$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מאכזב ומכעיס: Warcraft 3 Reforged

ממשק מיושן, עיצוב לא עקבי וחוסר ביציבות טכנית. זה לא המשחק שבליזארד הבטיחה למעריצים

ארתור פליאסצקי  04.02.20 - 15:30

נוסטלגיה זה דבר מאד ריווחי כיום, וכל חברת משחקים שמכבדת את עצמה דואגת להוציא כל שנה גרסאות Remastered למשחקי עבר עם גרפיקה מלוטשת, ממשק שמתאים לימינו ותמיכה טכנית לחומרה העכשווית. לחברת בליזארד הוותיקה זה עבד נהדר עם גרסת ה-Remastered של Starcraft, אז כשניגשתי לגרסת ה-Reforged, ציפיתי למוצר מלוטש שיודע להדגיש את הדברים שעשו את Warcraft 3 לאבן פינה בז׳אנר האסטרטגיה, וכמובן יעדכנו אותו שיהיה מספיק נוח לשחקנים של היום. אני מודה שכבר בשניות הראשונות בתפריט הראשי הנוסטלגיה תקפה אותי וחזרתי לימי התיכון וסשנים של משחקים אל תוך הלילה. אבל ברגע שלחצתי על כפתור ״משחק חדש״ המשחק קפא. הסאונד המשיך לרוץ אבל המסך תקוע. הנוסטלגיה מיד ברחה וחזרתי לעולם שבו חברות ענק מרשות לעצמן להוציא מוצר חצי אפוי ולדרוש עליו 40 יורו.

קצת מוזר לחשוב על זה אבל סדרת המשחקים של Warcraft מלווה אותנו קרוב לשלושים שנים, הסדרה החלה אי שם בשנות ה-90 עם כותר אסטרטגיה בסיסי אך מהנה ולבסוף הפכה למפלצת MMO שבליזארד פשוט לא נותנים לה למות. אבל לפני WoW המפלצתי, היה Warcraft 3: Reign of Chaos וההרחבה המעולה שלו Frozen Throne. המשחק יצא במה שהרבה יגדירו כתקופת הזהב של בליזארד, לפני כל הדרמה והמהומות, בתקופה שבליזארד היו סטודיו קטן אבל איכותי שהוציא משחקים מהפכניים ופחות התעניין להפציץ אתכם בחבילות הרחבה.

המשחק המקורי זרק אותנו לאזרות׳, עולם פנטזיה עשיר בהיסטוריה עמוקה וממלכות אדירות שמפולגות במלחמה. עלילת המשחק הייתה אחת מהטובות ביותר בז׳אנר, וידעה איך להציג את העולם בצורה ייחודית כמו שרק בליזארד ידעה, בעזרת קטעי מעבר מושקעים ודמויות בלתי נשכחות ועלילה מפותלת. גרסת ה-Reforged מתקשה להעביר את העלילה בצורה טובה, הסיפור עדיין נהדר ובהחלט עושה את העבודה, אבל קטעי המעבר לרוב מפספסים ולא עקביים: חלקם נראים מלוטשים עם עיצוב חדש וחלקים אחרים נראים אחד לאחד כמו הגרסה הקלאסית מ-2002.

גם העיצוב של הדמויות והעולם לא עקבי בצורה מרגיזה, חלק מהדמויות ומפת המשחק עברו שינוי משמעותי ועוצבו מחדש, בעוד חלקים אחרים פשוט נשארו אותו דבר ולראות קטעי מעבר שבו דמות מפורטת בצורה גבוהה מדברת עם דמות בעיצוב מיושן גורמת לסצנה להיות מגוחכת. גם הפסקול סובל מהבעיה הזו, בין אם זה דיבוב שונה לדמויות או קטעי מוזיקה שנשמעים מיושנים ביחס לחדשים, וזה ממש לא המצב שהוצג לנו לראשונה בבליזקון 2018 ובנה את ההייפ.

