$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הפרזנטור: הסיבה שוורד כבר לא בבית"ר י-ם

האיש שהחביא את הבעיות של חוגג ממתג את הפועל כאלופת הקיץ. טור דעה

יניב פרנקו
יניב פרנקו  14.06.21 - 16:03

תגיות: עידן ורד

עידן ורד הוא לא סמל, פשוט כי אנחנו חיים בתקופה שאין באמת סמלים, הוא נחשב כזה בטח לקבוצות "עניות" כמו הפועל ת"א ובית"ר ירושלים. אבל עידן ורד הוא גם לא שחקן רגיל, אז חשבתי ובדקתי והגעתי למסקנה, עידן ורד היה הפרזנטור של בית"ר ועכשיו הוא פשוט שחקן הפועל ת"א.

פרזנטורים הם דבר מעניין, המונח בוויקפידיה אומר שפרזנטור הוא ידוען המשתמש בפרסומו כדי להשתתף במסע פרסום של תאגיד, תמורת תשלום וזאת ולהבדיל מדוגמן שעיסוקו הוא השתתפות במסע פרסום, לפרזנטור, עיסוק עיקרי אחר. במקרה של ורד, מדובר בשחקן כדורגל, ועיסוק זה הקנה לו את פרסומו.

*
עידן ורד היה פרזנטור בבית"ר של חוגג, הוא דעתן, פעיל חברתית, מתראיין מצוין ויש לו חיבור למותג שנובע ככל הנראה מאהדה ומסורת. ברמה המותגית, עידן ורד של היום היה נכס פרסומי לבית"ר הנוכחית של חוגג, לפחות היה עד הקיץ האחרון.

חוגג בכלל אוהב פרזנטורים, אפילו מסי קיבל ממנו שכר להשתתפות בקמפיין, חוגג גם אוהב שיווק והבין מהר מאוד שעידן ורד שווה לו גם מחוץ למגרש. כשעידן ורד פועל חברתית, זה טוב לבית"ר, כשעידן ורד מתראיין זה טוב למותג, כשעידן ורד מספר בראיונות שבית"ר של חוגג בונה מועדון ומשקיע בתשתיות, זה טוב לחוגג ולבית"ר. מפגש האינטרסים בין הפרזנטור עידן ורד למפרסם משה חוגג הביא לבית"ר ערכים טובים ונדמה עד הקיץ האחרון שזה שידוך נכון.

*
בבית"ר של חוגג יש עוד כמה אנשים שעושים עבודה דומה – אלי אוחנה מעניק את הארומה הבית"רית, מיכאל אוחנה שווק כאוחנה החדש, בניון היקנה ארומה של כוכב עבר גדול שבחר בבית"ר ומביא לה ניחוחות בינלאומיים. גם לעלי מוחמד היה תפקיד מותגי, כזה שמציג את הנחישות בבית"ר החדשה להראות שהיא מסוגלת להכיל גיוון במקומות שבעבר לא יכלה לו ואפילו לאביאל זרגרי, זה שחוגג אמר שהוא הקשר האחורי הטוב בליגה היה תפקיד פרסומי – לשווק את בית"ר החדשה כחממה של צעירים מוכשרים וכך הלאה.

אם אני מחבר את הכל ביחד, אני רואה תמונה שיווקית, שבה מועדון הכדורגל מכבי ת"א מהווה עבור בית"ר השראה לפיתוח המותג – זרגרי כתשובה לצעירי מכבי, אוחנה כתשובה לאופנת הרטרו, בניון כתשובה לניהול המקצועי ועידן ורד – התשובה הירושלמית לשרן ייני. אבל בואו, את מה שיודעים לעשות כל כך טוב במכבי, לא יודעים ומסוגלים לעשות בבית"ר.

כי במותגים ותדמיות בניגוד לאהבה לקבוצת כדורגל, אהבה שאינה תלויה בדבר, קשה להיבנות רק על פרזנטורים. במציאות מחלקת הנוער בבית"ר כושלת כבר שנים, הניהול המקצועי במועדון שבעל הבית משחק מנג'ר אינו מיטבי ואוחנה מסרב להיות הפלטפורמה המותגית שבין בית"ר של פעם לבית"ר החדשה.

זה פשוט לא עובד ולא תופש.

*
בנקודה מסוימת, עידן ורד לא סיפק את הסחורה המותגית, כפרזנטור, הוא לא יכול להחביא את הבעיות שיש הקיץ בבית"ר ואיתו או בלעדיו בית"ר הייתה הולכת לקיץ קשה בכל תסריט. לכן עידן ורד פוטר מתפקיד הפרזנטור ונאלץ להתמודד עם העובדה שכשחקן כדורגל עבור בית"ר ירושלים הוא יקר מדי, או לא מתאים מדי, או שיש אחרים על המשבצת שלו. מראיונות שנתן לתקשורת אני מסיק שזה כאב לו יותר מכל דבר אחר, כי ורד, בניגוד אולי לדוגמאות האחרות, רצה להיות הפרזנטור של בית"ר וראה בזה ערך גדול.

*
האוהדים של הפועל כרגע מרוצים כי לוורד יש מקום כרגע גם כפרזנטור בהפועל. תפקיד הסמל הבית"רי שבוחר בהפועל הוא תפקיד מותגי בעל ערך הממצב בקיץ הזה את הפועל מעל לבית"ר בטבלת הקיץ. ורד צריך לזכור כי בסופו של קיץ, הוא יישפט על המגרש ואם נקבל בהפועל גם את גרסת ורד של עונות קודמות, מעולה. אם לא, בסדר, נתמודד.

בסופו של דבר, אני מייחל לתסריט שבו ורד מוכיח שעוד נשאר לו הרבה כדורגל ואת מה שייתן בחדר ההלבשה ובעמדת הראיונות, אני בטוח שייתן.

בהצלחה עידן, הצלחתך, הצלחתנו.

*הכותב הינו אוהד הפועל ת"א וחבר פאנל בפודקאסט "צבע אדום"