$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורמולה 1: פטל ניצח במלזיה, וובר זעם: אמרו לי לא למהר

ניצחון בכורה לאלוף העולם, שטיפס לראש דירוג הנהגים. מארק וובר נכנע לחברו וסיים במקום השני. לואיס המילטון סגר את תמונת הפודיום. פרננדו אלונסו נאלץ לפרוש לאחר שתי הקפות בלבד

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  24.03.13 - 11:42
מסלול "ספאנג" במלזיה תמיד סיפק לנו דרמות גדולות בסבב הפורמולה 1 והיום (ראשון) קיבלנו עוד אחת, כאשר סבסטיאן פטל, אלוף העולם בשלוש השנים האחרונות, רשם ניצחון ראשון לשנת 2013. לא לפני שניהל מאבק קשה ועיקש עם חברו לקבוצה, שמסתמן כיריבו לקבוצה, מארק וובר. לאחר המירוץ השניים זעמו אחד על השני ולא הירבו לפזר חיוכים על הפודיום.

המירוץ נפתח בצורה מאכזבת במיוחד מבחינת פרננדו אלונסו. נהג פרארי, שסיים במקום השני בגראנד פרי באוסטרליה, איבד שליטה על המכונית, התנגש בשפת המסלול ואיבד את הכנף הקדמית, דבר שהוביל לפרישה מוקדמת כבר בסיבוב השני. לאחר שיצא מהרכב האדום הבוהק אלונסו פשוט תפס את הראש מרוב תסכול וכעס.

פטל אמנם זינק מהפול פוזישן, אך בהקפה התשיעית הוא איבד את ההובלה למארק וובר וכעבור 24 הקפות גם לואיס המילטון נכנס לעניינים כשחלף על פני אלוף העולם ועלה למקום השני. לפטל נמאס והוא התחיל ללחוץ על הדוושה. מנגד, הנהג הבריטי נאלץ להאט כדי לשמור על הדלק ופטל עקף אותו בהקפה ה-39. הנהג הגרמני של רד בול המשיך לצמצם פערים ממארק וובר ובהקפה ה-44 עשה ניסיון ראשון לעקוף אותו.

האוסטרלי הוותיק סירב לשתף פעולה והוכיח שמצפה לנו קרב קשה ביניהם במהלך העונה. וובר שמר בקנאות על הפסגה, עד שנכנע לגרמני בהקפה ה-46, לא לפני שהם כמעט התנגשו לאחר טעות של וובר, שגם קיבל על הראש מהנהלת הקבוצה: "זה היה צעד מטופש מאוד". מכאן ואילך לוובר לא היה סיכוי לעקוף את פטל, שניצח בפער של יותר מ-7 שניות. מי שגם יכולים להיות מרוצים מהיכולת שלהם, אלה שני נהגי מרצדס, לואיס המילטון וניקו רוזברג, שסיימו במקומות 3 ו-4 בהתאמה. פודיום ראשון לאלוף העולם לשעבר במדי מרצדס.

ברשימת המאכזבים ניתן למצוא את קימי רייקונן, שניצח את המירוץ הקודם באלברט פארק. הפיני של לוטוס נתקע מאחורי חברו לקבוצה רומאן גרוז'אן ואחרי פליפה מאסה מפרארי. בקבוצת מקלארן עדיין לא התאפסו העונה ושוב היו רחוקים מהפודיום, כאשר סרחיו פרס סיים במקום התשיעי ואילו ג'נסן באטן אפילו לא סיים את המירוץ.

בזכות הניצחון, סבסטיאן פטל טיפס למקום שהוא כל כך אוהב ומכיר בשנים האחרונות - פסגת הדירוג העולמי. פטל מוביל את דירוג הנהגים עם 40 נקודות אחרי שסיים שלישי באוסטרליה. קימי רייקונן ירד למקום השני עם 31 נקודות. 26 למארק וובר ו-25 ללואיס המילטון. מאסה ואלונסו נועלים את השישייה הראשונה עם 22 ו-18 נקודות בהתאמה.

"היה מירוץ צמוד מאוד, לא היה מקום לשנינו ואני שמח שבסוף הייתי עם היד על העליונה", אמר סבסטיאן פטל לאחר הניצחון.  "אני חושב שהיה מירוץ חם, מארק ואני נדבר בינינו. זה טוב לצבור נקודות בשלב זה של העונה, מוקדם מדי לראות מה יהיה, אבל עשינו עבודה טובה יותר משציפינו".

מארק וובר לא חשש להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה: "החלק הראשון של המירוץ היה מצוין מבחינתי, אבל הקבוצה רצתה משהו אחר. הם אמרו לי להאט כדי לשמור על הצמיגים ולא לברוח. בהחלט הופתעתי כשפטל עקף אותי ולא הבנתי את זה. אמרו לי לא למהר ופתאום הוא עבר". לואיס המילטון התייחס דווקא לחברו ניקו רוזברג: "המקום על הפודיום שייך לו, אני לא צריך לעמוד כאן, אבל זה המצב". רוזברג קיבל הוראה מרוס בראון שלא לעבור את המילטון ולשמור על הצמיגים.

העשירייה הראשונה במלזיה
1. סבסטיאן פטל (רד בול)
2. מארק וובר (רד בול)
3. לואיס המילטון (מרצדס)
4. ניקו רוזברג (מרצדס)
5. פליפה מאסה (פרארי)
6. רומאן גרוז'אן (לוטוס)
7. קימי רייקונן (לוטוס)
8. ניקו הולקנברג (סאובר)
9. סרחיו פרס (מקלארן)
10. ז'אן אריק וראן (טורו רוסו)