מכניקת המשחק הנהדרת גם ספגה מכה לא קלה ובעיות רבות צצות לאורך כל המשחק. למי שלא מכיר, במשחק אתם שולטים ביחידות שונות בזמן אמת על גבי מגוון של מפות שונות. אתם מייצרים יחידות חדשות בעזרת מבנים שונים וכול יחידה היא בעלת יכולות שונות שמועילות בשדה הקרב. בין כל היחידות האלו, יחידות הגיבורים הן החזקות והחשובות ביותר, הן בעלות יותר יכולות מיוחדות שאתם יכולים לשפר בעזרת נקודות ניסיון וחפצים קסומים שתמצאו במהלך המשחק, מה שנותן להכול קצת אלמנטים של משחק תפקידים.

חלק מהממשק עבר שינוי וכעת הרבה יותר קל לשלוט ביחידות שלכם, במיוחד בגיבורים שלעיתים דורשים הרבה התעסקות ותשומת לב. אבל הניווט בין כל היחידות, מבנים ושדרוגים מרגיש מעט מיושן, כך גם הניווט על המפה שעדיין נעשה על ידי מקשי החצים ולא ה-WASD  כמו רוב התעשייה כיום. גם ההחלטה המוזרה להגביל את בחירת היחידות המרבית ל-12 מרגישה מעט מוזרה ומגבילה. כל זה גורם לשדה הקרב להרגיש איטי ומסורבל ביחס למשחקי אסטרטגיה שיש כיום.

התמיכה במולטיפלייר והכלי ליצירת מפות גם עברו לא מעט שינויים. מאד קל ופשוט למצוא משחק ולהתחבר במהירות גם למשחקים עם חברים או סתם משחק רשת אקראי בשלל מצבי משחק שונים. הכלי ליצירת מפות גם עבר לא מעט שינויים ואתם תוכלו ליצור מפות או מצבי משחק חדשים ולשתף אותן ברשת בקלות ובמהירות. גם הורדה והתקנה של מפות ששחקנים יצרו עובדת נהדר ובצורה חלקה ללא התעסקות מיותרת כמו בעבר. מה שכן, כל תוכן שתיצרו יהיה שייך באופן רשמי לבליזארד, כדי להימנע מעוד מקרה כמו Dota. אבל זאת בערך הנקודת אור היחידה במשחק.

מבחינה טכנית המשחק מרגיש לא בשל בצורה מחרידה, והרשת מתלוננת על כך בצדק. כדי שהמשחק ירוץ בצורה סבירה אתם תצטרכו לעבור כמה מדורי גיהינום. וגם אחרי עדכונים שונים והתעסקות עם האופציות הגרפיות המשחק עדיין נוטה לנפילות פריימים, תקיעות וטקסטורות משחק חסרות בכול שלב במשחק. בליזארד כמובן הודיעו שהם עובדים במלוא המרץ על עדכון במהרה - אבל לשחרר משחק במצב טכני כל כך ירוד מרגיש כמו זלזול בוטה במעריצי הסדרה.

לסיכום:
מאד קשה לי לכתוב את זה, אבל Warcraft 3 Reforged הוא מאכזב, ובעיקר ומכעיס: מאכזב משום שהוא מרגיש חצי מוכן בכל כך הרבה רמות. חלקים שלמים מהמשחק מרגישים שלא עברו עיצוב מחדש ופשוט נשארו אותו הדבר בצורה עצלנית והיציבות הטכנית כל כך נמוכה בצורה ששחקנים רבים שקנו את המשחק לא יכולים לשחק בו. הוא מכעיס כי הוא מראה עד כמה בליזארד לא ספרה את הלקוחות שלהם במקרה הזה - בין קהלי הלקוחות הכי אדוק שקיים למותג קיים. הייתה לבליזארד אפשרות לעשות פה משהו מיוחד וייחודי, ובאמת להעלות את המותג מחדש ואולי גם לגרור קהל חדש עם שיפוץ והתאמה, אבל שחרור משחק במצב כל כך ירוד מרגיש כמו Cash Grab וזלזול בוטה שמנסה לרכב על נוסטלגית מעריצים במינימום מאמץ. ואני לא יודע מה אתכם, אבל מתחיל להימאס לי מהמצב הזה, שהופך לאט לאט לנורמה.

 ובנימה זו, אני חושב שהסרטון הבא מסכם את המצב בצורה נהדרת.