שלב אחד מפאריס: ניב קרוב להשלמת הטור

לישראלי נותר רק הנג"ש. הופשטטר סיים 14 בקטע ה-19

דני פורת
דני פורת  18.09.20 - 18:58
(צילום: נועה ארנון)
(צילום: נועה ארנון)
תחילת כתבה

המשימה כמעט הושלמה. גיא ניב ניצל את היום (שישי) את הקצב הרגוע של הפלוטון כדי לסיים בזמן זהה לזה של הפייבוריטים - 7:38 דקות אחרי מנצח השלב ה-19, סורן קראג אנדרסן מסאנווב - והגיע למקום ה-65, הגבוה ביותר שלו עד כה בטור דה פראנס. הנציג הישראלי היחיד בתחרות מדורג במקום ה-138 מתוך 146 רוכבים ברי מזל ששרדו כמעט 3,500 ק"מ.

״עשיתי היום כל מה שיכולתי לצאת לבריחה ״ אמר גיא ניב לאחר הקטע. ״ידעתי שזו אולי ההזדמנות האחרונה שלי. לא חשבתי לרגע לסיים רק כדי לעבור עוד שלב בדרך לפריז. כולנו, כל הקבוצה עד האחרון, קיבלנו הוראה ללכת על בריחה היום ועשית באמת כל מה שהייתי יכול. אבל אם להיות כנה - הבריחות כאן התגלו כמשימה מאד מאד קשה. המלחמות אדירות. ואחרי כמה נסיונות שלי, דוקא אז יצאה בריחה שפיספסתי. יש לנו מחר קטע קשה מאוד נגד השעון, 36 קילומטר עם עלייה קשה של שישה קילומטרים  בסיום. אהיה חייב להיות במיטבי".
 
"אני שמח וגאה ללבוש את חליפת האלוף (כהישראלי) על הבמה המרכזית של ענף האופניים. שלב אחד לפני אחרון, זו תהיה גאווה גדולה עבורי. המסלול לא קל, וזה ממש לא יהיה טיול בפארק. אתן את מה שיהיה לי מחר. אני מאמין זה יספיק לי בשביל להגיע לפאריס״

הרוכב הישראלי כפסע מלהגיע לפאריס ולהשלים את הטור הראשון שלו. למעשה כל מה שנותר לניב הוא לעבור את הקטע האישי נגד השעון היחיד במרוץ, ביום שבת בהרי הווז', עם השלב שיחל בלורה ויסתיים בפלאנש דה בל פי, "המזרקה של הבנות היפות" - כ-36 ק"מ בלבד עם טיפוס קיר קשוח של כמעט 6 ק"מ ו-8.2 אחוזי שיפוע בממוצע.

בסטארט אפ ניישן סימנו את הגעתו של ניב לשדרות השאנז אליזה כאחת המטרות שלהם בטור. הישראלי ידע להמנע מפציעות לאורך כל שלושת השבועות, כשהוא מוריד קצב לקראת הסיומות של מרבית השלבים וחילק את הכוחות שלו בצורה נכונה. היומיים האחרונים באלפים לא היו פשוטים עבור הרוכב בן ה-26, אך אחרי שעבר אותם חזר להרגיש טוב היום ויכול לדמיין כבר את הפלאס דה לה קונקורד ושער הניצחון בבירה הצרפתית ביום ראשון.

סטארט אפ ניישן קיוותה להשיג ניצחון בטור הבכורה שלה אבל זה ככול הנראה לא יקרה. להוגו הופשטטר היו אספירציות כאלה, אבל הצרפתי הצליח לסיים רק במקום ה-14, בפיגור של כמעט 4 דקות מהמנצח. הספרינטר המוביל של הקבוצה הישראלית קיווה לגשר על קבוצת בריחה של 12 רוכבים - בעיקר ספרינטרים שהצליחו להתנתק מהפלוטון כ-50 ק"מ מהסיום, במאבק על ניצחון בשלב. הוא נותר עם שני רוכבים בלבד בהרפתקה הזאת שנידונה לכישלון.