$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הקמע? התינוק של אוסם. זינגר: "נקבל כסף"

הוועד האולימפי בחר מותג מסחרי כיורש ל"שפיציק" ז"ל. המנכ"ל: "אין התנגשות לגבי השת"פ שלנו עם תלמה"

דניאל רוט  12.03.12 - 14:02
היורש של שפיציק, בחירה ראויה?
היורש של שפיציק, בחירה ראויה?

אחרי התקרית המביכה בסיומה נפסלה בחירתו של הקקטוס "שפיציק" בתור הקמיע של המשלחת האולימפית למשחקי לונדון, בוועד האולימפי החליטו להציג יורש בהכרזה שנויה במחלוקת. מי שנבחר להחליף את "שפיציק" ז"ל כסמל של משלחת ממלכתית יהיה דווקא התינוק של חברת "אוסם", דמות המזוהה עם המותג "במבה". מה הסיבה לבחירה? תלוי כמה לוחצים על הנשאל.

  • כל החדשות, כל הסיפורים וכל התחרויות, כאן באיזור האולימפי לקראת לונדון 
  • בתחילה הציג מנכ"ל הוועד אפרים זינגר את הבחירה בתינוק במילים הבאות: "חיפשנו דמות שתלווה את המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים. במשך עשרות שנים מהווה דמות התינוק של במבה דמות אהודה שהפכה לחלק מהחיים של כל הורה וילד בישראל ובכך הפכה לחלק בלתי נפרד מהחוויה הישראלית. לכן בחרנו בתינוק כדמות הרשמית המייצגת את משלחת ישראל למשחקים האולימפיים בלונדון". הסיבה האמיתית כנראה קצת שונה.

    מבדיקה של אתר ערוץ הספורט עולה שמדובר בכלל בהסכם שת"פ עם חברת "אוסם". "אנחנו מקבלים תשלום כפי שכל מי שמייצר שותפות איתנו צריך לשלם", הודה המנכ"ל זינגר בשיחה טלפונית, והבהיר: "עם תלמה השת"פ מחולק לקטגוריה אחת ועם אוסם על קטגוריה אחרת. אלה שתי חברות ענק שיש להם סל מוצרים גדול מאוד, אין התנגשות". 

    כשנשאל לטובת מה הולך הכסף, השיב זינגר בצורה כללית: "הכסף הולך לטובת הכנת המשלחת ללונדון 2012. אין דברים ספציפיים, אנחנו מצליחים לגייס כספים כך שההכנות יהיו אופטימליות".

    כזכור, דמותו של "שפיציק" נפסלה לאחר תביעה מטעם הטלוויזיה החינוכית בטענה שהוא העתקה של "קישקשתא". הטלוויזיה החינוכית הציעה את דמותו של המגיש הוותיק והעוקצני בתור קמיע, אבל בוועד האולימפי סרבו והחליטו לחפש חסות מסחרית משתלמת יותר.

    בוועד האולימפי גם העדיפו שלא להתייחס לטענות כי במקום קמפיין שיווקי נרחב היה עדיף להשקיע את הסכום בספורטאי המשלחת. הקמפיין סביב "שפיציק" עלה סכום נכבד, עבור שיווקו ותחזוקתו של הקמע, כאשר אותו הסכום יכול היה ללכת בקלות למימון הספורטאים האולימפיים בישראל, שמרוויחים בסך הכל 5,000 ש"ח לחודש וזוכים למענקים על זכיות בתוספת למשכורת הבסיס הנמוכה ביותר.