$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מילון הבטיחות הגדול: מהי התרעת שטח "מת" אקטיבית במראות הצד?

בקרת ה-BCA הופכת את האזורים הנסתרים בכביש לשקופים ומונעת גלישה מסוכנת בין נתיבים

עולם הרכב בשיתוף יונדאי  10.03.22 - 16:07

בכתבה הקודמת במסגרת מילון הבטיחות הגדול סקרנו מערכת פנימית, ה-ROA שמתריעה מפני שכחת ילדים ברכב. הפעם בסדרת הכתבות המיוחדת אנחנו חוזרים אל הכביש ופוגשים את אחת הבקרות החשובות ביותר בעידן הסלולרי והמסכים, שהפכו מסתם אמצעי בידור למכשירים שממש עשויים לגרום לאיבוד שליטה כתוצאה מהיסח הדעת. הכירו את מערכת ה-BCA, או ה-Blind-Spot Collision-Avoidance Assist.

גלישה מנתיב הנסיעה בהיסח הדעת, או בחוסר זהירות הן הסכנות הגדולות ביותר שאורבות לנו בדרכים - זהו הרגל מגונה שמוביל לכמות תאונות גדולה ולעתים אף קטלנית. לפני כמה עשורים, יצרני הרכב התחילו לצמצם את ממדיה על ידי הטמעת מערכת פסיבית המתריעה על שטחים נסתרים במראות הצד, או איזור "מת" שבו שדה הראיה של הנהג חסום והוא למעשה נוטל "הימור" בעת מעבר או בזמן עקיפה לכל אחד מהנתיבים מימינו או משמאלו.

עזרים אלה רושתו בעוונותיה של הטכנולוגיה על ידי מצלמות, ומאוחר יותר שודרגו לחיישנים בשילוב התרעות אור-קוליות. מערכת ה-BCA, להבדיל, היא קפיצה טכנולוגית-בטיחותית עצומה לעידן התערבות אקטיבית במצב חירום שבו הנהג למעשה, מאחר להגיב. במקום אזהרה אודיו-ויזואלית שעלולה להתבטל בחוסר תשומת לב של הנהג, מערכת החיישנים סורקת באופן קבוע את המרחק מן העצמים בכביש בצורה רציפה, וחלילה של סטיה מנתיב או גלישה - נוטלת את הפיקוד באופן אוטומטי, מונעת התנגשות בין כלי רכב על ידי הפעלת ההיגוי והבלמים ומחזירה את המכונית למרכז הנתיב.