$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

תנו גז: השלב הבא בו חיפה צריכה להיות

אחרי שנתיים מוצלחות, המכונית מהכרמל זקוקה לשיפוץ - כדי להשתלט סופית על הכדורגל. המטרות? שדרוג בעמדת המגנים, ועלייה ברמת הזרים. קניאס מנתח את הקיץ הקרוב של הירוקים

ניסן קניאס
ניסן קניאס  07.06.22 - 16:35

מכבי חיפה חצתה ראשונה את קו הסיום של עונת 2021/22, אבל כמו בפורמולה 1, המסלול הבא נמצא מעבר לפינה ועכשיו צריך לשדרג את המכונית. פגרת הקיץ היא כמו עצירה להחלפת צמיגים, אחרת המכונית תאט ולך תשיג את היתר.

זה בדיוק הצומת בו נמצא נשיא המועדון יעקב שחר, שצריך להחליט מה הוא רוצה. האפשרויות ברורות. זה או לשים צמיגים איכותיים ולחזור למרוץ הכי מהיר ועוצמתי, לייצר עשור של הצלחות ותארים ולהיות השליט של המסלול שנקרא כדורגל ישראלי, או לוותר ולראות את היתר פותחים מבערים ובורחים.

לפני המנהל המקצועי גל אלברמן יש כעת עבודה רבה. הירושה שקיבל ממרקו בלבול היתה בסיס נוח כדי לייצר אליפות. הוא הלביש על הבסיס הזה את חוסה רודריגס ובהמשך את עלי מוחמד, שון גולדברג ודין דוד. בעונה הראשונה ברק בכר תרם לפאזל הזה את בוגדן פלאניץ', בעצירות של ינואר הובאו עומר אצילי ומאוויס צ'יבוטה והמכונית הירוקה היתה הכי מהירה על המסלול.

עכשיו שוב יש עצירה וצריך לחשוב ולחשב מה עושים. בכר יודע שמכבי חיפה זקוקה לשינוי בשיטת המשחק, אבל גם בסגנון. הקבוצות בארץ מכירות את הקבוצה, את ברק בכר והכל די צפוי. כמו בכל אסטרטגיה, הצפוי הוא הנורא מכל ולכך האלופה צריכה להיערך. בכר אמן שיטות משחק והחלפה תוך כדי תנועה, אבל הוא יכול להגיע שוב לשחמט אם לא יהיו לו שחקנים על הלוח.

ראשית, חובה לצרף שני מגנים איכותיים. בארץ אין את האיכות הזו והצורך להביא זרים בעמדות הללו ברור. מצד שני, איכות עולה כסף ועל שחקנים כמו ראיין סטריין או מיקאל אלפונס עדיף לחסוך את כרטיסי הטיסה. כמו שזה נראה כרגע, חוסה רודריגס לא ימשיך וזה יאפשר למכבי חיפה לצרף שלושה זרים חדשים, שני מגנים וחלוץ, עכשיו השאלה איך יחלקו את העוגה. זרים כמו סטיפה פריצה או ג'ורג'ה יובאנוביץ' לא יבואו לישראל עבור פחות מ-600-700 אלף יורו. אלה לא זרים שבאים עם סקאוטינג גדול אלא עם הכסף הגדול.

פה בדיוק נכנס התפקיד של אלברמן במכבי חיפה ומצפים ממנו להביא את האיכות של פריצה ויובאנוביץ' בהרבה פחות כסף. כך או כך, המצב הוא שכדי להשתדרג באמת, התקציב צריך לגדול משמעותית, אולי אפילו בסכומים של 10-20 מיליון שקלים. הכסף הזה נמצא על הרצפה כי המועדון יחל את דרכו בסיבוב השני המוקדם של ליגת האלופות. זה כמעט מבטיח שלב בתים אירופי והחזר של ההשקעה, בלי הכנסות מקהל וכאן הכוח הגדול של מכבי חיפה מול כל קבוצה אחרת בארץ.

אין אף קבוצה שיכולה לבנות על הכנסות מקהל בגובה של עשרות מיליוני שקלים. יענקל'ה שחר יודע ששלב בתים אירופי, ולא קונפרנס ליג (ויש כבוד), שווה סכומים שכל קבוצה אחרת בארץ יכולה רק לחלום עליהם. העשור השחון גרם לאנשים לשכוח מה הפוטנציאל שטמון במכבי חיפה, אבל השנתיים האחרונות הן בגדר רנסאנס. קיץ 2022 עשוי לעצב את המשך העשור שנפתח בצורה מדהימה עבור המועדון מהכרמל. הבסיס לאליפות נוספות והעפלה לשלב בתים אירופי כבר קיים. עכשיו מכונית הפורמולה נמצאת בעצירה ברחוב המסגר.

יענקל'ה, שים את הצמיגים הכי טובים ותן גז. אף מכונית אחרת לא תשיג אותך בישראל - בטח לא הצהובה או האדומה.