לנוכחות שלכם. אפילו המחנה שלכם שאמור להיות אוהל ומדורה איכשהו מכיל חנות שבה תוכלו למכור את הציוד שמצאתם ולרכוש נשקים חדשים או לזמן רכבים, טנקים או מסוקים. הדבר היחיד שמרגיש כמו משחק הישרדות ב-Breakpoint היא השליטה הנוראית ברכבים והפיזיקה הלא מובנת שמלווה אותם. נסיעה על כביש ישר עם רכב שטח מאד מהר הופכת לשרשרת התהפכויות מוזרות ובלתי פוסקות ללא שום סיבה. אפילו אם החלטתם לוותר על התענוג הממונע והחלטתם לחקור את האי ברגל אתם עדיין תתקלו במצבים בהם הדמות שלכם תחליט להחליק במורד גבעה ללא שום שליטה כאילו נקלעתם לסרט קומדיה.

למזלכם, האויבים במשחק גם מרגישים כאילו הם ניצבים בסרט קומי, הם יתרוצצו בצור משונה ברחבי המפה בזמן שהם צועקים את אותם שני המשפטים שהם יודעים, ואם הם יבחינו בכם הם יסתערו קדימה לספוג את הכדורים שלכם ללא חשש. אפילו החיילי עילית שבתחילת המשחק מציגים אותם כיחידה קטלנית של לוחמים סובלים מבעיות קשות של AI נוראי שגורם להם מסיבה כלשהי לסרב לעלות במדרגות ולהיתקע בדלתות. הרובוטים והמל״טים הם קצת יותר מאתגרים משום שתצטרכו ללמוד את הנקודות תורפה שלהם לפני שתוכלו להשמיד אותם. אבל אפילו עם המל״טים והרובוטים, המשחק מרגיש לא מאתגר, רוב האויבים מנוטרלים בכדור אחד ואלו שדורשים קצת יותר יריות עדיין מסוגלים להיתקע בטקסטורה שונה במפת המשחק או פשוט לא להתייחס אליכם בזמן שאתם מרוקנים עליהם מחסנית אחרי מחסנית. 

הדבר היחיד שמתפקד כמו שצריך הוא המולטיפלייר של המשחק. חיבור למשחק שיתופי עם חברים עובד מהר וללא בעיות, ומצב ה-PVP גם עובד נהדר, עם מפות נוחות שידרשו מכם ללמוד אותן, נשקים ומקצועות מאוזנים ומספר מצבי משחק מהנים במיוחד. הבעיה היא שכמות השחקנים שיש כרגע היא מאד נמוכה, ואני בספק שהיא תעלה בעתיד.

לסיכום:
היה מאד קשה למצוא משהו חיובי ב-Ghost Recon: Breakpoint, חוץ ממצב מולטיפלייר שמצליח להוציא קצת הנאה. Breakpoint הוא דוגמה נהדרת איך להרוג סדרת משחקים ותיקה. עולם המשחק לא יציב מבחינה טכנית, הוא נוטף באגים וכמויות אדירות של בעיות גרפיות ובעיות סאונד. עלילת המשחק משעממת ומרגישה חוזרת על עצמה עם שליטה לא נוחה, אויבים לא מאתגרים, אלמנטים לא מאוזנים של משחק תפקידים ומיקרו תשלומים שמנדנדים לך ללא הפסקה לבזבז עוד כסף על משחק שמרגיש זול, לא גמור ולא מושקע בצורה מזלזלת.

עותק הסקירה התקבל תודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של Ghost Recon: Breakpoint בישראל.

הדפס